ÖZET
Bu çalışmada Dunkirk (Christopher Nolan, 2017) filminin İngiliz ulusal kimliğiyle ilgili ne tür temsiller sunduğu değerlendirilmekte ve bu temsillerin ulusun militarizasyonu ve antimilitarizasyonu bakımından anlamı sorgulanmaktadır. Çalışmanın temel savı, filmin İngiliz ulusal kimliğine ilişkin belirli mitleri inşa ederken ve sivillerle birlikte bazı askerlerin kahramanlığı üzerinden militarist bir bakış açısı sunarken, aynı zamanda askerlerin travmatik yıkımını göstererek anlatıya bazı çatlakların sızmasına izin vermesidir. Ancak Dunkirk, genel olarak savaşın yarattığı yıkımı askerlerin travmaları, başarısızlıkları ve etik ikilemleri etrafında sergilese de bunları savaş karşıtı bir söylemin dolaşıma sokulması için kullanmamaktadır. Filmin sonunda askerlerin eve dönüşünün zafer olarak nitelendirilmesi, sivillerin desteğiyle tahliye edilen askerlere kahraman payesi yüklenmesi ve Churchill’in bir sonraki savaşa ilişkin gelecekteki kahramanlık vurgusu İngiliz milliyetçiliğini ve militarizmi yeniden üretmektedir. Ayrıca filmin söylemini çerçevelendiren Churchill’in Alman işgali karşısında İngiltere’nin sömürgelerinden yardıma gelecek askeri desteğe atıfta bulunması aracılığıyla İngiliz emperyalizminin olumlu bir içerik kazanması mümkün kılınmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Dunkirk, Christopher Nolan, milliyetçilik, militarizm
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Başvuru Tarihi
: 30 Ağustos 2019
|
Bibtex | @araştırma makalesi { josc613399,
journal = {Selçuk İletişim},
issn = {},
eissn = {2148-2942},
address = {},
publisher = {Selçuk Üniversitesi},
year = {2020},
volume = {13},
pages = {24 - 43},
doi = {10.18094/josc.613399},
title = {DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI},
key = {cite},
author = {Yüksel, Eren}
} |
APA | Yüksel, E . (2020). DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI . Selçuk İletişim , 13 (1) , 24-43 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/52040/613399 |
MLA | Yüksel, E . "DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI" . Selçuk İletişim 13 (2020 ): 24-43 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/52040/613399> |
Chicago | Yüksel, E . "DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI". Selçuk İletişim 13 (2020 ): 24-43 |
RIS | TY - JOUR T1 - DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI AU - Eren Yüksel Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Selçuk İletişim JF - Journal JO - JOR SP - 24 EP - 43 VL - 13 IS - 1 SN - -2148-2942 M3 - UR - Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Selçuk İletişim DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI %A Eren Yüksel %T DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI %D 2020 %J Selçuk İletişim %P -2148-2942 %V 13 %N 1 %R %U |
ISNAD | Yüksel, Eren . "DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI". Selçuk İletişim 13 / 1 (Ocak 2020): 24-43 . |
AMA | Yüksel E . DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI. Selçuk İletişim. 2020; 13(1): 24-43. |
Vancouver | Yüksel E . DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI. Selçuk İletişim. 2020; 13(1): 24-43. |
IEEE | E. Yüksel , "DUNKIRK FİLMİNDE ULUSAL KİMLİĞİN VE MİLİTARİZMİN İNŞASI", Selçuk İletişim, c. 13, sayı. 1, ss. 24-43, Oca. 2020, doi:10.18094/josc.613399 |