Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Rekreasyon Uzmanının Sahip Olması Gereken Özelliklere Göre Lisans Ders Kataloglarının Karşılaştırılması

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 56 - 63, 30.12.2023
https://doi.org/10.56639/jsar.1340107

Öz

Araştırmanın amacı rekreasyon uzmanının sahip olması gereken özelliklerine göre rekreasyon lisans ders kataloglarını karşılaştırmak ve ders kataloglarının yeniden yapılandırılabilmesi için ihtiyaç duyulan bilimsel bilgiyi elde etmektedir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni 2023-Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzuna göre kontenjana sahip olan rekreasyon programlarının ders kataloglarıdır. Ana kütlenin tamamına ulaşılmıştır. 34 Spor Bilimleri Fakültesi ve 5 Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda bulunan toplam 39 rekreasyon programının ders katalogları incelenmiştir. Araştırmada rekreasyon programlarının ders katalogları, rekreasyon uzmanının genel ve temel özelliklerine göre içerik analizi tekniği ile incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Analiz sonucunda rekreasyon uzmanının sahip olması gereken özelliklerini sağlayacak ya da destekleyecek derslerin kataloglarda sınırlı sayıda yer aldığı saptanmıştır. Sonuç olarak, rekreasyon lisans ders kataloglarını rekreasyon uzmanının sahip olması gereken özelliklere (yönetim ve organizasyon, etkinlik yönetimi, işletme yönetimi, liderlik ve donanım ve yeterlilik) göre karşılaştırılmış, katalogların yeniden yapılandırılmasını sağlayacak yardımcı bir kılavuzun oluşturulmasında ihtiyaç duyulan bilimsel bilgi elde edilmiştir.

Destekleyen Kurum

Yok

Kaynakça

  • Ağılönü, A. & Mengütay, S., (2009). Yerel Yönetimlerde Rekreasyon Hizmetleri ve Model Belirleme (A model of recreation services in local government). Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2009;6(2):161-76.
  • Aspinall, P., Mavros, P., Coyne, R., & Roe, J. (2013). The urban brain: Analyzing outdoor physical activity with mobile EEG. British Journal of Sports Medicine, 49, 272–276. https://doi. org/10.1136/bjsports-2012-091877.
  • Ayas, A., Haluk, Ö., Çalık, M., Çimer, A., Ekiz, D., Yiğit, N. & Akyıldız, S. (2014). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi.
  • Bailey, A. W., & Kang, H.-K. (2015). Modeling the impact of wilderness orientations on first-year academic success and life purpose. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 15, 209–233.
  • Beery, T., Olsson, M. R. & Vitestam, M. (2021). Covid-19 and Outdoor Recreation Management: Increased Participation, Connection to Nature, and a Look to Climate Adaptation. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 36, 100457.
  • Bobilya, A. J., & Akey, L. D. (2002). An evaluation of adventure education components in a residential learning community. Journal of Experiential Education, 25, 296–304. https://doi. org/10.1177/105382590202500208.
  • Brevik, L. M., Gudmundsdottir, G. B., Lund, A. & Strømme, T. A. (2019). Transformative Agency in Teacher Education: Fostering Professional Digital Competence. Teaching and Teacher Education, 86, 102875.
  • Canbay, M. O. (2006). Strengthening a Content-Based Instruction Curriculum by a Needs Analysis, 29049358 (Doctoral dissertation, Bilkent University).
  • Çevik, H., Şimşek, K. Y., Kayacık, U. & Demirtaş, H. (2020). Rekreasyon Uzmanında Aranan Özellikler ve İş Olanakları: İş İlanlarına Yönelik İçerik Analizi. Tourism and Recreation, 2(2), 59-66.
  • Delva, S., Nkimbeng, M., Chow, S., Renda, S., Han, H. R. & D'Aoust, R. (2019). Views of Regulatory Authorities on Standards to Assure Quality in Online Nursing Education. Nursing outlook, 67(6), 747-759.
  • Demirel, Özcan. (2013). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. (20. Baskı). Anakara: Pegem Akademi.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Yelken Tepe Yayınları.
  • Fagerholm, N., Eilola, S. & Arki, V. (2021). Outdoor Recreation and Nature’s Contribution to Well-being in a Pandemic Situation-Case Turku, Finland. Urban Forestry & Urban Greening, 64, 127257.
  • Fuller, M., Bradley, A. & Healey, M. (2004). Incorporating Disabled Students within an Inclusive Higher Education Environment. Disability & society, 19(5), 455-468.
  • Griffin, P., McGaw, B., & Care, E. (eds.) (2012). Assessment and Teaching of 21st Century Skills. Dordrecht: Springer.
  • Hatch, K. D., & McCarthy, C. J. (2005). Exploration of challenge courses’ long-term effects on members of college student organizations. Journal of Experiential Education, 27, 245– 264.
  • Hordvik, M., MacPhail, A., & Ronglan, L. T. (2020). Developing a Pedagogy of Teacher Education Using Self-Study: A Rhizomatic Examination of Negotiating Learning and Practice. Teaching and Teacher education, 88, 102969.
  • Iraurgi, I., Romero, S., Madariaga, A. & Araújo, D. (2021). The Relationship Between Serious Leisure and Recreation Specialization in Sportspeople with and without Physical disabilities. Heliyon, 7(2), e06295.
  • Jones, E. & Nimmo, J. (1994). Emergent Curriculum. National Association for the Education of Young Children, 1509 16th Street, NW, Washington, DC 20036-1426 (NAEYC# 207).
  • Jowsey, T., Foster, G., Cooper-Ioelu, P. & Jacobs, S. (2020). Blended Learning via Distance in Pre-registration Nursing Education: A Scoping Review. Nurse Education in Practice, 44, 102775.
  • Juutinen, A., Immerzeel, B., Pouta, E., Lankia, T., Artell, J., Tolvanen, A. & Vermaat, J. (2022). A Comparative Analysis of the Value of Recreation in Six Contrasting Nordic Landscapes Using the Travel Cost Method. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 39, 100528.
  • Kanters, M. A., Bristol, D. G., & Attarian, A. (2002). The effects of outdoor experiential training on perceptions of college stress. Journal of Experiential Education, 25, 257–367. https://doi.org/10.1177/105382590202500203.
  • Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. (6. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karaküçük, S., Kaya, S. & Akgül, B.M., (2017). Rekreasyon Bilimi 2. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Kerkhoff, S. N. & Cloud, M. E. (2020). Equipping Teachers with Globally Competent Practices: A Mixed Methods Study on Integrating Global Competence and Teacher Education. International Journal of Educational Research, 103, 101629.
  • Khan, S. U., Goldsmith, A. H. & Rajaguru, G. (2021). Women's Empowerment Over Recreation and Travel Expenditures in Pakistan: Prevalence and Determinants. Annals of Tourism Research Empirical Insights, 2(1), 100009.
  • Komossa, F., Wartmann, F. M. & Verburg, P. H. (2021). Expanding the Toolbox: Assessing Methods for Local Outdoor Recreation Planning. Landscape and Urban Planning, 212, 104105.
  • Korkutata, A. (2017). Amerika ve Türkiye'de rekreasyon öğretim programlarının karşılaştırılması (A comparison of recreation curriculum between United States of America and Turkey). Education, 2017;7(3):515-24.
  • Lafuente-Ruiz-de-Sabando, A., Zorrilla, P. & Forcada, J. (2018). A Review of Higher Education Image and Reputation Literature: Knowledge Gaps and a Research Agenda. European Research on Management and Business Economics, 24(1), 8-16.
  • Luo, Q., Bao, Y., Wang, Z. & Chen, X. (2022). Potential Recreation Service Efficiency of Urban Remnant Mountain Wilderness: A Case Study of Yunyan District of Guiyang city, China. Ecological Indicators, 141, 109081.
  • Metin., T. C. (2012). Üniversitelerin Rekreasyon Yönetimi Programındaki Ders Müfredatının Modüler Bir Yapıya Dönüştürülmesi. Turizm Eğitimi Konferansı-Tebliğler, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, 148-160.
  • Metin, O. & Ünal, Ş. (2022). İçerik Analizi tekniği: İletişim bilimlerinde ve Sosyolojide doktora tezlerinde kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 273-294.
  • Munro, M. & Elson, D. (2000). Choosing Science at 16: The Influence of Science Teachers and Caneer. United Kingdom; England, 2000-01-00, 8, English.
  • Shannon, C. A., Olsen, L. L., Hole, R. & Rush, K. L. (2021). There’s Nothing Here: Perspectives from Rural Parents Promoting Safe Active Recreation for Children Living with Autism Spectrum Disorders. Research in Developmental Disabilities, 115, 103998.
  • Soran, Haluk., Akkoyunlu, B. & Kavak, Y. (2006). Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri ve Eğiticilerin Eğitimi Programı: Hacettepe Üniversitesi Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 201-210.
  • Southworth, J., Migliaccio, K., Glover, J., Reed, D., McCarty, C., Brendemuhl, J. & Thomas, A. (2023). Developing a Model for AI Across the Curriculum: Transforming the Higher Education Landscape via Innovation in AI Literacy. Computers and Education: Artificial Intelligence, 100127.
  • Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Stemmer, K., Aas, Ø., Veisten, K. & Lindberg, K. (2022). Assessing Recreation Specialization to Quide Nature-based Tourism Development: A Hybrid Choice Model of Birder Destination Preferences. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 39, 100516.
  • Stocking, V. B. & Goldstein, D. (1992). Course Selection and Performance of Very High Ability Students; Is There a Gender Gap?. Roeper Review, 15(1), 48-51.
  • Şimşek, (2018). Ticari Rekreasyon. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, K. Y. (2022). Structure of Turkish Leisure Industry. Journal of Human Sciences, 19(2), 133-149.
  • Şimşek, K. Y. (2022). Türkiye’de Rekreasyon Uzmanlarına İlişkin Mesleki Yeterlilik Ölçeğinin Geliştirilmesi. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 5(2), 94-106.
  • Şimşek, K. Y., Koloğlu, D. R. & Yıldız, F. U. (2022). Rekreasyon Lisans Programlarında Ders Etkililiği: Tanımlayıcı Araştırma. Türkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences, 14(1).
  • Torkildsen, G. (2005). Leisure and Recreation Management. Abingdon: Psychology Press.
  • Vlamis, E., Bell, B. J., & Gass, M. (2011). Effects of a college adventure orientation program on student development behaviors. Journal of Experiential Education, 34, 127–148.
  • Yağcı, P. (2015). Lisans Düzeyinde Rekreasyon Bölümü Müfredatlarının İncelenmesi ve Örnek Müfredat Çalışması. Yüksek Lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Balıkesir.
  • Ziyagil, M. A. & Sevimli, D. (2013) Avrupa Birliği ile Uyum Sürecinde Yükseköğretimde Antrenörlük Eğitiminin Yeniden Yapılanması (Reorganizing of sports coaching departments in Turkish higher education system with the integration of European Union). Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2013;15(1):9-28.

Comparison of Undergraduate Recreation Course Catalogs According to the Characteristics That Recreation Experts Should Have

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 56 - 63, 30.12.2023
https://doi.org/10.56639/jsar.1340107

Öz

The aim of the research is to compare recreation undergraduate course catalogs according to the characteristics that recreation experts should have and to obtain the scientific information needed to restructure the course catalogs. The study was designed as document analysis, one of the qualitative research methods. The population of the study consists of the course catalogs of recreation programs operating in the 2022-2023 academic year. In the research, the course catalogs of a total of 39 recreation programs in 34 Faculties of Sports Sciences and 5 Schools of Physical Education and Sports were included in the scope of the research by reaching the entire main mass. In the study, the course catalogs of recreation programs were examined and compared with the content analysis technique according to the general and basic characteristics of the recreation specialist. As a result of the analysis, it was determined that the courses that will provide or support the characteristics that the recreation specialist should have are limited in the catalogs. As a result, recreation undergraduate course catalogs were compared according to the characteristics that recreation specialists should have (management and organization, activity management, business management, leadership, and equipment and competence), and the scientific information needed to create a guide that will help restructure the catalogs was obtained.

Kaynakça

  • Ağılönü, A. & Mengütay, S., (2009). Yerel Yönetimlerde Rekreasyon Hizmetleri ve Model Belirleme (A model of recreation services in local government). Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2009;6(2):161-76.
  • Aspinall, P., Mavros, P., Coyne, R., & Roe, J. (2013). The urban brain: Analyzing outdoor physical activity with mobile EEG. British Journal of Sports Medicine, 49, 272–276. https://doi. org/10.1136/bjsports-2012-091877.
  • Ayas, A., Haluk, Ö., Çalık, M., Çimer, A., Ekiz, D., Yiğit, N. & Akyıldız, S. (2014). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi.
  • Bailey, A. W., & Kang, H.-K. (2015). Modeling the impact of wilderness orientations on first-year academic success and life purpose. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 15, 209–233.
  • Beery, T., Olsson, M. R. & Vitestam, M. (2021). Covid-19 and Outdoor Recreation Management: Increased Participation, Connection to Nature, and a Look to Climate Adaptation. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 36, 100457.
  • Bobilya, A. J., & Akey, L. D. (2002). An evaluation of adventure education components in a residential learning community. Journal of Experiential Education, 25, 296–304. https://doi. org/10.1177/105382590202500208.
  • Brevik, L. M., Gudmundsdottir, G. B., Lund, A. & Strømme, T. A. (2019). Transformative Agency in Teacher Education: Fostering Professional Digital Competence. Teaching and Teacher Education, 86, 102875.
  • Canbay, M. O. (2006). Strengthening a Content-Based Instruction Curriculum by a Needs Analysis, 29049358 (Doctoral dissertation, Bilkent University).
  • Çevik, H., Şimşek, K. Y., Kayacık, U. & Demirtaş, H. (2020). Rekreasyon Uzmanında Aranan Özellikler ve İş Olanakları: İş İlanlarına Yönelik İçerik Analizi. Tourism and Recreation, 2(2), 59-66.
  • Delva, S., Nkimbeng, M., Chow, S., Renda, S., Han, H. R. & D'Aoust, R. (2019). Views of Regulatory Authorities on Standards to Assure Quality in Online Nursing Education. Nursing outlook, 67(6), 747-759.
  • Demirel, Özcan. (2013). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. (20. Baskı). Anakara: Pegem Akademi.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Yelken Tepe Yayınları.
  • Fagerholm, N., Eilola, S. & Arki, V. (2021). Outdoor Recreation and Nature’s Contribution to Well-being in a Pandemic Situation-Case Turku, Finland. Urban Forestry & Urban Greening, 64, 127257.
  • Fuller, M., Bradley, A. & Healey, M. (2004). Incorporating Disabled Students within an Inclusive Higher Education Environment. Disability & society, 19(5), 455-468.
  • Griffin, P., McGaw, B., & Care, E. (eds.) (2012). Assessment and Teaching of 21st Century Skills. Dordrecht: Springer.
  • Hatch, K. D., & McCarthy, C. J. (2005). Exploration of challenge courses’ long-term effects on members of college student organizations. Journal of Experiential Education, 27, 245– 264.
  • Hordvik, M., MacPhail, A., & Ronglan, L. T. (2020). Developing a Pedagogy of Teacher Education Using Self-Study: A Rhizomatic Examination of Negotiating Learning and Practice. Teaching and Teacher education, 88, 102969.
  • Iraurgi, I., Romero, S., Madariaga, A. & Araújo, D. (2021). The Relationship Between Serious Leisure and Recreation Specialization in Sportspeople with and without Physical disabilities. Heliyon, 7(2), e06295.
  • Jones, E. & Nimmo, J. (1994). Emergent Curriculum. National Association for the Education of Young Children, 1509 16th Street, NW, Washington, DC 20036-1426 (NAEYC# 207).
  • Jowsey, T., Foster, G., Cooper-Ioelu, P. & Jacobs, S. (2020). Blended Learning via Distance in Pre-registration Nursing Education: A Scoping Review. Nurse Education in Practice, 44, 102775.
  • Juutinen, A., Immerzeel, B., Pouta, E., Lankia, T., Artell, J., Tolvanen, A. & Vermaat, J. (2022). A Comparative Analysis of the Value of Recreation in Six Contrasting Nordic Landscapes Using the Travel Cost Method. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 39, 100528.
  • Kanters, M. A., Bristol, D. G., & Attarian, A. (2002). The effects of outdoor experiential training on perceptions of college stress. Journal of Experiential Education, 25, 257–367. https://doi.org/10.1177/105382590202500203.
  • Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. (6. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karaküçük, S., Kaya, S. & Akgül, B.M., (2017). Rekreasyon Bilimi 2. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Kerkhoff, S. N. & Cloud, M. E. (2020). Equipping Teachers with Globally Competent Practices: A Mixed Methods Study on Integrating Global Competence and Teacher Education. International Journal of Educational Research, 103, 101629.
  • Khan, S. U., Goldsmith, A. H. & Rajaguru, G. (2021). Women's Empowerment Over Recreation and Travel Expenditures in Pakistan: Prevalence and Determinants. Annals of Tourism Research Empirical Insights, 2(1), 100009.
  • Komossa, F., Wartmann, F. M. & Verburg, P. H. (2021). Expanding the Toolbox: Assessing Methods for Local Outdoor Recreation Planning. Landscape and Urban Planning, 212, 104105.
  • Korkutata, A. (2017). Amerika ve Türkiye'de rekreasyon öğretim programlarının karşılaştırılması (A comparison of recreation curriculum between United States of America and Turkey). Education, 2017;7(3):515-24.
  • Lafuente-Ruiz-de-Sabando, A., Zorrilla, P. & Forcada, J. (2018). A Review of Higher Education Image and Reputation Literature: Knowledge Gaps and a Research Agenda. European Research on Management and Business Economics, 24(1), 8-16.
  • Luo, Q., Bao, Y., Wang, Z. & Chen, X. (2022). Potential Recreation Service Efficiency of Urban Remnant Mountain Wilderness: A Case Study of Yunyan District of Guiyang city, China. Ecological Indicators, 141, 109081.
  • Metin., T. C. (2012). Üniversitelerin Rekreasyon Yönetimi Programındaki Ders Müfredatının Modüler Bir Yapıya Dönüştürülmesi. Turizm Eğitimi Konferansı-Tebliğler, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, 148-160.
  • Metin, O. & Ünal, Ş. (2022). İçerik Analizi tekniği: İletişim bilimlerinde ve Sosyolojide doktora tezlerinde kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 273-294.
  • Munro, M. & Elson, D. (2000). Choosing Science at 16: The Influence of Science Teachers and Caneer. United Kingdom; England, 2000-01-00, 8, English.
  • Shannon, C. A., Olsen, L. L., Hole, R. & Rush, K. L. (2021). There’s Nothing Here: Perspectives from Rural Parents Promoting Safe Active Recreation for Children Living with Autism Spectrum Disorders. Research in Developmental Disabilities, 115, 103998.
  • Soran, Haluk., Akkoyunlu, B. & Kavak, Y. (2006). Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri ve Eğiticilerin Eğitimi Programı: Hacettepe Üniversitesi Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 201-210.
  • Southworth, J., Migliaccio, K., Glover, J., Reed, D., McCarty, C., Brendemuhl, J. & Thomas, A. (2023). Developing a Model for AI Across the Curriculum: Transforming the Higher Education Landscape via Innovation in AI Literacy. Computers and Education: Artificial Intelligence, 100127.
  • Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Stemmer, K., Aas, Ø., Veisten, K. & Lindberg, K. (2022). Assessing Recreation Specialization to Quide Nature-based Tourism Development: A Hybrid Choice Model of Birder Destination Preferences. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 39, 100516.
  • Stocking, V. B. & Goldstein, D. (1992). Course Selection and Performance of Very High Ability Students; Is There a Gender Gap?. Roeper Review, 15(1), 48-51.
  • Şimşek, (2018). Ticari Rekreasyon. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, K. Y. (2022). Structure of Turkish Leisure Industry. Journal of Human Sciences, 19(2), 133-149.
  • Şimşek, K. Y. (2022). Türkiye’de Rekreasyon Uzmanlarına İlişkin Mesleki Yeterlilik Ölçeğinin Geliştirilmesi. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 5(2), 94-106.
  • Şimşek, K. Y., Koloğlu, D. R. & Yıldız, F. U. (2022). Rekreasyon Lisans Programlarında Ders Etkililiği: Tanımlayıcı Araştırma. Türkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences, 14(1).
  • Torkildsen, G. (2005). Leisure and Recreation Management. Abingdon: Psychology Press.
  • Vlamis, E., Bell, B. J., & Gass, M. (2011). Effects of a college adventure orientation program on student development behaviors. Journal of Experiential Education, 34, 127–148.
  • Yağcı, P. (2015). Lisans Düzeyinde Rekreasyon Bölümü Müfredatlarının İncelenmesi ve Örnek Müfredat Çalışması. Yüksek Lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Balıkesir.
  • Ziyagil, M. A. & Sevimli, D. (2013) Avrupa Birliği ile Uyum Sürecinde Yükseköğretimde Antrenörlük Eğitiminin Yeniden Yapılanması (Reorganizing of sports coaching departments in Turkish higher education system with the integration of European Union). Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2013;15(1):9-28.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kerem Yıldırım Şimşek 0000-0002-5020-9801

İrem Gezer 0009-0002-1104-1994

İlayda Çınar 0009-0000-9710-2967

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 9 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 20 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şimşek, K. Y., Gezer, İ., & Çınar, İ. (2023). Rekreasyon Uzmanının Sahip Olması Gereken Özelliklere Göre Lisans Ders Kataloglarının Karşılaştırılması. Herkes için Spor Ve Rekreasyon Dergisi, 5(2), 56-63. https://doi.org/10.56639/jsar.1340107

Creative Commons Lisansı

Herkes için Spor ve Rekreasyon dergisi tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır.

Flag Counter