Tüketicilerin Modern Gıda Perakendecilerine Karşı Davranışının Analizi
Yıl 2008,
Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2008
M.ö. Azabağaoğlu E.dursun
Kaynakça
- Aaker, D.A. (1981). Multivariate Analysis in Marketing, The Scientific Press, Second Edition, California.
- AC Nielsen (2005). Perakende ve Hızlı Tüketim Ürünleri Pazarı Değerlendirilmesi, İstanbul.
- Anonim (2003). Human Development Indicators 2003. United Nations Development Programme (UNDP).
- Crawford, J. (2000). Speak the language of the consumer, Chain Store Age, 76: 119-128.
- Codron, J. M., Bouhsina, Z., Fort, F., Coudel, E., Puech, A., (2004). Supermarkets in Low-income Mediterranean Countries: Impacts on Horticulture Systems.Development Policy Review, 22(5): 587-602
- Dawson, J. (2000). Retailing at century end: some challenges for management and research, international review of retail. Distribution and Consumer Research, 10(2): 119-148
- Geuens M., Brengman, M., S‟Jegers, R., (2003). Food retailing, now and in the future. A consumer perspective, 10: 241-251
- Kemp, T. (2000). Wal-Mart no web mart-sudden site closure magnifies online superiority of retail rivals. Internetweek, 832:1-18
- Keh, H.T., Park, S.Y. (1997). To market, to market: the changing face of grocery retailing. Long Range Plannig, 30(6):836-846
- Juhl, H. J., Kristensen, K., Qstergaard, P. (2002), “Customer satisfaction in European food Retailing”, Journal of retailing and consumer services, 9:327-334.
- Malhotra, N. (1993). Marketing Research: An Applied Orientation. Prentice Hall, International Edition, New Jersey.
- McKinsey (2003). Perakendecilik Kanun Tasarısı‟nın Sektörün Verimliliği Üzerindeki Potansiyel Etkileri, Erişim: http://www.ampd.org/organizasyonlar/McKinsey _Raporu.pdf
- Reardon, T., Timmer, C. P., Barrett, C. A. and Berdegué, J. (2003) „The Rise of Supermarkets in Africa, Asia and Latin America‟, American Journal of Agricultural Economics, 85(5): 1140- 1146.
Tüketicilerin Modern Gıda Perakendecilerine Karşı Davranışının Analizi
Yıl 2008,
Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2008
M.ö. Azabağaoğlu E.dursun
Öz
Türkiye‟de son yıllarda gıda perakendeciliğinde ciddi değişimler yaşanmıştır. Gıda perakendeciliğindeki potansiyel yabancı yatırımcıları Türkiye‟ye çekmektedir. Perakendeci formatları değişmiş ve büyük ölçekli çok çeşitli ürün yapısıyla ve farklı hizmet anlayışıyla çalışan modern perakendeciler ülke geneline yayılmaya başlamıştır. Şehir nüfusunun artması, artan kadın işgünü, harcanabilir gelirdeki artış gibi nedenler tüketicilerin modern gıda perakendecilerine yönelmesine neden olmuştur. Araştırmada İstanbul ilinde yaşayan 385 kişiyle yüzyüze anket çalışması yapılmıştır. Farklı Sosyo-Ekonomik Statü (SES) gruplarından İstanbul ilinin dağılımına göre örnek seçilmiştir. Tüketicilerin kendilerine yakın marketi tercih ettikleri ve ağırlıklı olarak gıda ürünleri satın aldıkları tespit edilmiştir. Marketlerde plansız alışveriş miktarının oldukça yüksek olduğu belirlenmiş olup, ağırlığın C SES grubunda olduğu belirlenmiştir. Zincir ve hipermarketlerin gıda alışverişlerinde en çok tercih edilen mağazalar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca tüketicilerin perakendecilikle ilgili yargılara verdikleri cevaplar faktör analiziyle incelenmiştir
Kaynakça
- Aaker, D.A. (1981). Multivariate Analysis in Marketing, The Scientific Press, Second Edition, California.
- AC Nielsen (2005). Perakende ve Hızlı Tüketim Ürünleri Pazarı Değerlendirilmesi, İstanbul.
- Anonim (2003). Human Development Indicators 2003. United Nations Development Programme (UNDP).
- Crawford, J. (2000). Speak the language of the consumer, Chain Store Age, 76: 119-128.
- Codron, J. M., Bouhsina, Z., Fort, F., Coudel, E., Puech, A., (2004). Supermarkets in Low-income Mediterranean Countries: Impacts on Horticulture Systems.Development Policy Review, 22(5): 587-602
- Dawson, J. (2000). Retailing at century end: some challenges for management and research, international review of retail. Distribution and Consumer Research, 10(2): 119-148
- Geuens M., Brengman, M., S‟Jegers, R., (2003). Food retailing, now and in the future. A consumer perspective, 10: 241-251
- Kemp, T. (2000). Wal-Mart no web mart-sudden site closure magnifies online superiority of retail rivals. Internetweek, 832:1-18
- Keh, H.T., Park, S.Y. (1997). To market, to market: the changing face of grocery retailing. Long Range Plannig, 30(6):836-846
- Juhl, H. J., Kristensen, K., Qstergaard, P. (2002), “Customer satisfaction in European food Retailing”, Journal of retailing and consumer services, 9:327-334.
- Malhotra, N. (1993). Marketing Research: An Applied Orientation. Prentice Hall, International Edition, New Jersey.
- McKinsey (2003). Perakendecilik Kanun Tasarısı‟nın Sektörün Verimliliği Üzerindeki Potansiyel Etkileri, Erişim: http://www.ampd.org/organizasyonlar/McKinsey _Raporu.pdf
- Reardon, T., Timmer, C. P., Barrett, C. A. and Berdegué, J. (2003) „The Rise of Supermarkets in Africa, Asia and Latin America‟, American Journal of Agricultural Economics, 85(5): 1140- 1146.