Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

JUSTICE FROM NOWHERE: ETHICO-POLITICAL OBJECTIVITY IN THOMAS NAGEL AND JOHN RAWLS

Yıl 2023, , 1 - 14, 29.06.2023
https://doi.org/10.48131/jscs.1283423

Öz

The question regarding the relationship between ethics and politics has always occupied the minds of philosophers and political theorists. Thomas Nagel is one philosopher among others who clearly draws a close link between the ethical and the political. Accordingly, Nagel’s inquiry on the issues of objectivity and subjectivity is providing the readers not only with ethical but also political insights regarding the matter. On the other hand, John Rawls’s ideas of an “original position” and a “veil of ignorance” in their relation to his understanding of political justice, similarly, interrogate the possibility of an alternative perspective for an objective standpoint that recognizes and encompasses individuality while offering a model for a political community which is founded upon impartial principles. Although Rawls’s discussion is mainly contractual and strictly political, certain aspects of his works on political justice and liberalism might be reconsidered in an investigation which also engages with issues in morality and ethics. Therefore, the present study will attempt at reading Nagel’s discussion of objectivity and impartiality from an ethico-political standpoint which juxtaposes ‘the view from nowhere’ with Rawlsian “veil of ignorance”. For this, relevant arguments of both philosophers will be explored in a comparative manner while highlighting potential parallelisms between the two.

Kaynakça

  • Freeman, S. (2003). The Cambridge Companion to Rawls. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Nagel, T. (1973). Rawls On Justice. The Philosophical Review, 82(2), 220-234. https://doi.org/10.2307/2183770
  • Nagel, T. (1987). Moral Conflict and Political Legitimacy. Philosophy & Public Affairs, 16(3), 215–240.
  • http://www.jstor.org/stable/2265265
  • Nagel, T. (1987). What Does It All Mean? A Very Short Introduction to Philosophy. Oxford: Oxford University Press.
  • Nagel, T. (1989). The View From Nowhere. Oxford: Oxford University Press.
  • Rawls, J. (1999). A Theory of Justice: Revised Edition. USA: Harvard University Press.
  • Rawls, J. (2005). Political Liberalism: Expanded Edition. New York: Columbia University Press.
  • Sleat, M. (2015). Justice and Legitimacy in Contemporary Liberal Thought: A Critique. Social Theory and
  • Practice, 41(2), 230–252. http://www.jstor.org/stable/24332279
  • Thomas, A. (2009). Thomas Nagel. Stocksfield: Acumen Publishing
  • Verza, A. (1999). Impartiality in the Liberal Theories of Rawls and Nagel. ARSP: Archiv Für Rechts- Und
  • Sozialphilosophie / Archives for Philosophy of Law and Social Philosophy, 85(2), 222-232.
  • http://www.jstor.org/stable/23681324

HİÇ YERDEN ADALET: THOMAS NAGEL’İN VE JOHN RAWLS’UN DÜŞÜNCESİNDE ETİK-SİYASAL NESNELLİK

Yıl 2023, , 1 - 14, 29.06.2023
https://doi.org/10.48131/jscs.1283423

Öz

Etik ve siyaset arasındaki ilişkiye dair sorular tarih boyunca kuramcıların zihinlerini meşgul etmiştir. Etik ve siyasal olan arasındaki ilişkiyi en açık şekilde dile getiren filozoflardan biri de Thomas Nagel’dir. Buna göre denilebilir ki Nagel’in öznellik ve nesnellik üzerine soruşturmaları yalnızca etik alanında değil, siyasal düşünce bakımından da önemli noktalara değinmektedir. Öte yandan liberal siyaset kuramının önemli isimlerinden olan John Rawls’un başlangıç durumu ve bilgisizlik peçesi önerileri de siyasal adalet anlayışı ile ilişkili olarak benzer şekilde tekliği tanıyan bir nesnellik düşüncesine işaret eder. Her ne kadar Rawls’un sözleşmeci düşüncesi özellikle siyasal bir tabandan yükselmiş olsa da tarafsız ilkelere dayanan bir cemiyetin olanağını sorgulayan, siyasal adalet ve liberalizm üzerine çalışmalarının belli başlı uğrakları etik ve ahlak alanındaki bir soruşturma kapsamında yeniden değerlendirilebilir. Bu çalışma, bu noktalardan yola çıkarak, ilkin Nagel’in tarafsızlık ve nesnellik kuramını etik-siyasal bir pencereden okumayı hedeflemektedir. İkinci olarak Nagel’in ‘hiç yerden bakış’ anlayışının Rawls’un ‘bilgisizlik perdesi’ fikri ile bir arada yeniden düşünülmesi amaçlanmaktadır. Buna göre her iki filozofun ilgili tartışmaları karşılaştırmalı bir biçimde ele alınırken söz konusu tartışmalar arasındaki belli paralelliklerin de altı çizilecektir

Kaynakça

  • Freeman, S. (2003). The Cambridge Companion to Rawls. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Nagel, T. (1973). Rawls On Justice. The Philosophical Review, 82(2), 220-234. https://doi.org/10.2307/2183770
  • Nagel, T. (1987). Moral Conflict and Political Legitimacy. Philosophy & Public Affairs, 16(3), 215–240.
  • http://www.jstor.org/stable/2265265
  • Nagel, T. (1987). What Does It All Mean? A Very Short Introduction to Philosophy. Oxford: Oxford University Press.
  • Nagel, T. (1989). The View From Nowhere. Oxford: Oxford University Press.
  • Rawls, J. (1999). A Theory of Justice: Revised Edition. USA: Harvard University Press.
  • Rawls, J. (2005). Political Liberalism: Expanded Edition. New York: Columbia University Press.
  • Sleat, M. (2015). Justice and Legitimacy in Contemporary Liberal Thought: A Critique. Social Theory and
  • Practice, 41(2), 230–252. http://www.jstor.org/stable/24332279
  • Thomas, A. (2009). Thomas Nagel. Stocksfield: Acumen Publishing
  • Verza, A. (1999). Impartiality in the Liberal Theories of Rawls and Nagel. ARSP: Archiv Für Rechts- Und
  • Sozialphilosophie / Archives for Philosophy of Law and Social Philosophy, 85(2), 222-232.
  • http://www.jstor.org/stable/23681324
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Kültürel çalışmalar, Felsefe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hatice Karaman 0000-0003-1682-3709

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 14 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Karaman, H. (2023). JUSTICE FROM NOWHERE: ETHICO-POLITICAL OBJECTIVITY IN THOMAS NAGEL AND JOHN RAWLS. Toplum Ve Kültür Araştırmaları Dergisi(11), 1-14. https://doi.org/10.48131/jscs.1283423

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” (J-SCS) sosyal ve beşeri bilimler alanında yapılan özgün çalışmalara zemin hazırlamayı esas alan disiplinler arası bir akademik dergidir. Sosyal ve beşeri bilimler alanında farklı disiplinlerdeki bağımsız bilim insanlarının birlikteliğiyle 2018 Yılında kurulmuş olan derginin bütün sayılarının elektronik formda yayımlanması kararlaştırılmıştır. Derginin resmi ya da resmi olmayan herhangi bir kurum, kuruluş veya grupla bağı yoktur. Derginin yayımlanması için fikirleri ve emekleriyle destek veren bütün bilim insanlarının ortak maksadı sosyal ve beşeri bilimler sahasında çalışanların akademik gelişimlerine katkıda bulunmakla beraber sosyal ve beşeri bilimlerin topluma daha fazla fayda sağlamaları için yeni imkanlar aramaktır.

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi”nin (J-SCS) yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir.

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” (J-SCS) sadece elektronik ortamda www.toplumvekultur.com ve dergipark.org.tr üzerinden yayımlanır, açık erişim politikasını benimser. Dergi Haziran ve Aralık aylarında olmak üzere yılda iki kez çıkar.

Yayınlar için eser sahiplerinden herhangi bir ücret alınmaz, editörlere, yayın kuruluna ve hakemlere ve eser sahiplerine herhangi bir ücret ödenmez. Dergide yayımlanması için iletişim adresine makale gönderen yazarların telif hakkı ile ilgili bu açıklamayı okuyup onayladığı kabul edilir.

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” birinci yazarı “doktor” veya “doktora öğrencisi” unvanına sahip bütün araştırmacıların çalışmalarına açıktır. Birinci yazarı “doktor” veya “doktora öğrencisi” olan makalelerin ikinci, üçüncü ve dördüncü yazarlarının “doktor” veya “doktora öğrencisi” unvanına sahip olması zorunlu değildir. Bir makalede en fazla dört yazar ismi bulunabilir. Yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmış olan makaleler editör incelemesinden geçtikten sonra hakem incelemesine sunulur. Hakemler makalede düzeltme isteyebilir, doğrudan ret veya kabul edebilir. Hakem değerlendirmesi sonu ret edilen makaleler için yazarı tarafından üçüncü bir hakem değerlendirmesi istenebilir, editör bu talebi uygun görürse makale üçüncü bir hakeme gönderilir. İki hakemden birinin kabul, diğerinin ret verdiği durumlarda ise editör makaleyi kabul ya da ret edebilir yahut üçüncü bir hakemden değerlendirme isteyebilir.

Daha önce başka bir yazılı kaynakta yayımlanmış veya değerlendirme aşamasında olan eserler “Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” yayın sürecine kabul edilmezler. Yayımlanan yazılar ile ilgili bütün etik ve yasal sorumluluk yazarlarına aittir.