The purpose of this study was to review the studies examining the effects of science education on children's cognitive development in early childhood. Studies were retrieved from national and international databases mainly published in the last five years on early childhood science education. The scope of the review was expanded to include studies from previous years which had made significant contributions to the field. This was a review study. The reviewed studies were first examined for their contributions to the science education in early childhood, and then the other studies about the effects of early childhood science education to children's cognitive development were included in this study.
The findings revealed that the education program, teacher, educational environment, and educational methods should be used effectively in order to contribute to children's cognitive development in early childhood science education, According to the research findings, the appropriate educational content should be chosen for children based on their age, the educational program should guide the teacher with well defined sample applications, and the teachers should prepare a rich educational environment wherein the children can move freely and easily access educational materials.
: Early childhood science education cognitive development preschool preschool science
Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk döneminde fen eğitiminin çocukların bilişsel gelişimi üzerine olan etkilerini araştırmak için yapılmış olan çalışmaların incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, ulusal ve uluslararası veri tabanlarından öncelikle son beş yıl içerisinde erken çocuklukta fen eğitimi üzerine yapılmış çalışmalara yer verilmiş, ayrıca alana katkısı olduğu düşünülen geçmiş yıllara ait çalışmalara da yer verilecek şekilde, araştırma alanı genişletilmiştir. Çalışma; derleme çalışmasıdır. Gözden geçirilen çalışmalarda öncelikli olarak erken çocukluk döneminde fen eğitimine yönelik araştırmalar incelenmiş, sonrasında da erken çocukluk dönemi fen eğitiminin çocukların bilişsel gelişimine olan katkısına yer veren araştırmalar çalışmaya dahil edilmiştir.
Elde edilen bulgulara göre, erken çocuklukta fen eğitiminin çocukların bilişsel gelişimine katkısı için; eğitim programı, öğretmen, eğitim ortamı ve eğitim yöntem tekniklerinin etkin kullanılması gerekmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, çocuklara verilecek eğitim içeriklerinin çocukların düzeyine ve eğitim konusuna uygun seçilmesi, eğitim programının öğretmene rehberlik edebilecek şekilde örnek uygulamalar içermesi, öğretmenlerin çocukların rahat hareket edebilecekleri ve eğitim materyallerine rahat ulaşabilecekleri bir eğitim ortamı hazırlamaları gerekmektedir.
Erken çocukluk fen eğitimi bilişsel gelişim okul öncesi eğitimi okul öncesi eğitimde fen : Early childhood science education cognitive development preschool preschool science
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 11 |