Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Historical Places Through Virtual Museums on Students' Academic Achievement And Attitudes Towards The Course In Social Sciences Course Concept Teaching

Yıl 2024, , 295 - 322, 28.10.2024
https://doi.org/10.53047/josse.1565115

Öz

This research, 7. the classroom social studies course was conducted in order to determine the effect of historical sites on students' academic achievements and attitudes towards the course through virtual museums in concept teaching. In line with the aim, 20 concepts included in the social studies curriculum were selected. A 20-question academic achievement test was prepared and applied to be applied to students in relation to these concepts. In addition, a 35-item attitude scale was applied to determine the students' attitudes towards the Social studies course. The study group of the research consists of 40 7th grade students (20 experimental, 20 control). The study was carried out over a total period of 3 weeks. The experimental group was taught concepts through virtual museums in historical places, and the control group was taught according to the Social Studies curriculum. SPSS, which is a statistical analysis program, was used for the analysis of quantitative data. In the measurements related to the research, dependent and independent variable t test, mean, standard deviation values were calculated. According to the results of the analysis, it has been determined that the use of virtual museums with historical sites in social studies course concept teaching enables more effective learning compared to traditional methods and creates significant differences in students' attitudes towards social studies course.

Kaynakça

  • Akgün, İ. H. (2014). Sosyal bilgiler dersi 7. sınıf kültür ve miras öğrenme alanı türk tarihine yolculuk ünitesinde geçen kavramların öğrenilme düzeyi. Turkish Studies, 9(5), 105- 116. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6792
  • Akhan, N., & Kılıçoğlu, G. (2014). Otaokul 8. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler programında yeralan ekonomi kavramlarını anlama düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 24-47. https://doi.org/10.17556/jef.76213
  • Akkuş, A., Meydan, A., & Buldur, A. D. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “100. Yılda Çanakkale” kavramına ilişkin görüşleri.
  • Aktaş, V., Yılmaz, A. & İbrahimoğlu Z. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sanal müze kullanımına yönelik tutumları. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1294-1313. https://doi.org/10.24315/tred.806159
  • Akyüz, G. (2009). Sanayi müzelerinin tarih öğretiminde kullanım durumu: Rahmi M. Koç müzesi örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Alkış, S. (2012). Sosyal bilgilerde kavram öğretimi. M. Safran (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi (s. 70-92). Pegem Akademi.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihi mekânlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin “müze eğitimine” ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Avcı, C., & Öner, G. (2015). Tarihi mekânlar ile sosyal bilgiler öğretimi sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüş ve önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Avcı, G. (2015). Altıncı sınıflarda sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Bitlisli, N. (2014). 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi yeryüzünde yaşam ünitesinde geçen coğrafî kavramları algılama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Bayburt örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Giresun Üniversitesi, Giresun.
  • Boz, E., & Çoban, A. (2019). Ortaokul öğrencilerinin harita ve coğrafi koordinatlarla ilgili kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Eskişehir, Türkiye.
  • Çakmak, F. (2006). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi nüfus ve yerleşme konusunda geçen kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar
  • Çaycı, B., Demir, M. K., Başaran, M. & Demir, M. (2007). Sosyal bilgiler dersinde iş birliğine dayalı öğrenme ile kavram öğretimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 619-630. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49102/626597
  • Çelikkaya, T., & Kürümlüoğlu, M. (2019). Ortaokul öğrencilerinin kronoloji becerilerinin saptanmasına yönelik bir çalışma. Turkish History Education Journal, 8(1), 150- 173. https://doi.org/10.17497/tuhed.510394
  • Çepni, O., & Aydın, F. (2015). Coğrafya öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(2), 285-304. https://doi.org/10.30703/cije.321361
  • Çolak, C. (2006). Sanal Müzeler. İNET-TR 11. Türkiye'de İnternet Konferansı 21-23 Aralık. Ankara: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. Web: http://İnettr.Org.Tr/İnetconf11/Bildiri/ Adresinden 10 Ocak 2012 https://inet-tr.org.tr/inetconf11/kitap/_inet06.pdf
  • Demirboğa, E. (2010). Sanal müze ziyaretlerinin öğrencilerin bilimsel ve duyusal kazanımları üzerindeki etkileri (Yayınlanmamı yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirci, M. T. (2009). Kültürel öğelerin öğretiminde müze gezilerinin önemi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Demirci, S. (2019). Dijital ve çalışma yaprakları ile desteklenmiş kavram karikatürlerinin sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde kavramsal anlamaya etkisinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trabzon Üniversitesi, Trabzon.
  • Demirkaya, H., & Karacan, H. (2016). Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki bazı coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. International Journal of Field Education, 2(2), 38-57. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijofe/issue/28468/303424
  • Duman, G. B. (2013). Türkçe’nin yabancı dil olarak öğretiminde materyal geliştirme ve materyallerin etkin kullanımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-8. https://doi.org/10.16916/aded.16003
  • Duruhan, K., Gürbüztürk, O., İsmail, Ş. A. N., & Pepeler, E. (2013). Türk eğitim sistemi içinde eğitilmiş olmanın, ilerlemeci ve geleneksel anlayışlar ile uygulamalar yönünden değerlendirilmesi (Malatya ili örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3). https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8710/108766
  • Erim, G. (2005). Bursa anadolu arabaları müzesinde bir araştırma: Müzede sanat eğitimi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 299-307. https://dergipark.org.tr/en/pub/uefad/issue/16682/173349
  • Fidan, N. (2009). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde geçen “Demokrasi ve Cumhuriyet” kavramlarıyla ilgili bilgilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Filiz, N. (2010). Sosyal bilgiler öğretiminde müze kullanımı (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gencel, İ. E. (2006). Öğrenme stilleri, deneyimsel öğrenme kuramına dayalı eğitim, tutum ve sosyal bilgiler program hedeflerine erişi düzeyi (Yayınlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Research methods in social sciences. HUNTER, Kathleen & Carol D. Shull, (1992), “Teaching with Historic Places”, Social Education, 56(5), (September), p. 312.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma teknikleri. Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 151-158. http://www.tojet.net/articles/v4i3/4320.pdf
  • Kayacan, Z. (2010). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin coğrafî koordinatlarla ilgili kavram yanılgıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Kılıç, Turan, Yalı & Bulut (2023). Eğitimde sanal müze uygulamaları. Journal of History School, 63, 850-867. http://dx.doi.org/10.29228/joh.64689
  • Kılınç, E., Çoban, O., & Akşit, İ. (2015). Sosyal bilgiler ders kitaplarında bazı tarihsel kavramların kullanımının değerlendirilmesi. Turkish Studies, 10(3), 632-652. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7823
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi 4-5. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı. Devlet Kitapları Basım Evi.
  • Memişoğlu, H., & Tarhan, E. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kavram öğretimine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5, 6-20. https://doi.org/10.24289/ijsser.648605
  • Öktem, G. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde yer alan kavramları anlama ve kazanma düzeyleri (Yeni programın pilot uygulaması Samsun ili örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Öner, G. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ‘okul dışı tarih öğretimi’ne ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Turkish History Education Journal, 4(1), 89-121. https://doi.org/10.17497/tuhed.185618
  • Öz, N. (2019). Sosyal bilgilerde yaratıcı dramanın kavram öğretimine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Özdoğan, G. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 6. sınıf öğrencilerinin harita bilgisi ve coğrafi koordinatlara ilişkin kavram yanılgılarına yönelik görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Özkaya, F. (2010). Altıncı sınıf sosyal bilgiler dersi 3 ve 4. ünitesinde bulunan kavramların bazı değişkenlere göre öğrenilme düzeyi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • PARKER, W. C. (2001). Social studies in elementary education. Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • Soylu, T. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve ortaokul öğrencilerinin kavram öğretimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Soylu, T., & Memişoğlu, H. (2020). Ortaokul öğrencilerinin kavram öğretimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Turkish Studies, 15(2), 1307-1323. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.40142
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilgiler kapsamında sosyal bilgilerin yeri ve önemi. G. Can (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi. İçinde, (s. 3-13). Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim.
  • Talay, F. (2011). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi kapsamında işlenen yeryüzünde yaşam ünitesinde geçen coğrafya kavramlarının kazanılmışlık düzeyi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • TDK Sözlük (2023). www.tdksozluk.com/s/kavram/
  • Tosun, O. S. (2009). Müze incelemelerinin ilköğretim okullarındaki görsel sanatlar eğitimine katkısı (Bolu ili örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Utku, Ç. (2008). İlköğretim 5. Sınıf düzeyi sanat eğitiminde, müze eğitiminin öğrencilerin tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ünlü, F. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler programında geçen temel kavramların 8.sınıf öğrencilerinde erişi düzeyi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Üztemur, S., Dinç, E., & Acun, İ. (2018). Müzeler ve tarihi mekânlarda uygulanan etkinlikler aracılığıyla öğrencilerin sosyal bilgilere özgü becerilerinin geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (46), 294-324. https://doi.org/10.21764/maeuefd.349442
  • Yıldırım, T., & Tahiroğlu, M. (2012). Sanal ortamda gerçekleştirilen müze gezilerinin ilköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 104-114. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6153/82661
Yıl 2024, , 295 - 322, 28.10.2024
https://doi.org/10.53047/josse.1565115

Öz

Kaynakça

  • Akgün, İ. H. (2014). Sosyal bilgiler dersi 7. sınıf kültür ve miras öğrenme alanı türk tarihine yolculuk ünitesinde geçen kavramların öğrenilme düzeyi. Turkish Studies, 9(5), 105- 116. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6792
  • Akhan, N., & Kılıçoğlu, G. (2014). Otaokul 8. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler programında yeralan ekonomi kavramlarını anlama düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 24-47. https://doi.org/10.17556/jef.76213
  • Akkuş, A., Meydan, A., & Buldur, A. D. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “100. Yılda Çanakkale” kavramına ilişkin görüşleri.
  • Aktaş, V., Yılmaz, A. & İbrahimoğlu Z. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sanal müze kullanımına yönelik tutumları. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1294-1313. https://doi.org/10.24315/tred.806159
  • Akyüz, G. (2009). Sanayi müzelerinin tarih öğretiminde kullanım durumu: Rahmi M. Koç müzesi örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Alkış, S. (2012). Sosyal bilgilerde kavram öğretimi. M. Safran (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi (s. 70-92). Pegem Akademi.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihi mekânlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin “müze eğitimine” ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Avcı, C., & Öner, G. (2015). Tarihi mekânlar ile sosyal bilgiler öğretimi sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüş ve önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Avcı, G. (2015). Altıncı sınıflarda sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Bitlisli, N. (2014). 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi yeryüzünde yaşam ünitesinde geçen coğrafî kavramları algılama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Bayburt örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Giresun Üniversitesi, Giresun.
  • Boz, E., & Çoban, A. (2019). Ortaokul öğrencilerinin harita ve coğrafi koordinatlarla ilgili kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Eskişehir, Türkiye.
  • Çakmak, F. (2006). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi nüfus ve yerleşme konusunda geçen kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar
  • Çaycı, B., Demir, M. K., Başaran, M. & Demir, M. (2007). Sosyal bilgiler dersinde iş birliğine dayalı öğrenme ile kavram öğretimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 619-630. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49102/626597
  • Çelikkaya, T., & Kürümlüoğlu, M. (2019). Ortaokul öğrencilerinin kronoloji becerilerinin saptanmasına yönelik bir çalışma. Turkish History Education Journal, 8(1), 150- 173. https://doi.org/10.17497/tuhed.510394
  • Çepni, O., & Aydın, F. (2015). Coğrafya öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(2), 285-304. https://doi.org/10.30703/cije.321361
  • Çolak, C. (2006). Sanal Müzeler. İNET-TR 11. Türkiye'de İnternet Konferansı 21-23 Aralık. Ankara: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. Web: http://İnettr.Org.Tr/İnetconf11/Bildiri/ Adresinden 10 Ocak 2012 https://inet-tr.org.tr/inetconf11/kitap/_inet06.pdf
  • Demirboğa, E. (2010). Sanal müze ziyaretlerinin öğrencilerin bilimsel ve duyusal kazanımları üzerindeki etkileri (Yayınlanmamı yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirci, M. T. (2009). Kültürel öğelerin öğretiminde müze gezilerinin önemi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Demirci, S. (2019). Dijital ve çalışma yaprakları ile desteklenmiş kavram karikatürlerinin sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde kavramsal anlamaya etkisinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trabzon Üniversitesi, Trabzon.
  • Demirkaya, H., & Karacan, H. (2016). Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki bazı coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. International Journal of Field Education, 2(2), 38-57. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijofe/issue/28468/303424
  • Duman, G. B. (2013). Türkçe’nin yabancı dil olarak öğretiminde materyal geliştirme ve materyallerin etkin kullanımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-8. https://doi.org/10.16916/aded.16003
  • Duruhan, K., Gürbüztürk, O., İsmail, Ş. A. N., & Pepeler, E. (2013). Türk eğitim sistemi içinde eğitilmiş olmanın, ilerlemeci ve geleneksel anlayışlar ile uygulamalar yönünden değerlendirilmesi (Malatya ili örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3). https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8710/108766
  • Erim, G. (2005). Bursa anadolu arabaları müzesinde bir araştırma: Müzede sanat eğitimi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 299-307. https://dergipark.org.tr/en/pub/uefad/issue/16682/173349
  • Fidan, N. (2009). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde geçen “Demokrasi ve Cumhuriyet” kavramlarıyla ilgili bilgilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Filiz, N. (2010). Sosyal bilgiler öğretiminde müze kullanımı (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gencel, İ. E. (2006). Öğrenme stilleri, deneyimsel öğrenme kuramına dayalı eğitim, tutum ve sosyal bilgiler program hedeflerine erişi düzeyi (Yayınlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Research methods in social sciences. HUNTER, Kathleen & Carol D. Shull, (1992), “Teaching with Historic Places”, Social Education, 56(5), (September), p. 312.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma teknikleri. Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 151-158. http://www.tojet.net/articles/v4i3/4320.pdf
  • Kayacan, Z. (2010). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin coğrafî koordinatlarla ilgili kavram yanılgıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Kılıç, Turan, Yalı & Bulut (2023). Eğitimde sanal müze uygulamaları. Journal of History School, 63, 850-867. http://dx.doi.org/10.29228/joh.64689
  • Kılınç, E., Çoban, O., & Akşit, İ. (2015). Sosyal bilgiler ders kitaplarında bazı tarihsel kavramların kullanımının değerlendirilmesi. Turkish Studies, 10(3), 632-652. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7823
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi 4-5. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı. Devlet Kitapları Basım Evi.
  • Memişoğlu, H., & Tarhan, E. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kavram öğretimine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5, 6-20. https://doi.org/10.24289/ijsser.648605
  • Öktem, G. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde yer alan kavramları anlama ve kazanma düzeyleri (Yeni programın pilot uygulaması Samsun ili örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Öner, G. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ‘okul dışı tarih öğretimi’ne ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Turkish History Education Journal, 4(1), 89-121. https://doi.org/10.17497/tuhed.185618
  • Öz, N. (2019). Sosyal bilgilerde yaratıcı dramanın kavram öğretimine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Özdoğan, G. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 6. sınıf öğrencilerinin harita bilgisi ve coğrafi koordinatlara ilişkin kavram yanılgılarına yönelik görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Özkaya, F. (2010). Altıncı sınıf sosyal bilgiler dersi 3 ve 4. ünitesinde bulunan kavramların bazı değişkenlere göre öğrenilme düzeyi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • PARKER, W. C. (2001). Social studies in elementary education. Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • Soylu, T. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve ortaokul öğrencilerinin kavram öğretimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Soylu, T., & Memişoğlu, H. (2020). Ortaokul öğrencilerinin kavram öğretimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Turkish Studies, 15(2), 1307-1323. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.40142
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilgiler kapsamında sosyal bilgilerin yeri ve önemi. G. Can (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi. İçinde, (s. 3-13). Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim.
  • Talay, F. (2011). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi kapsamında işlenen yeryüzünde yaşam ünitesinde geçen coğrafya kavramlarının kazanılmışlık düzeyi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • TDK Sözlük (2023). www.tdksozluk.com/s/kavram/
  • Tosun, O. S. (2009). Müze incelemelerinin ilköğretim okullarındaki görsel sanatlar eğitimine katkısı (Bolu ili örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Utku, Ç. (2008). İlköğretim 5. Sınıf düzeyi sanat eğitiminde, müze eğitiminin öğrencilerin tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ünlü, F. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler programında geçen temel kavramların 8.sınıf öğrencilerinde erişi düzeyi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Üztemur, S., Dinç, E., & Acun, İ. (2018). Müzeler ve tarihi mekânlarda uygulanan etkinlikler aracılığıyla öğrencilerin sosyal bilgilere özgü becerilerinin geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (46), 294-324. https://doi.org/10.21764/maeuefd.349442
  • Yıldırım, T., & Tahiroğlu, M. (2012). Sanal ortamda gerçekleştirilen müze gezilerinin ilköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 104-114. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6153/82661
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç)
Bölüm Research Article
Yazarlar

Rahmet Eren 0009-0009-3538-5581

Şahin Oruç 0000-0001-8666-3654

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 11 Ekim 2024
Kabul Tarihi 27 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Eren, R., & Oruç, Ş. (2024). The Effect of Historical Places Through Virtual Museums on Students’ Academic Achievement And Attitudes Towards The Course In Social Sciences Course Concept Teaching. Journal of Social Sciences And Education, 7(2), 295-322. https://doi.org/10.53047/josse.1565115