Bu çalışmada amaç, tüketicilerin geleneksel bazı ürünleri satın alımlarında etkili faktörlere karşı tutumlarını değerlendirmek ve tutum davranışlarını gruplandırmaktır. Araştırmaya ait orijinal veriler Tekirdağ ili’nde14 ayrı mahallesinin oransal dağılımlarına göre tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 166 adet hane halkıyla yüz yüze yapılmış olan anket bulgularından oluşmaktadır. Çalışmada tüketicilerin geleneksel bazı ürünleri satın alımlarında etkili faktörlere karşı tutumlarını değerlendirilmesi ve tutum davranışlarının gruplandırılması çok boyutlu ölçekleme analizi ile yapılmıştır. Sonuç olarak tüketicilerin gerek yoğurt, gerek pekmez ve gerekse erişte tercihlerinde, lezzet, gıda güvenliği ve tazelik benzer etkilere sahip unsurlar olduğu, bununla birlikte fiyat her üç ürün için de bu ürünlere karşı olan talebi diğer değişkenlere kıyasla önemli düzeyde ve pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir
çok boyutlu ölçekleme yoğurt pekmez erişte tüketici tercihleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 1 |