Bu araştırmanın amacı, çocuklarının eğitim ve öğretim sürecinde ebeveynlerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaçla nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenemenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, çocuğu ilköğretim kademesinde öğrenim gören 19 ebeveyn ile görüşme yapılmıştır. Çalışmada katılımcı görüşlerini toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak; ebeveynler, çocuklarının eğitim-öğretimi konusunda karşılaştıkları güçlüklerin ve sorunların çocuklarının kendi yapısından, sosyal etkileşimlerinin yetersiz olmasından, eğitsel açıdan sorun yaşamasından ve kısıtlı olanaklara sahip olmalarından kaynaklandığı görüşündedirler. Ebeveynlerin en fazla sorun yaşadığı konu ise özellikle belirli derslerde bilgi eksikliği yaşamaları ve bunun sonucunda çocuklarına gereken desteği sağlayamamalarıdır. Bunu ise pandemi sürecinin yarattığı sorunlar takip etmektedir. Ebeveynler çocuklarına okul ortamını sağlayamadıkları gibi çoğu zaman çocukları üzerinde gereken disiplini kuramadıklarını belirtmişlerdir. Ebeveynlerin çocuklarının davranışlarından kaynaklanan sorunlarla da baş etmede sıkıntı yaşadıkları, bunun da eğitimlerine yansıdığını belirttikleri görülmüştür. Çocuklarının eğitsel süreçlerinde ebeveynlerin karşılaştığı sorunları konu alan bu çalışmadan elde edilen sonuçlardan yola çıkarak daha detaylı nedensel araştırmalar yapılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |