Bilgi toplumunda yaşanan dönüşüme ayak uydurabilmek, bireylerin bilimsel okuryazar olması ile mümkündür. Bu hedef proje tabanlı öğretim uygulamaları gibi araştırma-sorgulamaya dayalı eğitim anlayışı ile gerçekleşebilir. Okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilen bilim fuarları bu hedefi karşılayabilecek etkinliklerdir. Bu araştırmada TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarlarında görev almış öğretmenlerin görüşlerinin açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu gönüllü katılım gösteren 32 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; öğretmenlerin çoğunluğunun bilim fuarlarına ilişkin olumlu düşüncelere sahip olduğunu, proje fikirlerinin kaynağının genellikle öğretmenler ve öğrenciler olduğunu, öğretmenlerin hazırlanan projelerin öğrencilere katkı sağladığını düşündüğünü göstermektedir. Öğretmenler bilim fuarında görev almanın kendilerine de çeşitli katkılar sunduğunu ve çoğunlukla yeniden bir bilim fuarında görev almak istediklerini belirtmişlerdir. Öğretmenler bilim fuarı sürecinde bir dizi sorunla karşılaşmakta ve bu sorunların süreci olumsuz yönde etkilediğini düşünmektedirler. Bilim fuarlarının Türkiye çapında uygulanması öğrencilerin bilime olan ilgisini arttırırken, bilime yönelik olumlu tutum geliştirmelerini ve fen alanında kariyer seçimlerini de etkileyecektir. Bilim fuarına katkı sağlayan bütün paydaşlara yönelik çeşitli öneriler gündeme getirilmiştir.
bilim fuarları tübitak 4006 okul dışı öğrenme proje tabanlı öğrenme öğretmen görüşleri
Araştırmanın yazarları değerli görüşleri için Doç. Dr. Canan LAÇİN ŞİMŞEK, Dr. Öğr. Üyesi Hüsnüye DURMAZ, Prof. Dr. Filiz KABAPINAR ve Öğretmen Ezgi KİRMAN ÇETİNKAYA ile Öğretmen Reyhan ÖZ YILDIZ'a teşekkür ederler.
It is possible to keep up with the change in the information society by individuals being scientific literate. This goal may be realized with an inquiry-based education approach such as project-based teaching practices. The science fairs held in informal environments are the activities that can meet this goal. In this study, it was aimed to reveal the views of teachers who took part in TUBITAK 4006 Science Fairs. In this regard, phenomenology, one of the qualitative research methods, was used in the study. The study group consists of 32 teachers who participated voluntarily. The data collected by the semi-structured interview form that prepared by the researchers and the data were analyzed by content analysis. The findings of this study indicate that the majority of teachers have positive thoughts about science fairs, they think that the source of project ideas is generally teachers and students, and teachers also think that the prepared projects contribute to students. Teachers stated that taking part in a science fair also contributed to them and that they mostly volunteer to take part in a science fair again. Teachers encounter many problems in the science fair process and think that these problems affect the process negatively. Science fairs' implementation throughout Turkey, will increase the students' interest in science, will affect develop positive attitudes towards science and will affect students' career choices. Various suggestions for all partners who contributed to the science fair were proposed.
science fair tubitak 4006 informal learning project-based learning teachers' views
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |