Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Sayı: 14, 17 - 28, 31.12.2021

Öz

Destekleyen Kurum

Gaziosmanpaşa Üniversitesi

Kaynakça

  • [1] Başaran, M., 2018. Okul Öncesi Eğitimde STEM Yaklaşımının Uygulanabilirliği (Eylem Araştırması). (Doktora Tezi), Gaziantep
  • [2] Bayhan, P., 2017. Okul Öncesi Eğitimde Teknolojinin Rolü, Ankara,
  • [3] Bülbül, M.Ş. ve Sözbilir, M. (2017). Engelsiz STEM eğitimi
  • [4] Girls in STEM Project. 2018. https://www.gisproject.org/about (26.06.2021)
  • [5] Güler, D. ve Bıkmaz, F. H. (2002). Ana sınıflarda fen etkinliklerinin gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(2), 249-267
  • [6] Kayseri İl MEM. 2018. STEM Duyurular. http://kayseri.meb.gov.tr/stem/index.aspx?chk=034aff691b4fe1afb3e12548ddd 49540 (26.06.2021).
  • [7] Li, X., Atkins, M. S. (2004) . Early Childhood Computer Experience and Cognitive and Motor Development. Pediatrics Vol. 113 No. 6 1715–1722. http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/abstract/113/6/1715
  • [8] Millî Eğitim Bakanlığı. 2016. STEM Eğitim Raporu. Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK)
  • [9] Sancak. (2003). Okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 6 yaş çocuklarına sayı ve şekil kavramlarının kazandırılmasında bilgisayar destekli eğitim ile geleneksel eğitim yöntemlerinin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi: Ankara
  • [10] Sayın Z. Seferoğlu S.S. (2016). Yeni Bir 21. Yüzyıl Becerisi Olarak Kodlama Eğitimi ve Kodlamanın Eğitim Politikalarına Etkisi. XVIII. Akademik Bilişim Konferansı -AB 2016, Adnan Menderes Üniversitesi, 30 Ocak- 5 Şubat 2016. [11] Senemoğlu, N. (1994). Okul öncesi eğitim programı hangi yeterlikleri kazandırmalıdır? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 21-30
  • [12] TUSIAD. 2016. Nobel Ödüllü Prof. Dr. Aziz Sancar Kız Çocukları için STEM Kampları Projesi Kapanış Töreni Gerçekleşti. https://tusiad.org/tr/basinbultenleri/item/8854-nobel-odullu-prof-dr-aziz-sancar-kiz-cocuklari-icin-stem-kamplari-projesi-kapanis-toreni-gerceklesti (26.06.2021).
  • [13] Türe, Gamze., 2018. Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Robotik Eğitimi Programı Geliştirilmesi ve Sosyal Becerilere Etkisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi) İstanbul
  • [14] Uğraş, M., 2017. Okul Öncesi Öğretmenlerinin STEM Uygulamalarına Yönelik Görüşleri, Elâzığ
  • [15] Ülgen, G. (1996). Kavram Geliştirme. İkinci Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • [16] Ünlü, M. ve Alkış, S. (2006). Okul öncesi öğretmenliği programlarında coğrafya derslerinin gerekliliğinin irdelenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, 14, 17-28
  • [17] Üstün, E., Akman, B. (2003). Üç Yaş Grubu Çocuklarda Kavram Gelişimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 24. 137–141
  • [18] Zayif, A., 2015. Arduino ve Bluetooth ile Android Telefon Üzerinden Kontrol Edilen Robot, Tasarım Projesi, Trabzon

Okul Öncesi Eğitimde Kullanılabilecek Bir Robotik Materyal Oluşturulması

Yıl 2021, Sayı: 14, 17 - 28, 31.12.2021

Öz

Okul öncesi dönemde kullanılan robotik materyaller oldukça yaygın bir hal almaya başlamıştır. Ülkemizde robotik araçlar konusunda son dönemlerde üzerinde tartışılan bir konu olmuştur. Çocukların hayatlarının başlangıcını oluşturan bu dönemde onlar için oyunlar ile beraber yapılan etkinliklerle eğitimleri desteklenmektedir. Çocukların ilkokul dönemine hazırlık yaptıkları bu süreçte eğitim ortamlarının en güzel şekilde zenginleştirilmesi gerekmektedir. Bu zenginleştirmenin ise oyun ve oyuncaklar ile beraber yapılması planlanmaktadır. Çağımız eğitim sistemlerinde artık teknoloji de dahil olmuş ve bu alanda birçok çalışma yapılmış ve uygulanmıştır. Bu çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülen çalışmalardan biri ise STEM yaklaşımıdır. Yapısında barındırdığı “Teknoloji ve Mühendislik” disiplinlerindeki eksikliklerden doğan robotik uygulama alanında çalışmalar çoğalmıştır. Bu uygulamalar ile beraber çocuklara 21.yy becerilerinin kazandırılması hedeflenmiştir. Araştırmalar STEM uygulamalarının eğitim sistemi içerisine dahil olmasını ve okul öncesi dönemden itibaren çocuklara STEM eğitimi verilmesinin uygun olduğunu göstermiştir. STEM eğitiminin bir parçası olmak, çocukların okul öncesi dönemde alacakları eğitimlere katkı sağlamak, eğitim ortamlarının zenginleşmesine yardımcı olmak için okul öncesi dönemde kullanımına uygun bir robotik materyal oluşturulmuş ve uygulaması yapılmıştır.

Kaynakça

  • [1] Başaran, M., 2018. Okul Öncesi Eğitimde STEM Yaklaşımının Uygulanabilirliği (Eylem Araştırması). (Doktora Tezi), Gaziantep
  • [2] Bayhan, P., 2017. Okul Öncesi Eğitimde Teknolojinin Rolü, Ankara,
  • [3] Bülbül, M.Ş. ve Sözbilir, M. (2017). Engelsiz STEM eğitimi
  • [4] Girls in STEM Project. 2018. https://www.gisproject.org/about (26.06.2021)
  • [5] Güler, D. ve Bıkmaz, F. H. (2002). Ana sınıflarda fen etkinliklerinin gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(2), 249-267
  • [6] Kayseri İl MEM. 2018. STEM Duyurular. http://kayseri.meb.gov.tr/stem/index.aspx?chk=034aff691b4fe1afb3e12548ddd 49540 (26.06.2021).
  • [7] Li, X., Atkins, M. S. (2004) . Early Childhood Computer Experience and Cognitive and Motor Development. Pediatrics Vol. 113 No. 6 1715–1722. http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/abstract/113/6/1715
  • [8] Millî Eğitim Bakanlığı. 2016. STEM Eğitim Raporu. Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK)
  • [9] Sancak. (2003). Okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 6 yaş çocuklarına sayı ve şekil kavramlarının kazandırılmasında bilgisayar destekli eğitim ile geleneksel eğitim yöntemlerinin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi: Ankara
  • [10] Sayın Z. Seferoğlu S.S. (2016). Yeni Bir 21. Yüzyıl Becerisi Olarak Kodlama Eğitimi ve Kodlamanın Eğitim Politikalarına Etkisi. XVIII. Akademik Bilişim Konferansı -AB 2016, Adnan Menderes Üniversitesi, 30 Ocak- 5 Şubat 2016. [11] Senemoğlu, N. (1994). Okul öncesi eğitim programı hangi yeterlikleri kazandırmalıdır? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 21-30
  • [12] TUSIAD. 2016. Nobel Ödüllü Prof. Dr. Aziz Sancar Kız Çocukları için STEM Kampları Projesi Kapanış Töreni Gerçekleşti. https://tusiad.org/tr/basinbultenleri/item/8854-nobel-odullu-prof-dr-aziz-sancar-kiz-cocuklari-icin-stem-kamplari-projesi-kapanis-toreni-gerceklesti (26.06.2021).
  • [13] Türe, Gamze., 2018. Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Robotik Eğitimi Programı Geliştirilmesi ve Sosyal Becerilere Etkisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi) İstanbul
  • [14] Uğraş, M., 2017. Okul Öncesi Öğretmenlerinin STEM Uygulamalarına Yönelik Görüşleri, Elâzığ
  • [15] Ülgen, G. (1996). Kavram Geliştirme. İkinci Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • [16] Ünlü, M. ve Alkış, S. (2006). Okul öncesi öğretmenliği programlarında coğrafya derslerinin gerekliliğinin irdelenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, 14, 17-28
  • [17] Üstün, E., Akman, B. (2003). Üç Yaş Grubu Çocuklarda Kavram Gelişimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 24. 137–141
  • [18] Zayif, A., 2015. Arduino ve Bluetooth ile Android Telefon Üzerinden Kontrol Edilen Robot, Tasarım Projesi, Trabzon
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Research Article
Yazarlar

Elif Yücel

Levent Gökrem 0000-0003-2101-5378

Nuran Tuncer 0000-0002-8748-5084

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 24 Temmuz 2021
Kabul Tarihi 2 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Yücel, E., Gökrem, L., & Tuncer, N. (2021). Okul Öncesi Eğitimde Kullanılabilecek Bir Robotik Materyal Oluşturulması. Journal of New Results in Engineering and Natural Sciences(14), 17-28.