Dijital dünyaya çevrimiçi gazeteler ve haber siteleri ile adım atan ulusal gazeteler, sosyal medyanın öneminin giderek artmasıyla birlikte Facebook, Twitter, Youtube gibi farklı sosyal medya mecralardan da haber paylaşmaya başlamıştır. Bu mecralar içerisinde Youtube, sunduğu fırsat ve olanaklar bakımından gazetecilik için giderek daha önemli bir platform hâline gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, ulusal gazetelerin Youtube kanallarında paylaştıkları haber videolarını inceleyerek Youtube’u kullanma biçimlerini ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında, Youtube’da en çok görüntülenen 5 ulusal gazetenin 1-31 Ağustos 2020 tarihinde Youtube’da paylaştığı toplam 554 video içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışmada; gazeteler tarafından paylaşılan videoların çoğunun televizyon ya da ajansların ürettiği gündem haberlerinden oluştuğu, bu haberlerin, haber kaynağı sesi ile ortam sesi içeren ham görüntüler olduğu ve haber videolarının süresinin 01.00-04.00 dakika aralığında seyrettiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçları ışığında; gazetelerin Youtube’da paylaştığı haber videolarının genel karakteristiğini televizyon ve haber ajanslarından gelen görüntülerin belirlediği, gazetelerin Youtube’u, televizyon ve ajans haberlerini paylaştıkları bir platform olarak konumlandırdıkları, Youtube’a özel içerik üretmede yetersiz kaldıkları ve dolayısıyla Youtube gibi önemli bir mecranın potansiyelini tam olarak kullanamadıkları söylenebilmektedir.
Youtube Youtube Gazeteciliği Yeni Medya ve Gazetecilik Sosyal Medya ve Gazetecilik Haber Videoları
National newspapers, which have stepped into the digital world with online newspapers and news sites, have started to share news through different social media channels such as Facebook, Twitter, Youtube, with the increasing importance of social media. Among these channels, Youtube is becoming an increasingly important platform for journalism in terms of the opportunities and facilities it offers. The aim of this study is to reveal the ways in which national newspapers use YouTube by examining news videos shared on their Youtube channels. Within the scope of the study, a total of 554 videos shared on August 1-31, 2020 by the 5 most viewed national newspapers on YouTube were analyzed by content analysis method. The results obtained in the study show that most of the videos shared by newspapers consist of television or agency-produced agenda news which are raw footage containing the voice of the news source and the ambient sound, and the duration of the news videos is 01.00-04.00 minutes long. In the light of the results of the study these can be stated that the general characteristic of the news videos that newspapers share on YouTube is determined by footage from television and news agencies, newspapers position YouTube as a platform where they share television and agency news, they are insufficient to produce YouTube-targeted content and therefore they cannot fully use the potential of an important medium such as Youtube.
Youtube Youtube Journalism New Media and Journalism Social Media and Journalism News Videos
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 1 |