Bu çalışmanın amacı Uzun Dönem Sporcu Gelişim Modeli (LTAD) içerisinde yüzme branşının uygulama örneklerini incelemektir. Spor branşlarında Elit spor başarısı elde etmek, fiziksel okuryazarlığı arttırmak, kronik hastalıkların önlenmesi ve gençlerin fiziksel olarak aktif bir yaşam tarzı benimsemesi için LTAD modeli önemli rol oynar. LTAD modeli uzun süreli, sağlıklı ve kalıcı başarıyı hedefleyen bir sporcu gelişim modelidir. Günümüzde Avustralya, Kanada ve İngiltere olmak üzere birçok ülke LTAD modelini kullanmaktadır. LTAD modelinde, sporcuların biyolojik yaşına ve gelişim evrelerine bakılarak sporcu antrenman programları hazırlanır. LTAD modelinde sporcuların biyolojik yaş ve gelişim evreleri göz önünde bulundurularak erken özelleşen ve geç özelleşen branşlara yönelik antrenmanlar planlanarak uygulanır. LTAD modeli erken uzmanlık ve geç uzmanlık branşları olmak üzere 2 gruba ayrılır. LTAD modeli lineer bir şekilde gelişimsel olarak aşamalara ayrılır. Temel olarak her aşama birbiri ile ilişkilidir ve bu aşamalar diğer aşamaların gelişiminden beslenerek devam eder. LTAD modelini kullanan ülkelerdeki antrenörlerin bakış açılarından kaynaklı uygulamada farklılıklar ortaya çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Herkes için Spor ve Rekreasyon dergisi tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır.