Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kimya Öğretmenlerinin; Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Uygulamaları Hakkında Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 241 - 284, 30.09.2021
https://doi.org/10.37995/jotcsc.991409

Öz

Bu çalışma, Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimde yaşanan, çevrimiçi platformdaki teknik sorunlar, kimya öğretmenlerinin veya öğrencilerin neden olduğu ve öğretmenler tarafından tespit edilen sorunları belirlemek amacıyla yapılmıştır.. Başka bir deyişle, kimya ve kimya teknolojileri alanında kadrolu öğretmen olarak devlet okullarında Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev yapan öğretmenler, uzaktan eğitimde ders müfredatı, öğretmen-öğrenci etkileşimi veya teknolojik sıkıntılar gibi farklı sorunlar yaşamışlardır. Bu çalışmada bu sorunlar değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda çalışmanın uzaktan eğitimde kimya dersinde yaşanan sorunların belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve uzaktan eğitim altyapısının geliştirilmesine yardımcı olacak öneriler sunulması açısından literatüre katkı sağlaması beklenmektedir. Bu noktada çalışmanın sonuçlarının gelecek dönemlerde devam edeceği öngörülen uzaktan öğretim yöntemlerinin planlanmasında yol gösterici niteliğe sahip olduğu düşünülmektedir. Söz konusu araştırma Türkiye’nin tüm illerinde çalışan kimya öğretmenlerini temsil etme yeteneği gözönüne alınarak planlanmış çalışmaya 286 kimya öğretmeni katılmıştır.
Çalışmada kullanılan veri toplama aracı; demografik bilgilerin toplandığı giriş kısım haricinde üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde sorulan sorular uzaktan eğitim sistemi, öğrenci ile iletişim ve teknoloji kullanımı ile ilgilidir. İkinci bölümde; 9, 10, 11 ve 12. sınıf kimya dersi öğretim programlarının uzaktan eğitim sürecinde üniteler temelinde uygulanabilirliğini araştırmaya yönelik sorular sorulmuştur. Üçüncü bölümde, öğretmenlere uzaktan öğretim sürecinin öğretmenin gelişimine etkisi ve ders temelinde öğretmenlerin MEB’den beklentilerini belirleyen iki soru yöneltilmiştir. Çalışmada kimya ve kimya teknolojisi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sistemi ile ilgili mevcut durumlarının belirlenmesi amacı ile yöntem olarak betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Ayyildiz, Y., Aydin, A., & Nakiboğlu, C. (2019). 2018 Yılı Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Orijinal Ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(52), 340-376.
  • Berg, B. L. (1998). Qualitative research method for the social sciences, 3d ed. Boston, MA Allyn & Bacon.
  • Burgess, S and E Greaves (2013). Test Scores, Subjective Assessment, and Stereotyping of Ethnic Minorities. Journal of Labor Economics, 31(3): 535–576.
  • Carlsson, M., Dahl, G. B., Öckert, B., & Rooth, D. O. (2015). The effect of schooling on cognitive skills. Review of Economics and Statistics, 97(3), 533-547. http://dx.doi.org/10.1162/REST_a_00501.
  • Chen, T., Peng, L., Yin, X., Rong, J., Yang, J. & Cong, G.,(2020). Analysis of user satisfaction with online education platforms in China during the COVID-19 pandemic. Multidisciplinary Digital Publishing Institute Healthcare, 8 (3), 200. https://doi.org/10.3390/healthcare8030200.
  • Çankaya, M. (2020). COVID-19 pandemisi ve sağlık çalışanlarının iyilik hali değişimi. H. Nagy, R. Huseynov(Ed.), International Congress on Social Sciences 7., 23-25 September 2020 Budapest, Hungary, Proceeding book, 446-460. [accessed Jul 12 2021].
  • Demir, E., Gacanoğlu, Ş., & NAKİBOĞLU, C. (2013). 2013 Kimya Dersi Öğretim Programı’na Yönelik Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda 2017 Kimya Dersi Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi. Türkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi,2(2), 135-184.
  • Fidan. N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme.ISBN: 978 675 364 254 I Pegem.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Kandemir, O. (2015). Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde uzaktan eğitim uygulamaları: eğitimde fırsat eşitliği ve ekonomik kalkınma. Turkish Studies, 9/5, 1155-1176. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6850.
  • H., Kutu & Sözbilir, M. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “Hayatımızda Kimya” ünitesinin öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 29-62.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Kimya Dersi Öğretim Programı(9.,10., 11.,12. Sınıflar)
  • National Geographic (2014), Tarihin En Büyük Salgınları” https://youtu.be/mQKtkkohP3U adresinden11.07.2021 tarihinde erişildi.
  • Oreopoulos, P. (2006). The Compelling Effects of Compulsory Schooling: Evidence from Canada. Canadian Journal of Economics, 39 (1), 22-52. https://doi.org/10.1111/j.0008-4085.2006.00337.x
  • Öztekin, A., & Er, K. O. (2014). Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 128-152.
  • Özyürek, A , Begde, Z , Yavuz, N , Özkan, İ. (2016). Uzaktan Eğitim Uygulamasının Öğrenci Bakış Açısına Göre Değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 595-605. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/joiss/issue/30780/323661.
  • Pan, R., Zhang, L., & Pan, J., (2020). The Anxiety Status of Chinese Medical Workers During the Epidemic of COVID-19: A Meta-Analysis, Psychiatry Investigation, 17(5), 475-480. https://doi.org/10.30773/pi.2020.0127.
  • Piopiunik, M., Schwerdt, G., Simon, L., & Woessmann, L. (2020). Skills, signals, and employability: An experimental investigation. European Economic Review, 123, 103374.
  • Şen Ö., Kızılcalıoğlu G.(2020). COVID-19 Pandemi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Ve Akademisyenlerin Uzaktan Öğretime Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Int. J. of 3D Printing Tech. Dig. Ind., 4(3): 239-252, (2020).[accessed Jul 13 2021].
  • Şen, Ö , Kızılcalıoğlu, G . (2020). COVİD-19 Pandemi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Ve Akademisyenlerin Uzaktan Öğretime Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4 (3) , 239-252. https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.830913.
  • Zan, N., Zan, B. U. (2020). Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan Edebiyat Fakültesi öğrencilerine genel bakış. Turkish Studies,15(4), 1367-1394. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44365.
  • Zan, N. (2019). Communication channel between teachers and students in chemistry education: WhatsApp. US-China Education Review, 9(1), 18-30.
  • Zan, N. (2015). The Effects of Smartphone Use on Organic Chemical Compound Learning. US-China Education Review, Online Submission, 5(2), 105-113.
  • Zan, N.& Seçken, N. (2021). 2007-2021 Döneminde Uygulanan Kimya Dersi Öğretim Programlarinin Değerlendirilmesi Eğitim Bilimlerinde Yeni Arayışlar ve Çalışmalar. s.25-56.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma makaleleri
Yazarlar

Nuray Zan 0000-0001-7138-1451

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2021
Kabul Tarihi 20 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zan, N. (2021). Kimya Öğretmenlerinin; Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Uygulamaları Hakkında Görüşleri. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi, 6(2), 241-284. https://doi.org/10.37995/jotcsc.991409