Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AKILLI TURİZMDE KÜLTÜREL MİRAS VE YARATICILIK: KONYA ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2021, , 132 - 143, 27.04.2021
https://doi.org/10.46236/jovosst.881881

Öz

Çalışmada akıllı turizm kavramı, Avrupa Akıllı Turizm Başkenti Uygulaması ve Türkiye’nin turist çekme potansiyeline sahip büyük şehirlerinden olan Konya’nın akıllı turizm kapsamında değerlendirilmesi ele alınmıştır. Bu çalışmanın sorusu “Kültürel miras ve yaratıcılık uygulamalarında Konya akıllı turizme ne kadar yakındır?” olarak belirlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan doküman analizinden yararlanılmıştır. Bu çalışmada Avrupa Akıllı Turizm Başkenti Uygulaması sitesinde yer alan alt başlıklar incelenmiştir. Kültürel miras ve yaratıcılık uygulamaları ve bu alt başlıkta 2020 yılı birincisi olan Karlsruhe şehrindeki uygulama ile Konya şehrindeki uygulamalar karşılaştırılarak detaylandırılmıştır. Türkiye’de 2018 yılında 3. ve 2019 yılında 2. olarak en çok ziyaret edilen müzelerden Konya Mevlana Müzesi’nin yer aldığı Konya şehri ele alınmıştır. Karlsruhe şehrindeki uygulamanın Konya şehrine uyarlanmasının sağlayacağı faydalar ve bu uygulamaya yönelik öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Buhalis, D. ve Amaranggana, A. (2014). “Smart Tourism Destinations”, Information and Communication Technologies in Tourism, 553-564.
  • Dril, N., Galkin, A., Bibik, N. (2016). “Applying City Marketing as a Tool to Support Sustainable Development in Small Cities: Case Study in Ukraine”, Transportation Research Procedia 16, 46 – 53.
  • Finger, M. ve Razaghi, M. (2017). “Conceptualizing Smart Cities”, Informatik Spektrum- Hauptbeıtrag, 4(1), 6-13. Gray, J. ve Rumpe, B. (2015). “Models for Digitalization”, Softw Syst Model, (14), 1319–1320.
  • Gretzel, U., Sigala, M., Xiang, Z. ve Koo, C. (2015). “Smart Tourism: Foundations and Developments”, Electron Markets, 25, 179–188.
  • Huang, C.D., Goo, J., Nam, K., Yoo, C.W. (2017). “Smart Tourism Technologies in Travel Planning: The Role of Exploration and Exploitation”, Information & Management, 54, 757–770.
  • Hunter, W.C., Chung, N., Gretzel, U ve Koo,C. (2015). “Constructivist Research in Smart Tourism”, Asia Pacific Journal of Information Systems, 25 (1), 105-120.
  • Kavaratzis, M. (2004). “From city Marketing to City Branding: Towards a Theoretical Framework for Developing City Brands”, Place Branding, 1(1), 58–73.
  • Moreira, J., Silva, M.J. (2012). “City Marketing and Identity: Study Applied for Small Cities in Rural and Peripheral Areas”, Transformations in Business & Economics, 11(2), (26), 149-161.
  • van Winden, W., ve de Carvalho, L. (2017). “Cities and Digitalization: How Digitalization Changes Cities – Innovation for the Urban Economy of Tomorrow”, 1-24.
  • Waitt, G. ve Gibson, C. (2009). “Creative Small Cities: Rethinking the Creative Economy in Place”, Urban Studies, 46, (5-6), 1223–1246.
  • Ylipulli, J. ve Luusua, A. (2020). “Smart Cities With a Nordic Twist? Public Sector Digitalization in Finnish Data-Rich Cities”, Telematics and Informatics, 55, (101457), 1-9.
  • AB (2020). https://smarttourismcapital.eu/about/#value-of-smart-tourism (Erişim Tarihi: 28.12.2020).
  • AB1 (2021). https://smarttourismcapital.eu. (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • AB2 (2021). https://smarttourismcapital.eu/how-to-apply/#eligibility (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • AB3 (2021). https://smarttourismcapital.eu/wp-content/uploads/2020/03/GOTHENBURG_Preliminary_Programme.pdf (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • AB4 (2021). https://smarttourismcapital.eu/wp-content/uploads/2020/03/MALAGA_Preliminary_Programme.pdf (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • AB5 (2021) https://smarttourismcapital.eu/city/karlsruhe/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • DOSİM (2021). http://www.dosim.gov.tr/assets/documents/2019-ZIYARETCI-WEB-SITESI.pdf (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • http://konya.com.tr/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • http://konya.kutuphane.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • http://www.devtiyatro.gov.tr/DevletTiyatro/tr/genelprogramlar/10 (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • http://www.kbm.org.tr/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • http://www.konya.bel.tr/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • http://www.konya.gov.tr/sehrimiz (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • http://www.konyadaneyapilir.com/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • http://www.konyadayatirim.gov.tr/sektor.asp?SayfaID=6: (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • http://www.kto.org.tr/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://konyasehirtiyatrosu.com/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://kvmgm.ktb.gov.tr/TR-43336/muze-istatistikleri.html (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://scckonya.com/Etkinlik/EtkinlikListesi (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://www.konyakultur.com/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://www.konyakultur.gov.tr/index.php?route=pages/pages&page_id=15# (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/konya/turizmaktiviteleri (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://www.selcuk.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://www.erbakan.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://gidatarim.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://www.karatay.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • https://www.ktun.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • KTB (2021). https://kvmgm.ktb.gov.tr/TR-43336/muze-istatistikleri.html (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • Kulturinkarlsruhe (2021). https://www.kulturinkarlsruhe.de/Ueber-uns (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • TPE (2021). https://www.ci.gov.tr/veri-tabani) (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
  • Tripadvisor (2021). tripadvisor.com (Erişim Tarihi: 30.10.2020).
  • UNESCO (2021). https://www.unesco.org.tr/Pages/125/122/UNESCO-D%C3%BCnya-Miras%C4%B1-Listesi (Erişim Tarihi: 10.01.2021).
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

H. Ufuk Korkmaz 0000-0001-8158-8130

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 17 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Korkmaz, H. U. (2021). AKILLI TURİZMDE KÜLTÜREL MİRAS VE YARATICILIK: KONYA ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Türkiye Mesleki Ve Sosyal Bilimler Dergisi(5), 132-143. https://doi.org/10.46236/jovosst.881881