Günümüzde tüketicilerde
çevre duyarlılığı ve bilinci hızlı bir biçimde artmaktadır. Bunun sonucunda, tüketiciler
işletmelerin de bu konuda hassas davranmasını beklemektedirler. İşletmeler de
hem bu sebeple hem de politik ve toplumsal baskıların da etkisiyle çevre dostu
ürünlere ve üretim yöntemlerine yönelmişlerdir. Yeşil pazarlama olarak
adlandırdığımız bu yeni pazarlama tekniğinin işletmelere önemli getirileri de
olmaktadır. Yeşil pazarlama sayesinde işletmeler, sosyal sorumluluklarını
yerine getirerek itibarlarını arttırmakta, maliyetlerini düşürmekte, yaratıcı
çalışmalar ortaya çıkmakta, rekabet avantajı kazanmakta ve marka imajlarını
güçlendirmektedirler. Yeşil pazarlama faaliyetlerini etkin olarak gerçekleştirmek
ve yeşil pazarlamanın getirilerinden faydalanabilmek için işletmeler, yeşil
tüketici davranışını ve yeşil tüketimi etkileyen faktörleri iyi analiz
etmelidirler. Bu çalışmada, yeşil pazarlama kavramı ve gelişimi, yeşil
pazarlamanın aşamaları, yeşil pazarlama karması, yeşil pazarlama ve geleneksel
pazarlamanın karşılaştırılması, yeşil tüketici kavramı ve yeşil tüketimi
etkileyen faktörlerle ilgili bir literatür taraması yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 1 |