Öğrencilerin tutum ve inanışlarının başarılarına etkisi birçok araştırmanın odak noktası olmuştur. Tutum ve inanç faktörlerini birlikte incelemek için algı kavramı ile ilgili çalışmalar yürütülmektedir. Çalışma 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde Fen Bilgisi öğretmenliği 4. Sınıfta okuyan ve "Yaşantımızdaki Kimya" dersini alan 20 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada kullanılan veri toplama aracı Wells (2003) tarafından geliştirilmiş ve Tosun (2013) tarafından Türkçe' ye uyarlanmıştır. Kimya algı ölçeği; cinsiyet, değer, tedirginlik, kimyanın kapsamı ve eğilim olarak 5 boyutu kapsayan 20 sorudan oluşmaktadır. Ölçek, “Yaşantımızda Kimya" dersinin öğrencilerin kimya algısı üzerinde bir etkisi olup olmadığının belirlenmesi amacıyla dönem başlangıcında ve sonunda ön-test son-test olarak uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda kimya algı seviyeleri farklı olan 5 öğrenci ile yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Uygulana mülakatın, öğrencilerin olgularının oluşmasının arkasındaki nedenleri ve "Yaşantımızdaki Kimya" gibi kimyanın günlük hayattaki yerini irdeleyen derslerin kimya algısına yönelik etkisini incelemeye yardımcı olması beklenmiştir. Çalışma sonunda elde edilen bulgular, öğrencilerin kimya algılarını etkileyen faktörleri açığa çıkarmıştır.
Fen bilgisi öğretmen adayları kimya algısı yaşantımızdaki kimya
The effect of attitude and beliefs of students on
achievement is the focus of lots of studies. Studies related to conceptions are
conducted to analyze both attitude and beliefs. This study is conducted in spring
semester of the 2014-2015 academic year with 20 fourth grade Prospective Elementary
Science Teachers who enrolled “Chemistry in Daily Life”. As data collection
instruments were used chemistry perception scale and semi-structured interview.
Chemical perception scale was developed by Wells (2003) and adapted to Turkish
by Tosun (2013). Chemistry perception scale consists of 20 questions in 5
dimensions. The instrument was administered to identify prospective elementary
science teachers’ chemistry perceptions. At the end of the study, a semi-constructed
interview was performed with 5 students. Purpose of the interview was to
analyze the affecting factors on perceptions and effect of “Chemistry in Daily
Life” on perceptions. In this study, the affecting factors on chemical perception
were addressed.
Prospective elementary science teachers chemical perception chemistry in daily life
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |