İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE 2019-2021 YILLARI ARASINDA MESLEKİ İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2022, , 83 - 98, 31.12.2022
https://doi.org/10.46236/jovosst.1198560

Öz

Bu çalışmanın amacı, 20219 ve 2021 yılları arasında Türkiye’de Mesleki İngilizce Öğretimi üzerine yapılan lisansüstü tez araştırmalarının güncel durumunu analiz etmektir. Yapılan araştırma çerçevesinde, YÖK Ulusal Tez Merkezi taranarak 23 akademik tez araştırmasına ulaşılmıştır. 23 akademik tez araştırmalarından 21’i yüksek lisans tezi ve 2’si doktora tezidir. Konu bağlamında, son üç yılda en fazla araştırmanın 2020 yılında yapıldığı bilgisine ulaşılmıştır. Bununla birlikte araştırmalarda yer alan bütün bölümler, dikkate alınmış ve incelenmiştir. Araştırmalardan 6’sının alan uzmanı, 11’inin öğrenen, 9’unun öğretim programı, 10’unun öğretim strateji-yöntem-teknik üzerine temellendirildiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaların temellendirildikleri boyutlar dikkate alındığında, araştırmaların veri kaynağının çok yönlü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 23 akademik tez araştırması incelenirken araştırma boyutları arasından en çok kullanılan veri kaynağının öğrenen boyutu olduğu belirlenmiştir. Buna rağmen yapılan araştırmaların analizi çerçevesinde, öğretimi ölçme ve değerlendirme, hizmet içi eğitim ve öğretim sürecinde karşılaşılan sorunlar üzerine temellendirilen araştırmanın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmanın sonunda, 23 lisansüstü tezlerden elde edilen veriler ışığında öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Al-Kadi, A. (2018). Towards Humanizing ELT: Revisiting the Need for English in the Medical Context in Yemen. Language Teaching and Educational Research, 1/2, 121-138.
  • Altalib, A. (2019). L2 Motivation in ESP and EGP Courses: An Investigation of L2 Motivational Selves Among Learners of English in Saudi Arabia. Australian Journal of Applied Linguistics, 2/1, 1-16.
  • Akın, A. (2021). The Perceptions and Experiences of Instructors Regarding Teaching ESP Synchronously and Asynchronously Following Covid-19 Outbreak Via Emergency Remote Teaching (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Akın. A. (2020). Students’ Attitudes Towards and Beliefs About Task Based Language Teaching and Its Effect on Language (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Akman, V. (2007). Mesleki İngilizce Klavuzu. Yakamoz Yayıncılık.
  • Arslan, M. S. (2020). The Effects of Using Quizlet On Vocabulary Enchancement of Tertiary Level ESP Learners (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Aslandemir, M. (2020). The Use of WEB 2.0 Tools for ESP Vocabulary Teaching and Their Effectiveness on Generation Z (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Avcı, N. ve Engin-Demir, C. (2021). Promoting The Vocational English Language Competences of Students in An English Students for Specific Purposes Context : A Needs of Assessment. Psycho-Educational Research Reviews, 10/3.
  • Banlı, S. (2020). A Corpus-Based Study on The English Used In Automotive Engineering : Implications for Teaching English For Specific Purposes (Doktora Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Belachew, M. (2020). A Needs Analysis of ESP in Textile Engineering Profession in Ethiopian Context. PASA, 59.
  • Bhattacherjee, A. (2012). Social Sciences Research: Principles, Methods, and Practices. University of South Florida Scholar Commons:Tampa Library Open Access Collections.
  • Clarke, J. (2011). What is a systematic Review? Evidence-Based Nursing, 64-65.
  • Demirdöken, G. (2019). Ready for Take Off : An Aviation English Needs Analysis Study in Turkey (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Duran Güler, G. (2021). A Needs Analysis Study in ESP Context: Adressing Perceived Opinions of Teachers and Learners in Vocational Secondary Education (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • European Students Associations (ESU), (2018). 2018 Introduction to ESU’s Policies In Higher Education (Amended). Brussel, Belgium.
  • Giddens, A. (1990). The Consequences of Modernity. Stanford: Stanford University Press.
  • Harbelioğlu, U. (2020). University Students’ Perceptions of Mobile Assisted Language Learning (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • İlter, O. (2020). A Flipped Learning Syllabus for Teaching English for Specific Purposes : An Action Research Study (Doktora Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Kakoulli Constantinou, E., ve Papadima-Sophocleous, S. (2021). Professional development in English for specific purposes: designing the curriculum of an online ESP teacher education course. In S. Papadima-Sophocleous, E. Kakoulli Constantinou & C. N. Giannikas (Eds), Tertiary education language learning: a collection of research, 89-109. Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2021.51.1256
  • Katıtaş, S. ve Coşkun, B. (2020). What Is Meant by Inclusive Education? Perceptions of Turkish Teachers towards Inclusive Education. World Journal of Education, 10/5, 18-28.
  • Koçdeveci, H. K. (2020). An Exploration of The Relationship Between Learner Autonomy and Language Learning Strategies Among English for Specific Purposes (ESP) Students (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Mohajan, H. K. (2018). Qualitative Research Methodology in Social Sciences and Related Subjects. Journal of Economic Development, Environment and People, 7/1, 23-48 Oxford.(2001). Oxford Advanced Learner’s Dictionary. Oxford University Press, 6th edition.
  • Özbaşoğlu, H. (2019). A Study on Foreign Language Anxiety of English for Specific Purpose Students (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Özer, M. (2019). Development and Application of Corpus-Based Teaching Materials for the Grammar Course In a Tertiary Level EFL Setting in Turkey (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Özer, M. (2020). Mesleki Eğitimde Paradigma Değişimi: Türkiye’nin Mesleki Eğitim ile İmtihanı. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • Paltridge, B. ve Sue Starfield, S.(ed.), (2013). The Handbook of English for Specific Purposes. John Wiley & Sons, Inc., 1-2.
  • Sandal, Ö(zgür).(Berivan). (2019). English for Specific Purposes (ESP) Program Evaluation of An Engineering Faculty at a Private University in Turkey (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Saray, S. (2020). Denizcilik Eğitimi Veren Ortaöğretim Kurumlarında Mesleki İngilizce Dersinin Yeterliliği Üzerine İnceleme (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Sarifa, N. (2018).Techniques of Teaching Professional Vocabulary with Special Reference to Vocabulary Used in Media. International Journal of Linguistics, Literature and Translation, 1/4, 44-47.
  • Sarifa, N. (2020). Enhancing EFL learners’ English Proficiency and Intelligence by implementing The Eclectic Method of Language Teaching. Arab World English Journal (AWEJ) 11/1, 103-113.
  • Savaş Oğuz, S. (2021). Exploring ESP Students’ Reading Motivation (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Sündüz Erk, M. (2021). An Investigation of English Language Needs of Students at Tourism and Hotel Management Program: A Mixed Method Study (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Şahin Hocaoğlu, N. (2020). Investigating The English for Specific Purposes Needs of Political Science and International Relations Students (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Tandoğan, B. (2019). Investigating The Effectiveness of ARCS Based Instructional Materials Enchanced With Augmented Reality on ESP Vocabulary Achievement and Motivation (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Taş, E. (2019). Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitiminde Mesleki İngilizce Dersine Yönelik Bir Değerlendirme (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Turan, C. (2019). A Suggested ESP Syllabus for Foreign Trade Programme of Ipsala Vocational College (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir. Turan, S. (ed.). (2020). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik
  • Türkmen, A. (2020). The Possible Effect of Aviation- Integrated Langauge Instruction on Speaking Self-Efficacy (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Ünalır, E. (2019). The Impact of Mind Mapping Technique on Students’ Academic Success and Motivation in Learning Vocational English (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
  • Xuemi, L. Ve Wenzhong, Z. (2019). An Empiracal Study on Postgraduate Education of Business English in China. Higher Education Studies, 9/4.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2020). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, Ş. (2020). The Effects of Teaching Vocabulary Related to Architecture Through Word Roots Strategy at Higher Educational Level (Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi adresinden edinilmiştir.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Tut 0000-0003-2560-7215

Yavuz Bolat 0000-0002-2398-9208

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Tut, Ö., & Bolat, Y. (2022). TÜRKİYE’DE 2019-2021 YILLARI ARASINDA MESLEKİ İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Türkiye Mesleki Ve Sosyal Bilimler Dergisi(10), 83-98. https://doi.org/10.46236/jovosst.1198560