Bu çalışmanın amacı, Aksaray Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören bireysel ve takım sporları ile ilgilenen öğrencilerin Zihinsel Antrenman durumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma Aksaray Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesindeki Beden Eğitimi ve Spor, Antrenörlük Eğitimi ve Spor Yöneticiliği bölümlerinde öğrenim gören 182 kişi gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları; Kişisel Bilgi Formu, öğrencilerin zihinsel antrenman durumlarını belirlemek için Sporda Zihinsel Antrenman Envanteri (SZAE) kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 26 paket programı kullanıldı. Elde edilen verilere göre, öğrencilerin zihinsel antrenman düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Spor dalı ve eğitim görülen program değişkenlerinde anlamlı farka rastlanılmış, cinsiyet değişkeninde herhangi bir farka rastlanılmamıştır. Sonuç olarak, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin zihinsel antrenman seviyelerinin yüksek düzeyde oldukları görülmüştür. Bunun nedeni ise Covid-19 döneminden yeni çıkılmış olunması, öğrencilerin bu durumdan kaynaklı antrenman yapamamalarından dolayı zihinsel antrenman durumlarını etkilemiş olabileceği düşünülmüştür.
Zihinsel antrenman Üniversite öğrencileri Bireysel ve takım sporları
TÜBİTAK
1919B012106917
Katkılarından dolayı TÜBİTAK' a teşekkür ederiz.
The aim of this study is to examine the mental training status of students who are interested in individual and team sports at Aksaray University Faculty of Sport Sciences in terms of different variables. In the research, 182 volunteer students studying in the departments of Physical Education and Sports, Coaching Education and Sports Management at Aksaray University Faculty of Sport Sciences were included. Data collection tools in the study; Personal Information Form, Mental Training Inventory in Sports (MTI) was used to determine the mental training status of the students. SPSS 26 package program was used to evaluate the data. According to the data obtained, it was concluded that the mental training levels of the students were high. There was a significant difference in the variables of sport branch and program of study, but no difference was found in the gender variable. As a result, it was seen that the mental training levels of the students studying at the Faculty of Sports Sciences were at a high level. The reason for this is that the Covid-19 period has just ended, and it is thought that the students' inability to train due to this situation may have affected their mental training status.
Mental training University students Individual and team sports
1919B012106917
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor ve Egzersiz Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012106917 |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Herkes için Spor ve Rekreasyon dergisi tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır.