BibTex RIS Kaynak Göster

Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği

Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 3, 311 - 325, 01.09.2007

Öz

Kaynakça

  • Anonim. 2005.Tekirdağ Tarım İl Müdürlüğü, 2005 Su Ürünleri Verileri- Tekirdağ
  • Çelikkale, M.S., ve Ark. 1993. Av Araçları ve Avlanma Teknolojisi. KTÜ Sürmene Deniz Bilimleri Fak. Yay. No: 162
  • Çelikkale, M.S., ve Ark., 1999. Türkiye Su Ürünleri Sektörü. İstanbul Ticaret Odası Yay. No:2.
  • Gürbüz, M., 1993. Su Ürünleri Sempozyumu. TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası. 14-15 Ekim 1993. Ankara
  • Zengin, M., ve Ark. , 2004, Marmara Denizindeki Derin longirostris,Lucas Geliştirilmesi üzerine Bir Araştırma, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal araştırmalar Genel Müdürlüğü, Su Ürünleri Merkez Araştırma Enstitüsü Müd., Trabzon.
  • Yurtsever,N.,1984. Deneysel ve İstatistik Metotlar. Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları. Genel Yayın No: 121. Teknik Yayın No:56 – Ankara

Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği

Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 3, 311 - 325, 01.09.2007

Öz

Bu araştırmada Tekirdağ İli deniz balıkçılığının sosyo-ekonomik durumunu belirleyip pazarlama sistemini ortaya koymak amacıyla ; Tekirdağ İli merkez ve sahil şeridindeki ilçe ve beldelerde faaliyette bulunan 263 adet balıkçı teknesi, boyları itibariyle sıralanmış ve yoğunlukları dikkate alınarak; 5-10 m,10-15 m ve 15 m‘den büyük tekneler olarak gruplara ayrılmıştır. ‖Tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemi ― ne göre de küçük gruptan 31 adet orta gruptan 18 adet ve büyük gruptan 5 adet olmak üzere toplam 54 adet balıkçı teknesiyle anket yapılmıştır. Anketlerde balıkçı teknelerinin teknik özellikleri, yardımcı tekne özellikleri, ağ donanım özelikleri, avcılık gereçleri , tekne sahibinin ve tayfaların sosyo ekonomik özellikleri, mevcut sorunlar ele alınmış ve yorumlanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda tekne büyüklük gruplarına göre tekne sahiplerinin sosyo-ekonomik yönden pek farklı olmadıkları görülmüş, sosyal güvencenin olmaması, Denizcilik Bakanlığının olmaması, balıkçılık ekipmanlarının pahalı olması, denetimlerin yetersiz olması pazarlama sisteminin gelişmemesi ve aşırı avlanmanın önüne geçilememesi gibi sorunlar tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Anonim. 2005.Tekirdağ Tarım İl Müdürlüğü, 2005 Su Ürünleri Verileri- Tekirdağ
  • Çelikkale, M.S., ve Ark. 1993. Av Araçları ve Avlanma Teknolojisi. KTÜ Sürmene Deniz Bilimleri Fak. Yay. No: 162
  • Çelikkale, M.S., ve Ark., 1999. Türkiye Su Ürünleri Sektörü. İstanbul Ticaret Odası Yay. No:2.
  • Gürbüz, M., 1993. Su Ürünleri Sempozyumu. TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası. 14-15 Ekim 1993. Ankara
  • Zengin, M., ve Ark. , 2004, Marmara Denizindeki Derin longirostris,Lucas Geliştirilmesi üzerine Bir Araştırma, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal araştırmalar Genel Müdürlüğü, Su Ürünleri Merkez Araştırma Enstitüsü Müd., Trabzon.
  • Yurtsever,N.,1984. Deneysel ve İstatistik Metotlar. Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları. Genel Yayın No: 121. Teknik Yayın No:56 – Ankara
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

G. Güngör S. Ş. Özen H. Güngör Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2007
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güngör, G. G. S. Ş. Ö. H. (2007). Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 4(3), 311-325.
AMA Güngör GGSŞÖH. Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği. JOTAF. Eylül 2007;4(3):311-325.
Chicago Güngör, G. Güngör S. Ş. Özen H. “Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı Ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 4, sy. 3 (Eylül 2007): 311-25.
EndNote Güngör GGSŞÖH (01 Eylül 2007) Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 4 3 311–325.
IEEE G. G. S. Ş. Ö. H. Güngör, “Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği”, JOTAF, c. 4, sy. 3, ss. 311–325, 2007.
ISNAD Güngör, G. Güngör S. Ş. Özen H. “Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı Ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 4/3 (Eylül 2007), 311-325.
JAMA Güngör GGSŞÖH. Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği. JOTAF. 2007;4:311–325.
MLA Güngör, G. Güngör S. Ş. Özen H. “Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı Ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 3, 2007, ss. 311-25.
Vancouver Güngör GGSŞÖH. Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği. JOTAF. 2007;4(3):311-25.