Given the challenges engineering programs face in producing graduates who meet the demands of today's global workforce, this research investigated the critical factors influencing student success. The study utilized a survey methodology, collecting data from 500 engineering students at Bursa Technical University, and employed Structural Equation Modeling (SEM) for analysis. The impact of experiential learning, academic self-efficacy, cultural intelligence, and perceived employability on student success was examined. The results indicated that all four factors are positively associated with student success, with experiential learning demonstrating a particularly strong influence on the other three factors. These findings highlight the importance of engineering programs providing students with experiential learning opportunities to enhance their self-efficacy, cultural intelligence, and ultimately, their employability. Integrating these factors into educational curricula can better prepare graduates to compete in the global workforce.
Academic Self-Efficacy Cultural Intelligence Perceived Employability Experiential Learning
Mühendislik programlarının, günümüz küresel işgücü piyasasının taleplerini karşılayacak mezunlar yetiştirmedeki zorlukları göz önüne alındığında, bu araştırma, öğrenci başarısını etkileyen kritik faktörleri incelemiştir. Çalışma, Bursa Teknik Üniversitesi'nden 500 mühendislik öğrencisinin katılımıyla anket verilerini toplamış ve Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) kullanarak analiz etmiştir. Deneyimsel öğrenme, akademik öz-yeterlik, kültürel zekâ ve algılanan istihdam edilebilirliğin, öğrenci başarısı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Sonuçlar, bu dört faktörün tümünün öğrenci başarısıyla pozitif bir şekilde ilişkili olduğunu göstermiştir. Deneyimsel öğrenmenin, diğer üç faktör üzerinde özellikle güçlü bir etkisi olduğu bulunmuştur. Bu bulgular, mühendislik programlarının öğrencilere deneyimsel öğrenme fırsatları sunmasının, öz-yeterliklerini ve kültürel zekâlarını geliştirmenin ve istihdam edilebilirliklerini artırmanın önemini vurgulamaktadır. Bu faktörleri eğitim müfredatlarına entegre etmek, mezunların küresel işgücü piyasasında rekabet edebilirliğini artırabilir.
: akademik öz yeterlik Kültürel Zekâ Kendi Algılanan İstihdam Edilebilirlik Deneyimsel Öğrenme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 10 |