BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme ile Analizi Analysis of the Factors Affecting Consumer's SomeTraditional Food Products Preferences by Multidimensional Scaling Method

Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 1, 33 - 40, 01.03.2011

Öz

Kaynakça

  • Azabağaoğlu, M.Ö., O. Gaytancioğlu, A. Kubaş and E.R. Erbay, 2003. Analysis of the Marketing Structure of the Dairy Industry in the Trakya Region and the Determination of Emerging Issues with Multidimensional Scaling, Turk. J. Agric. For. 27: 117-122
  • Doğan, İ. 2003. Kuzularda büyümenin çok boyutlu ölçekleme yöntemi ile değerlendirilmesi, Uludağ Üniversitesi Dergisi. 22
  • Filiz, Z. and F. Çemrek, 2005. Avrupa Birliği’ne Üye Ülkeler ile Türkiye’nin Karşılaştırılması. 7. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, İstanbul
  • Gallivan M. and E. Jgarkava, 2008. Multi dimensional scaling http://www.cu.edu.ge/data/file_db/Presentations/ _Kqe8HBiWqa.pdf Gürçaylilar Yenidoğan, T. The multidimensional scaling analysis in marketing research: A research on the brand perception of university students, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi. 15: 138-169
  • Huber, J. 2008. The value of sticky articles. Journal of Marketing Research. 45: 257-260
  • Lacobucci, D. and, A. Ostrom, 1996. Perceptions of services. Journal of Retailing and Consumer,
  • Leydesdorff, L. and L. Vaughan, 2006. Co-occurrence matrices and their applications in information science: Extending ACA to the web environment. Journal of the American Society for Information Science and Technology. 57: 1616-1628
  • Nakip, M. 2003. Pazarlama araştırmaları teknikleri ve (SPSS Destekli) uygulamalar. Seçkin Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara
  • Newbold, P. 2007. İktisat ve İşletme için İstatistik, Çev:Ümit Şenesen, Literatür Yayınevi, İstanbul.
  • Oraman, Y. and I. H. Inan. 2005. Analysis of the factors affecting farmer’s firm and hybrid sunflower seed preferences by multidimensional scaling method, The 8th International Agricultural Symposium in Braunschweig, The Turkish and German Researchers Organization, (3-9 October 2005).
  • Özdamar, K. 2004. Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler) Kaan Kitabevi
  • Pinnell, J. 1997. Techniques for perceptual mapping marketvision research. Executive Vice President Marketıng Scıences Group Services, 3, (4): 195- 212
  • Wickenmaier, F. 2003. An introduction to MDS, Sound Quality Research Unit, Aalborg University Denmark,(http://homepages.uni- tuebingen.de/florian.wickelmaier/ pubs/Wickelmaier2003SQRU.pdf, 30.06.2010.) 40

Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme ile Analizi

Yıl 2011, Cilt: 8 Sayı: 1, 33 - 40, 01.03.2011

Öz

Bu çalışmada amaç, tüketicilerin geleneksel bazı ürünleri satın alımlarında etkili faktörlere karşı tutumlarını değerlendirmek ve tutum davranışlarını gruplandırmaktır. Araştırmaya ait orijinal veriler Tekirdağ ili’nde14 ayrı mahallesinin oransal dağılımlarına göre tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 166 adet hane halkıyla yüz yüze yapılmış olan anket bulgularından oluşmaktadır. Çalışmada tüketicilerin geleneksel bazı ürünleri satın alımlarında etkili faktörlere karşı tutumlarını değerlendirilmesi ve tutum davranışlarının gruplandırılması çok boyutlu ölçekleme analizi ile yapılmıştır. Sonuç olarak tüketicilerin gerek yoğurt, gerek pekmez ve gerekse erişte tercihlerinde, lezzet, gıda güvenliği ve tazelik benzer etkilere sahip unsurlar olduğu, bununla birlikte fiyat her üç ürün için de bu ürünlere karşı olan talebi diğer değişkenlere kıyasla önemli düzeyde ve pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir

Kaynakça

  • Azabağaoğlu, M.Ö., O. Gaytancioğlu, A. Kubaş and E.R. Erbay, 2003. Analysis of the Marketing Structure of the Dairy Industry in the Trakya Region and the Determination of Emerging Issues with Multidimensional Scaling, Turk. J. Agric. For. 27: 117-122
  • Doğan, İ. 2003. Kuzularda büyümenin çok boyutlu ölçekleme yöntemi ile değerlendirilmesi, Uludağ Üniversitesi Dergisi. 22
  • Filiz, Z. and F. Çemrek, 2005. Avrupa Birliği’ne Üye Ülkeler ile Türkiye’nin Karşılaştırılması. 7. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, İstanbul
  • Gallivan M. and E. Jgarkava, 2008. Multi dimensional scaling http://www.cu.edu.ge/data/file_db/Presentations/ _Kqe8HBiWqa.pdf Gürçaylilar Yenidoğan, T. The multidimensional scaling analysis in marketing research: A research on the brand perception of university students, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi. 15: 138-169
  • Huber, J. 2008. The value of sticky articles. Journal of Marketing Research. 45: 257-260
  • Lacobucci, D. and, A. Ostrom, 1996. Perceptions of services. Journal of Retailing and Consumer,
  • Leydesdorff, L. and L. Vaughan, 2006. Co-occurrence matrices and their applications in information science: Extending ACA to the web environment. Journal of the American Society for Information Science and Technology. 57: 1616-1628
  • Nakip, M. 2003. Pazarlama araştırmaları teknikleri ve (SPSS Destekli) uygulamalar. Seçkin Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara
  • Newbold, P. 2007. İktisat ve İşletme için İstatistik, Çev:Ümit Şenesen, Literatür Yayınevi, İstanbul.
  • Oraman, Y. and I. H. Inan. 2005. Analysis of the factors affecting farmer’s firm and hybrid sunflower seed preferences by multidimensional scaling method, The 8th International Agricultural Symposium in Braunschweig, The Turkish and German Researchers Organization, (3-9 October 2005).
  • Özdamar, K. 2004. Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler) Kaan Kitabevi
  • Pinnell, J. 1997. Techniques for perceptual mapping marketvision research. Executive Vice President Marketıng Scıences Group Services, 3, (4): 195- 212
  • Wickenmaier, F. 2003. An introduction to MDS, Sound Quality Research Unit, Aalborg University Denmark,(http://homepages.uni- tuebingen.de/florian.wickelmaier/ pubs/Wickelmaier2003SQRU.pdf, 30.06.2010.) 40
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Y. Oraman Bu kişi benim

G. Unakıtan Bu kişi benim

E. Yılmaz Bu kişi benim

B. Başaran. Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Oraman, Y., Unakıtan, G., Yılmaz, E., Başaran., B. (2011). Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme ile Analizi. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 8(1), 33-40.
AMA Oraman Y, Unakıtan G, Yılmaz E, Başaran. B. Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme ile Analizi. JOTAF. Mart 2011;8(1):33-40.
Chicago Oraman, Y., G. Unakıtan, E. Yılmaz, ve B. Başaran. “Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme Ile Analizi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 8, sy. 1 (Mart 2011): 33-40.
EndNote Oraman Y, Unakıtan G, Yılmaz E, Başaran. B (01 Mart 2011) Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme ile Analizi. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 8 1 33–40.
IEEE Y. Oraman, G. Unakıtan, E. Yılmaz, ve B. Başaran., “Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme ile Analizi”, JOTAF, c. 8, sy. 1, ss. 33–40, 2011.
ISNAD Oraman, Y. vd. “Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme Ile Analizi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 8/1 (Mart 2011), 33-40.
JAMA Oraman Y, Unakıtan G, Yılmaz E, Başaran. B. Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme ile Analizi. JOTAF. 2011;8:33–40.
MLA Oraman, Y. vd. “Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme Ile Analizi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, 2011, ss. 33-40.
Vancouver Oraman Y, Unakıtan G, Yılmaz E, Başaran. B. Tüketicilerin Bazı Geleneksel Gıda Ürünleri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Çok Boyutlu Ölçekleme ile Analizi. JOTAF. 2011;8(1):33-40.