Çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının mental iyi oluş ve kariyer adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi'nden öğrencilerin (637 öğretmen adayı) katılımıyla, etik onay ve gönüllü katılım prensiplerine dayanarak bir çalışma yürütülmüştür. Veri toplama araçları araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, mental iyi oluş ölçeği ve kariyer adanmışlık ölçeğini içeren bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerin sonucunda, katılımcıların mental iyi oluş ve kariyer adanmışlık ölçeklerinden alınan puanlar ile sportif aktivite yapma durumları arasında farklılık olduğu bulunmuştur. Ancak, katılımcıların mental iyi oluş ve kariyer adanmışlık ölçeklerinden alınan puanlar ile cinsiyet arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Ayrıca, katılımcıların mental iyi oluş ve kariyer adanmışlık ölçeklerinden alınan puanlar ile yaş, sportif aktivite süresi arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Son olarak, katılımcıların mental iyi oluş düzeyleri ile kariyer adanmışlık düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki tespit edilmiştir.
The aim of the study is to investigate the relationship between the mental well-being and career engagement levels of teacher candidates. For this purpose, a study was conducted with the participation of students (637 teacher candidates) from Atatürk University Kazım Karabekir Faculty of Education, based on ethical approval and voluntary participation principles. Data collection tools were collected through a questionnaire including a personal information form, mental well-being scale and career engagement scale prepared by the researchers. The collected data were analyzed using SPSS 25.0 program. As a result of statistical analysis, it was found that there was a difference between the scores obtained from the mental well-being and career commitment scales of the participants and their sports activity status. However, no significant difference was found between the scores obtained from the mental well-being and career engagement scales of the participants and gender. In addition, a significant relationship was found between the scores obtained from the mental well-being and career engagementscales of the participants and age and duration of sports activity. Finally, a positive significant relationship was found between the mental well-being levels of the participants and their career engagement levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Herkes için Spor ve Rekreasyon dergisi tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır.