This
study, seeks to understand the role of social media in journalistic routines by
examining Turkish news organizations, and asks: How do Turkish news
organizations use social media as a newsgathering tool? Do they consider social
media as a trusted source? Which social media platforms are being used most by
news organisations? Do they integrate user-generated content into their
news? How do they struggle with fake news? How do they evaluate the future of
journalism? To answer these questions, we conducted 12 semi-structured
interviews with media professionals working for newspapers, television, news
agencies and the web. We carried out the interviews in Istanbul and Ankara
between February and March 2017. The total length of all interviews is more
than 600 minutes. All interviews were recorded, transcribed, and analyzed
conducting a qualitative content analysis. The current findings illustrate that
the impact of social media on journalistic routines is limited. It can be contended
that professional journalistic norm and practices continue their importance in Turkish
news organizations.
Social media Journalism User-generated content Verification News sources
Bu çalışma, sosyal medyanın
gündelik haber rutinlerindeki rolünü, Türkiye’deki haber kuruluşlarında
gerçekleştirilen uygulamaları inceleyerek anlamayı-anlamlandırmayı
hedeflemektedir. Çalışmanın bu amaçla yanıtını aradığı sorulardan bazıları
şunlardır: Haberciler, gündelik haber rutinlerinde, sosyal ağ sitelerinden nasıl
yaralanmaktadırlar? Bunları, güvenilir birer kaynak olarak görmekte midirler?
Habercilik söz konusu olduğunda, en çok hangi platformlar öne çıkmaktadır?
Sıradan kullanıcıların ürettikleri içerikler, habercilik açısından ne anlama
gelmektedir? Haber kuruluşları, gerçek dışı haberlerle nasıl mücadele
etmektedirler? Gazeteciliğin gelecekte alacağı biçim ne olacaktır? Bu ve
benzeri sorulara yanıt oluşturmak üzere on iki medya profesyoneliyle yarı
yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler 2017 yılının Şubat
ve Mart aylarında Ankara ve İstanbul’da yapılmıştır. Toplam uzunluğu 600
dakikayı aşan görüşmeler, kayıt altına alınmış ve deşifre edilerek niteliksel
içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgular, ‘şimdilik kaydıyla’, sosyal
medyanın profesyonel gazetecilik üzerindeki etkisinin sınırlı olduğunu; buna
karşın işi habercilik yapmak olan kuruluşlar açısından profesyonel
gazeteciliğin geleneksel norm ve pratiklerinin önemini koruduğunu
göstermektedir.
Sosyal medya Gazetecilik Kullanıcı içerikleri Doğrulama Haber kaynakları
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
---|---|
Bölüm | İletişim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |