Çalışmada akıllı turizm kavramı, Avrupa Akıllı Turizm Başkenti Uygulaması ve Türkiye’nin turist çekme potansiyeline sahip büyük şehirlerinden olan Konya’nın akıllı turizm kapsamında değerlendirilmesi ele alınmıştır. Bu çalışmanın sorusu “Kültürel miras ve yaratıcılık uygulamalarında Konya akıllı turizme ne kadar yakındır?” olarak belirlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan doküman analizinden yararlanılmıştır. Bu çalışmada Avrupa Akıllı Turizm Başkenti Uygulaması sitesinde yer alan alt başlıklar incelenmiştir. Kültürel miras ve yaratıcılık uygulamaları ve bu alt başlıkta 2020 yılı birincisi olan Karlsruhe şehrindeki uygulama ile Konya şehrindeki uygulamalar karşılaştırılarak detaylandırılmıştır. Türkiye’de 2018 yılında 3. ve 2019 yılında 2. olarak en çok ziyaret edilen müzelerden Konya Mevlana Müzesi’nin yer aldığı Konya şehri ele alınmıştır. Karlsruhe şehrindeki uygulamanın Konya şehrine uyarlanmasının sağlayacağı faydalar ve bu uygulamaya yönelik öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |