Bu çalışmanın amacı, bir eğitim ve araştırma hastanesinde yatan 223 hastadan sağlanan verileri kullanarak hastanenin tercih edilmesinde ağızdan ağıza pazarlamanın etkisini ortaya koyabilmektir. Bu amaçla ağızdan ağıza pazarlama süreci, bilgi alınan kişi ile hastanın yakınlık düzeyi, hastane ve sunumlarına ilişkin uzmanlık düzeyleri, hastanın hastane ve sunumlarına yönelik algıladığı risk düzeyi ve bilgi alınan kişinin hastanın hastanede tedavi olmasındaki etki düzeyi açısından değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler, frekans dağılımlarıyla değerlendirildikten sonra bu unsurların ağızdan ağıza pazarlama üzerindeki etkisi tanımlayıcı istatistikler, ki-kare testi ve pearson korelasyon analiziyle ortaya konulmuştur.Bu çalışmanın sonucunda, ağızdan ağıza pazarlamanın eğitim ve araştırma hastanesinin hastalar tarafından tercih edilmesinde önemli bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır
The purpose of this study, using data provided from 223 inpatients in a teaching and research hospital, hospital’s preference is to explain the effect of word of mouth marketing. For this purpose, word of mouth marketing process is evaluated in terms of providing information about the hospital and the patient’s level of intimacy, both of patients and information provider’s level of expertise with related to hospital and services, the patient’s perceived level of risk for hospitals and services and providing information’s level of impact on patient being treated in hospital. The obtain data, after evaluation by frequency distributions these factors impact on word of mouth marketing is demonstrated by descriptive statistics, chi-square analysis and pearson’s correlation analysis. As a result of this study is concluded word of mouth marketing on the training
and research hospital is preferred by the patints to have a significant impact.
Diğer ID | JA33CH94NT |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |