COVID-19 pandemic which emerged at the end of 2019, spreading rapidly all over the world. The most important way to fight with the virus is decrease contact. Therefore, quarantine and isolation decisions have been taken in our country and public services have started to stopped due to the shutdown. Because of this situation, digital solutions have emerged in our country as well. Educational Information Network (EBA)" system for distance education, e-Government Gateway for online public services, e-Nabız and Hayat Eve Sığar (Life Fits Into Home) application in health services have important role for citizens. In commerce, sectors that cannot work in the digital environment have stopped, but there is a growth in the e-commerce sector due to increasing demands.
COVID-19 Distance Education Digital Public Services E-Commerce
2019 sonunda ortaya çıkan COVID-19 pandemisi tüm dünyaya hızla yayılmış, tehlikeli bir hal almıştır. Virüsle savaşmanın en önemli yolu teması azaltmak olduğu için ülkemizde de bu süreçte karantina ve izolasyon kararları alınmıştır. Kapanma dolayısıyla temel hizmetler aksamaya hatta durma noktasına gelmiştir. Kamu hizmetlerinin aksamaması için ülkemizde de ortaya dijital çözümler çıkmıştır. Eğitimde uzaktan eğitim için EBA, Kamu hizmetlerinde E-Devlet Kapısı, Sağlık hizmetlerinde ise E-Nabız ve Hayat Eve Sığar uygulamaları dijitalleşme döneminde vatandaşlar için önemli rol oynamıştır. Durma noktasına gelen ticaret hayatında ise dijitalleşen sektörler çalışmalarına devam etmiş, hatta artan talepten ötürü e-ticaret sektöründe büyüme yaşanmıştır.
COVID-19 Uzaktan Eğitim Dijital Kamu Uygulamaları E-Ticaret.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Mart 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: IMISC2021 Special Issue |