Kar amacı gütmeyen
bir girişim türü olarak tanımlanabilecek çözüm odaklı girişimcilik, süregelen
toplumsal sorunlara ilişkin yenilikçi çözümler üretmeyi kendine misyon edinen
kuruluşlar bütününü ifade etmektedir. Halkla ilişkilere yeni bir uygulama alanı
olarak önerilen çözüm odaklı girişimlerin yapısı diğer halkla ilişkiler
uygulamalarından gerek misyonu gerekse de işlevleri açısından farklılıklar arz
etmektedir. Çalışmada imaj yönetimi, lobicilik, kriz iletişimi ve ilişki
yönetimi gibi farklı uygulama alanlarına sahip halkla ilişkilerin, çözüm odaklı
girişimciliği bir uygulama alanı olarak kendi bünyesine nasıl dahil edebileceği
ve bu yolla etki alanını geliştirebilmesi için öneriler sunulacaktır. Öyle ki,
çözüm odaklı girişimcilik sürdürülebilir ve ekonomik kalkınmanın lokomotifi
olarak halkla ilişkilerin de asli amaçlarından biri olan sosyal etkinin
oluşturulmasında önemli bir rol oynayabileceği düşünülmektedir.
Halkla İlişkiler Girişimcilik Çözüm Odaklı Girişimcilik Sosyal Etki
Solution-oriented
entrepreneurship, which can be defined as a kind of non-profit initiative,
refers to the whole of organizations that mission themselves to produce
innovative solutions to ongoing social problems. The structure of
solution-oriented initiatives proposed as a new field of practice for public
relations is different from other public relations practices in terms of their
mission and functions. In the study, suggestions will be made on how relations
with the people with different practice fields such as image management,
lobbying, crisis communication and relationship management can institutional
solution-oriented entrepreneurship as a practice domain and develop the domain
of influence in this way. In fact, solution-oriented entrepreneurship is thought
to play an important role in the formation of social impact, which is one of
the main goals of public relations, as the driving force of sustainable and
economic development.
Public Relations Entrepreneurship Solution-Oriented Entrepreneurship Social Impact
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | İletişim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |