Araştırmanın amacı rekreasyon uzmanının sahip olması gereken özelliklerine göre rekreasyon lisans ders kataloglarını karşılaştırmak ve ders kataloglarının yeniden yapılandırılabilmesi için ihtiyaç duyulan bilimsel bilgiyi elde etmektedir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni 2023-Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzuna göre kontenjana sahip olan rekreasyon programlarının ders kataloglarıdır. Ana kütlenin tamamına ulaşılmıştır. 34 Spor Bilimleri Fakültesi ve 5 Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda bulunan toplam 39 rekreasyon programının ders katalogları incelenmiştir. Araştırmada rekreasyon programlarının ders katalogları, rekreasyon uzmanının genel ve temel özelliklerine göre içerik analizi tekniği ile incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Analiz sonucunda rekreasyon uzmanının sahip olması gereken özelliklerini sağlayacak ya da destekleyecek derslerin kataloglarda sınırlı sayıda yer aldığı saptanmıştır. Sonuç olarak, rekreasyon lisans ders kataloglarını rekreasyon uzmanının sahip olması gereken özelliklere (yönetim ve organizasyon, etkinlik yönetimi, işletme yönetimi, liderlik ve donanım ve yeterlilik) göre karşılaştırılmış, katalogların yeniden yapılandırılmasını sağlayacak yardımcı bir kılavuzun oluşturulmasında ihtiyaç duyulan bilimsel bilgi elde edilmiştir.
Yok
The aim of the research is to compare recreation undergraduate course catalogs according to the characteristics that recreation experts should have and to obtain the scientific information needed to restructure the course catalogs. The study was designed as document analysis, one of the qualitative research methods. The population of the study consists of the course catalogs of recreation programs operating in the 2022-2023 academic year. In the research, the course catalogs of a total of 39 recreation programs in 34 Faculties of Sports Sciences and 5 Schools of Physical Education and Sports were included in the scope of the research by reaching the entire main mass. In the study, the course catalogs of recreation programs were examined and compared with the content analysis technique according to the general and basic characteristics of the recreation specialist. As a result of the analysis, it was determined that the courses that will provide or support the characteristics that the recreation specialist should have are limited in the catalogs. As a result, recreation undergraduate course catalogs were compared according to the characteristics that recreation specialists should have (management and organization, activity management, business management, leadership, and equipment and competence), and the scientific information needed to create a guide that will help restructure the catalogs was obtained.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Herkes için Spor ve Rekreasyon dergisi tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır.