This article
focuses on Twitter, it’s a microblogging platform using for election campaign
and communication during Turkey’s local election, held on 31st March 2019.
Election-related tweets analyzed with the multi-layered empirical methodology. Hashtags
as a key element of the digital landscape are not only appearing Twitter but
also the other platforms. Also, people started to use hashtags in an offline
environment (news covers, election slogans, advertising etc). In this research
analyzed the collected tweets under the hashtag of #gönülbelediyeciliği. This
paper aims to explore the Turkish voters' engagement process on Twitter. For
this reason during the local election campaign; hashtags, influencers and
geographical distribution of tweets were analyzed. The #gönülbelediyeciliği
hashtag was searched in Turkish Twitter environment, between 9th March 2019,
and 16th March 2019. Web content analysis method was used to evaluate the data
sets and the findings were evaluated by this method.
Twitter hashtag analysis social media election campaign political engagement
Bu makale,
31 Mart 2019'da yapılacak olan yerel seçimlerde, bir kampanya ve iletişim aracı
olarak mikroblog platformu Twitter'a odaklanmaktadır. Seçimle ilgili tivitler
için çok katmanlı ampirik analiz yöntemi kullanılmıştır. Etiketler dijital
alanın ana unsuru olarak sadece Twitter’da değil aynı zamanda diğer
platformlarca da kullanılmaktadır. Ayrıca, insanlar etiketleri çevrimdışı
alanda da (haber başlıkları, seçim sloganları, reklamlar gibi) kullanmaya
başlamışlardır. Çalışmada #gönülbelediyeciliği etiketi altınadaki tivitler
analiz edilmiştir. Bu çalışma Türk seçmeninin Twitter’da etkileşim sürecini
keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle seçim kampanyası sürecinde; Twitter’da etiketler,
influencerlar ve tivitlerin coğrafi dağılım ile arasındaki ilişkiler analiz
edilmiştir. 9 Mart 2019 ve 16 Mart 2019 tarihleri arasında, Twitter ortamında
yer alan #gönülbelediyeciliği etiketi taranmış ve elde edilen veri seti ve
bulgular web içerik analizi aracılığı ile değerlendirilmiştir.
Twitter hashtag analizi sosyal medya seçim kampanyası siyasal katılım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 1 |