Bu çalışma Antrenörlük ve Spor Yöneticiliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin fiziksel aktivite içeren oyunları oynamaya yönelik tutumlarını belirlemek amacı ile hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 öğretim yılında Gaziantep Üniversitesi Antrenörlük ve Spor Yöneticiliği bölümlerinde okuyan toplam 388 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin Fiziksel Aktivite içeren oyunları oynamaya yönelik tutumlarını belirlemek için “Oyunsallık ölçeğinden” yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin SPSS 22.0 paket programından değerlendirilmesinde istatistikî yöntem olarak, frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, iki bağımsız gruplar için t-testi ve ikiden fazla bağımsız grubun karşılaştırılmasında ANOVA ve LSD çoklu karşılaştırma testleri kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda; Öğrencilerin cinsiyetleri ve yaşları ile fiziksek aktivite içeren
oyunları oynamaya yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı,
Okudukları bölümlere göre fiziksek aktivite içeren oyun oynamaya yönelik tutumlarında
anlamlı bir fark olmadığı fakat alt boyutlarından Sosyal uyum ve Keyif alma alt boyutları
ile anlamlı fark olduğu, görülmektedir.
This study has been prepared to determine attitudes of students studying in Coaching and Sport Management departments towards playing game including physcical activity. The sample of study consists of 388 students having sudied in Gaziantep University Coaching and Sport Management Department in 2014-2015 academic year.So as to determine the attitudes of students, the’’Playfulnessscale" was used. Statistical analysis of the data obtained in this study was made by using the SPSS 22.0 software packages. While evaluating the data for statistical analyzes, for frequency, percentage, mean, standard deviation, and comparison of two independent groups the t-test was used and for comparison of more than two independent groups ANOVA and LSD multiple
comparison tests were used.
According to results of study, It seems that statistically there is no significant
difference between student’s genders,ages and their attitudes towards palying game
including physical activity and according to their departments there is no significant
difference among their attitudes but there is a significant difference between the
fundimension and social cohesion dimension.
Diğer ID | JA33BZ34MM |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |