Covid-19 salgını toplumsal yaşamın tüm alanlarında olduğu gibi eğitim-öğretim faaliyetlerinin de biçimlenmesi ve dönüşmesine yol açmıştır. Konu ile ilgili birçok çalışma, ulusal ve uluslararası nitelikte ortaya konulmuştur. Uzaktan eğitim ilk kez bu denli yaygın kullanım alanına sahip olduğu için riskler de birlikte gelişmiştir. Bu süreçte uzaktan eğitim ile birlikte yüz yüze eğitim gerçekleştirilmesi gerekli olan okul öncesi eğitim özel bir alana dahil olmaktadır. Bu çalışmada Covid-19 sürecinde eğitim-öğretim faaliyetlerinde uzaktan eğitim sistemine geçilmesine rağmen okul öncesi eğitimin önemli ölçüde yüz yüze biçimde gerçekleştirilmesi üzerine odaklanmaktadır. Öğretmenler hem çocuklar kem kendileri hem de aileleri için ciddi tedirginlik yaşadıkları bu süreçte birçok problem yaşanmıştır. Çocuklar yaşları küçük olduğu için maske ve mesafe kurallarına uyma konusunda kontrol edilebilir değildir. Bu sebeple gerekli olsa da oldukça riskli birçok durum kaçınılmaz olmuştur. Bu kapsamda 24 okul öncesi öğretmeni ile bu süreç ve etkileri üzerine bir çalışma yapılmıştır. Çalışmanın çeşitliliği ve verimliliğinin sağlanması için öğretmenler; yaş, cinsiyet, medeni durum, yaşadığı şehir ve mesleki kıdemine göre farklılıklara odaklanılarak seçilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak veriler yazılı, not iletme veya ses kaydı ile temim edilmiş olup görüşme soruları için etik kurul belgesi temin edilmiştir.
The Covid-19 epidemic has led to the shaping and transformation of educational activities, as in all areas of social life. Many studies on the subject have been put forward nationally and internationally. Since distance education has such a widespread use for the first time, the risks have also developed together. In this process, pre-school education, which requires face-to-face education together with distance education, is included in a special field. In this study, despite the transition to the distance education system in education-teaching activities during the Covid-19 process, it focuses on the face-to-face pre-school education. Many problems were experienced in this process, where teachers experienced serious uneasiness for both children and themselves and their families. Children are not controllable to follow the mask and distance rules as they are young. For this reason, although necessary, many very risky situations have become inevitable. In this context, a study was conducted with 24 preschool teachers on this process and its effects. In order to ensure the diversity and efficiency of the study, teachers; It has been selected by focusing on differences according to age, gender, marital status, city of residence and professional seniority. In the study, using the qualitative research method, the data were provided in writing, by transmitting notes or by voice recording, and an ethics committee document was obtained for the interview questions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 9 |