Online corporate reputation has become one of the most important issues for companies. CEOs are asked to take most of this responsibility for managing corporate reputation. The aim of this study is to evaluate the social media sharing of CEOs in terms of online reputation management. The scope of research are the Twitter shares of CEOs which is Turkey’s most admired companies in 2019. The study I a qualitative study and the document analysis technique is used. The sample of the study are the most 25 of admired companies of the year in the Capital Journal. In the study, Twitter accounts of the 25 CEOs were analyzed by content analysis technique. The study shows that only 40 percent of 25 CEOs used Twitter. It was observed that CEOs continued to share on weekends as well as on weekdays.
According to result, the products and service, citizenship, performance, and leadership were the most shared subjects while the work environment and governance components were the least. In the study, it is observed that CEOs of most admired companies did not use Twitter adequately and did not provide the necessary support to digital public relation activities
Social Media Corporate Reputation Online Corporate Reputation Digital Public Relations CEOs on Twitter
Online kurumsal itibar günümüz şirketleri için en önemli konulardan bir tanesi haline gelmiştir. Kurumsal itibarın yönetilmesinde sorumluluğun büyük oranda CEO’lar tarafından alınması istenmektedir. Bu çalışmanın amacı CEO’ların sosyal medya paylaşımlarının online kurumsal itibar yönetimi açısından değerlendirilmesidir. Çalışmanın kapsamı Türkiye’nin 2019 yılındaki en beğenilen şirketlerinin CEO’larının Twitter paylaşımlarıdır. Çalışmada nitel araştırma veri toplama tekniklerinden dokuman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada Capital Dergisinin 2019 yılının en beğenilen şirketleri araştırmasındaki ilk 25 şirket örneklem olarak alınmıştır. Çalışmada 25 şirketin CEO’sunun Twitter hesapları bir veri analiz yöntemi olan içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada 25 CEO’nun yalnızca yüzde 40’nın Twitter kullandığı görülmüştür. CEO’ların hafta içi olduğu kadar hafta sonu da paylaşımları devam ettiği görülmüştür. Çalışma sonuçlarına göre ürün ve hizmetler, vatandaşlık, performans ve liderlik bileşenleri en fazla paylaşım yapılan bileşenler iken çalışma ortamı ve yönetişim bileşenleri ise en az paylaşım yapılan bileşenler olmuştur. Çalışmada en beğenilen şirketlerin CEO’larının Twitter’ı yeteri kadar kullanmadıkları ve dijital halkla ilişkiler faaliyetlerine gerekli desteği vermedikleri görülmüştür.
Sosyal Medya Kurumsal İtibar Online Kurumsal İtibar Dijital Halkla İlişkiler Twitter'da CEO'lar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |