Bu çalışmada 2022 yılında TÜBİTAK 4004 Doğa eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında desteklenen doğa eğitimi projesine katılan ortaokul öğrencilerinin tabiat tarihi müzesine yapılan gezinin öğrencilerin fosillere yönelik farkındalıklarını ve bilgi düzeylerine etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu 30 altı,yedi ve sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veriler Bilgi-İstek-Öğrenme kartları ile toplanmıştır. Bilgi-İstek-Öğrenme kartlarından elde edilen nitel verilere içerik analizi yapılmıştır.Ayrıca nitel verilerin analizinde NVİVO paket programından yararlanılmıştır. Bulgular katılımcıların okul dışı öğrenme ortamlarından biri olan tabiat tarihi müzesine yapılan planlı gezinin öğrencilerin bilgi düzeylerini ve farkındalık seviyelerini artırdığını göstermiştir. Çalışma sonuçlarından hareketle, okul dışı öğrenme ortamlarına yapılan gezilerin sadece projelerle sınırlı kalmayıp Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve diğer ilgili kurumlar ile iş birliği içerisinde eğitim öğretim programlarında yer almasının faydalı olacağı önerilmiştir.
Okul dışı öğrenme ortamları tabiat tarihi müzesi bilgi-istek-öğrenme kartı
TÜBİTAK
121B494 Nolu Proje-4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
In this study, it was aimed to determine the effect of the trip to the natural history museum on middle school students' awareness and learning about fossils. The study group consisted of 30 sixth, seventh and eighth grade students who participated in the nature education project supported within the scope of TÜBİTAK 4004 Nature Education and Science Schools in 2022.In the study, which was based on a case study from qualitative research methods, data were collected with KWL cards. Content analysis was performed on the qualitative data obtained from the KWL cards, and the NVIVO package program was used to analyze the qualitative data. The findings showed that the planned trip to the natural history museum, which is one of the out-of-school learning environments of the participants, increased students' learning and awareness levels. Based on the results of the study, it is suggested that trips to out-of-school learning environments should not be limited to projects, but should be included in the education and training programs in cooperation with the Ministry of National Education (MoNE) and other relevant institutions.
Out-of-school learning environments natural history museum KWL card
121B494 Nolu Proje-4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 121B494 Nolu Proje-4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |