Amaç: Bu çalışmanın amacı; hemşirelik öğrencilerinde psikolojik dayanıklılığı ve problem çözme becerilerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesidir.
Yöntem: Tanımlayıcı-ilişki arayıcı niteliğindeki araştırma bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde yürütülmüştür. Araştirmada gelişigüzel örnekleme yöntemi kullanılmış olup, örneklemi eğitim alan 293 hemşirelik öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından “Kişisel Bilgi Formu, Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri” aracılığıyla toplanmıştır.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 20.83 ± 1.75 olup, %81.9’u kadındır. Yapılan istatistiksel değerlendirmede Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği ve “Problem Çözme Envanteri ile alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır.
Sonuç: Araştırmada öğrencilerin psikolojik dayanıklılıkları ile problem çözme becerileri arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Hemşire eğitmenlerinin ve okul yöneticileri tarafından mentorluk ve grup eğitimi, psikolojik danışma ve eğitim programlarının planlanması, öğrencilerin problem çözme beceri yöntemlerini ve dayanıklılığını artırmak için belirli kurumsal stratejileri belirlemesi önemlidir.
bulunmamaktadır
bulunmamaktadır
bulunmamaktadır
Objectives: The aim of this study is to determine the factors affecting resilience and problem-solving skills in nursing students and correlation between resilience and problem-solving skills.
Methods: This cross sectional-correlational study was conducted at the Faculty of Health Sciences in a public university. The haphazard sampling method was used. The population of this study consists of 293 nursing students. Study data were collected by the researchers through “Personal Information Form, Psychological Resilience Scale and Problem Solving Inventory”.
Results: Participants’ average age was 20.83 ± 1.75 and 81.9% of them were female. It was determined that there was a statistically significant relationship between sub-dimensions of Psychological Resilience Scaleand Problem Solving Inventory.
Conclusion: Research results showed that there is a significant relationship between students’ psychological resilience and problem solving skills. It is of important that nurse educators and school administrators plan activities such as mentoring and group education sessions, plan psychological counselling and training programs, set clear organizational strategies to increase students’ problem-solving skill methods and resilience.
bulunmamaktadır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | bulunmamaktadır |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi CC BY-NC 4.0 lisansına sahiptir.