Dylan
Thomas’ın şiirleri yaşam-ölüm çevrimselliğini ve yeniden doğuşu imleyen imgeler
açısından zengindir. Bu imgeler arasında insanın ölümlü varoluşunu gösteren
çimenler olduğu kadar onun tanrısal bir konuma erişebilme gizilgücünü
simgeleyen yıldızlar da yer alır. Söz konusu imgeler ağıt türüne dâhil edilebilecek“After the Funeral”, “And death shall
have no dominion”, “Do not go gentle into that good night” ve pastoral ögeler
içeren“Fern
Hill” adlı şiirlerinde öne çıkmaktadır. Bu şiirlerdeki imgeler şairin paganizme
olan derin ilgisinin bir göstergesi olarak değerlendirilebilir. Zira Thomas’ın
şiirlerinde bu imgelerin irdelenmesi onun İngiliz şiirindeki sıra dışı
konumunun ve şiir geleneği içinde yerinin daha iyi anlaşılması için önemli
ipuçları vermektedir. Zira, Thomas’ın şiirlerinde kullandığı imgeler ve izlekler
onun sadece John Keats gibi romantik İngiliz şairlerinden değil aynı zamanda
Emily Dickinson ve Walt Whitman gibi on dokuzuncu yüzyıl Amerikan şairlerinden
etkilenmiş olduğunu tanıtlamaktadır.
Tanrısallaştırma Yeniden Doğuş Paganizm Yıldızlar Yeryüzü Ağıt Pastoral Gelenek
Dylan Thomas’s poetry is replete with the images of
life and death and their cyclicality and rebirth. Such images include stars
that stand for human beings’ potential to reach godly heights on the one hand,
and the grass that symbolizes their mortality on the other. Such images appear
most prominently in his elegies “After the Funeral”, “And death shall have no
dominion”, “Do not go gentle into that good night” and “Fern Hill”, which
harbours pastoral elements. The images in these poems can be treated as a
strong sign of his interest in paganism. The analysis of such images can provide us with clues about the
elucidation of Thomas’s marginal yet indispensible place within English poetry
since these images attest to the fact that he was not only influenced by
English Romantic poets like John Keats but also Nineteenth-century American
poets like Emily Dickinson and Walt Whitman.
Konular | Sanat ve Edebiyat |
---|---|
Bölüm | Edebiyat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2016 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |