In this study, it is aimed to decide to attitudes of Turkish teacher candidates to family participation and to examine them according to various variables (gender, age, grade level, parent education level, family type, parenting type). For this purpose, scanning design, which is one of the quantitative research methods, was used in the current research. The study group of the research consists of 150 Turkish teacher candidates, including 115 women and 35 men, studying at a state university in Turkey in the fall semester of the 2022-2023 academic year. The data of the research were collected using the “Personal Information Form” and the “Attitude Scale towards Family Participation”. Since the data show a normal distribution, parametric tests (t-test for independent samples, one-way analysis of variance- ANOVA) were used in statistical analyses. As a result of the research, it was decided that the attitudes of Turkish teacher candidates to family participation were positive at a high level. In addition, it was found that there was no significant difference in the attitudes of teacher candidates towards family participation according to gender, age, father's education level and family type variables. However, it was detected that there is a significant difference in the attitudes of Turkish teacher candidates towards family participation according to the variables of grade level, maternal education level, maternal parenting type and paternal parenting type. The results obtained as a result of the research were discussed and evaluated in the light of the relevant literature and various suggestions were made.
Out of school learning family participation Turkish teacher candidates attitude
Bu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının aile katılımına ilişkin tutumlarının belirlenmesi ve çeşitli değişkenlere (cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, anne- baba eğitim düzeyi, aile tipi, anne-baba ebeveynlik türü) göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda mevcut araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2022-2023 akademik yılı güz döneminde Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 115 kadın ve 35 erkek olmak üzere 150 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, “Kişisel Bilgi Formu” ve “Aile Katılımına Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Veri analizinde normallik testi yapılmış, veriler normal dağıldığı için istatistiksel analizlerde parametrik testlerden bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü varyans analizi- ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının aile katılımına ilişkin tutumlarının yüksek düzeyde olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının aile katılımına ilişkin tutumlarında cinsiyet, yaş, baba eğitim düzeyi ile aile tipi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığın olmadığı saptanmıştır. Bununla birlikte Türkçe öğretmeni adaylarının aile katılımına ilişkin tutumlarında anne eğitim düzeyi, anne ebeveynlik türü, baba ebeveynlik türü ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir. Araştırma neticesinde ulaşılan sonuçlar ilgili alan yazını ışığında tartışılarak değerlendirilmiş ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Okul dışı eğitim aile katılımı Türkçe öğretmeni adayları tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Informal Öğrenme, Okul Dışı Öğrenme, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |