Bu çalışmanın amacı, fizik öğretmen adaylarının mumun yanması olayını
yanma şartları açısından nasıl değerlendirdiklerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma
Marmara Üniversitesi Fizik Öğretmenliği Bölümünde tasarım tabanlı araştırma
olarak yürütülüp tamamlanan doktora tezinin bir bölümünü içermektedir. Tez
kapsamında konaklamalı kamp deneyiminden çıkarılan gerçek yaşam problemleri
sınıf içinde çözüm sürecinden geçirilmiştir. Bu araştırmada, kamp ateşi
deneyimine dayanan, eksik yapılandırılmış kamp ateşi probleminin çözüm
sürecinde benzer problem olarak kullanılan mumun yanması olayı üzerinde
çalışılmıştır. Bu olay üzerine yapılan bütün sınıf tartışmasında ve onu takip
eden izleme testinde, mumun yanması olayının yanma şartları açısından
değerlendirildiği bölümlere odaklanılmıştır. Bütün sınıf tartışması Faraday’ın
mumlar konusundaki dersleri, çeşitli kaynaklardan edinilen bilgiler ve uzman
desteği ile şekillendirilerek gerçek yaşam deneyimi ile ilişkili bir şekilde
yürütülmüştür. Sınıf tartışmasına ve izleme testine otuz yedi öğrenci katılmış,
ilgili veriler nitel içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar kamp
ateşinin etrafında yanma olayının konuşulabilir hale gelmesinde, ders
tasarımında ara aşamalara yer vermenin önemine vurgu yapmaktadır.
Mum üzerine Faraday dersleri yanma şartları yanan mum gözlemi
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |