Bu çalışma fen öğretmen adaylarının radyoaktiflik ile ilgili bilgilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Geliştirilen bilgi testi 2014-15 akademik yılı güz döneminde Genel Kimya I dersine katılan 56 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerden elde edilen yazılı kâğıtları okunup değerlendirilerek açık uçlu sorulara verilen yanıtlar “tam doğru”, “kavram yanılgısı”, “yanlış” ve “boş”; çoktan seçmeli sorulara verilen yanıtlar ise “doğru” ve “yanlış” olarak sınıflandırılmıştır. Öğrenciler açık uçlu sorulara % 9 (kavram tanımı, soru 15) ile % 86 (radyoaktifliğin kullanım alanı, soru 14); çoktan seçmeli sorulara ise % 4 (kavram tanımı ve nükleer tepkimeler, soru 21, 23 ve 33) ile % 79 (kavram örneği, soru 20) oranlarında doğru yanıt vermiştir. Öğrenciler radyoaktiflik kavramı, uyarı resmi, nükleer santral (1, 13 ve 16. sorular); izotop kavramı (4. soru); doğal ve yapay çekirdek tepkimesi (6. soru); kayaların yaşları (8. soru); atom bombası (10. soru); hidrojen bombası (11. soru) ve çekirdek ışımaları (15. soru) hakkında yanlış kavramalara sahiptir.
This study aims to determine the knowledge levels of
pre-service science teachers about radioactivity. A knowledge test was
administered to 56 pre-service science teachers participated in the General
Chemistry I course in the fall semester of 2014-15 academic year. Papers
derived from the pre-service science teachers were read and evaluated, and the
responses were classified as “accurate", "misconception",
"wrong" and "empty" categories for open-ended questions and
the responses to the multiple-choice questions were classified as
"right" and "wrong". The pre-service science teachers’ correct
response rates were between 9 % (definition of “nuclear radiation” concept, question
15) and 86 % (radioactivity uses, question 14) in open-ended questions whereas
in multiple choice questions the ratio of correct answers ranged from 5 %
(concept definition and nuclear reactions, questions 21, 23 and 33) to 98 %
(sample of concept, question 20). Students
hold misconceptions on the radioactivity, warning picture, nuclear power plant
(questions 1, 13, and 16); isotopes (question 4); natural and
artificial nucleus reaction (question 6); age of the rocks (question 8); atomic
bomb (question 10); hydrogen bomb (question 11) and core irradiation (question
15).
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |