Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

sosyal medya pazarlaması konusundaki lisansüstü tezlerin içerik analiziyle değerlendirilmesi

Yıl 2020, , 1562 - 1579, 30.10.2020
https://doi.org/10.21547/jss.730551

Öz

Hızlı teknolojik gelişmeler her alanda olduğu gibi pazarlama alanında da çeşitli yenilikler oluşmasına zemin hazırlamıştır. Bunlardan biri de sosyal medya uygulamalarının pazarlana alanında kullanılmasıdır. 2000’li yılların başlarında kullanım alanı bulan sosyal medya uygulamaları, günümüzde çoğu insan için vazgeçilmez unsurlar arasında yer alan internet tabanlı bir paylaşım alanıdır. Şirketlerin pazarlama çalışmalarının gittikçe sosyal medya kanallarına kayması kaçınılmaz olmuştur. Bu bağlamda çalışmada sosyal medya pazarlaması ile ilgili var olan lisansüstü çalışmaların mevcut durumunu ve eğilimlerini belirlemek amacıyla belirli şartlarda, çeşitli kategoriler altında sınıflandırılarak incelenmiştir. Çalışma kapsamında değerlendirilecek tezlere Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nin internet sitesinden ulaşılmıştır. 2010-2019 yılları arasında yayınlanan ve erişime açık bulunan toplam 123 lisansüstü tez incelenmiştir. İçerik analizi yöntemi ile değerlendirilerek sosyal medya pazarlaması alanında yapılan tezlerin yıl, konu, dil, yazıldığı üniversite, araştırma yöntemi, yazarların cinsiyetleri, uygulama alanları gibi konularda tablolar yapılarak dağılımları saptanmıştır. Verilen tablolar yorumlanmış ve çeşitli değerlendirmeler yapılmıştır.

Kaynakça

  • Akıncı Vural, Z., & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesiİletişim Fakültesi’ ne Yönelik Bir Araştırma. Journal Of Yaşar University, 20 (5), 33-49.
  • Akkaşoğlu, S., Akyol, C., Ulama , Ş., & Zengin, B. (2019). Tarım Turizmine Yönelik Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1193-1218.
  • Aydoğan, S. (2013). 21. Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Sosyal Medya’ dan Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi’ ne. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Berthon, P., Pitt, L., Plangger, K., & Shapiro, D. (2012). Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy. . Business Horizons, 55(3), 261-271.
  • C. Ashley, & Tuten, T. (2015). Creative strategies in social media marketing: An exploratory study of branded social content and consumer engagement. Psychology & Marketing, 32 (1) , 15-27.
  • Clow, D. B., & Kenneth, E. (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Constantinides, E., & Fountain , S. (2008). Web 2.0: Conceptual foundations and marketing ıssues.–. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice 9, 231-244. Çalışkan, M., & Mencik , Y. (2015). Değişen Dünyanın Yeni Yüzü: Sosyal Medya. Akademik Bakış Derigisi, 50, 273-283.
  • Drury, G. (2008). Opinion piece: Social media: Should marketers engage and how can it be done effectively?. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice 9, 274-277. Eraslan, L. (2016). Sosyal Medyayı Anlamak Bir Sosyal Medya Rehberi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım,.
  • Erdoğmuş, Ş., & Çiçek, M. (2012). The Impact of Social Media Marketing on Brand. Loyalty. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 58, 1353-1360.
  • Eryılmaz, B., & Zengin, B. (2014). Sosyal Medyada Konaklama İşletmelerine Yönelik Tüketici Yaklaşımları Üzerine Bir Araştırma. İşletme Bilimi Dergisi Cilt:2 Sayı:1 , 147-167.
  • Felix , R., Rauschnabel, P., & Hincsh, C. (2017). Elements of strategic social media marketing: A holistic framework. Journal of Business Research 70, 118-126.
  • Hoffman D.L., F. M. (2010). Can You Measure the ROI of Your Social Media Marketing, . MIT Sloan Management, 52/1, , 41-49.
  • Krippendorff, K. (2004). Content Analysis An Introduction To Its Methodology. Thousand Oaks: Sage.
  • Öcal, D. (2018). “İnstagram Örneğinde Sosyal Medyadan Yansıyanlar. İnif Dergi , 3 (1), 26-36.
  • Schreglmann, S. (2016). Türkiye’de Üstün Yetenekli Öğrenciler İle İlgili Yapılan Yükseköğretim Tezlerinin İçerik Analizi. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 4(1), 14-21.
  • Tosun, N. B. (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları,.
  • Trattner, C., & Kappe, , F. (2012). Social Stream Marketing on Facebook: A Case Study . International Journal of ocial and Humanistic Computing (IJSHC), 101-117.
  • Tuten, T. L., & Solomon, M. (2017). Social Media Marketing. Edinburg: pearson.
  • Woodall G., C. C. (2011). The Results are in: Social Media Techniques vs. Focus Groups for Qualitative Research, . MRA’S Alert! Magazine, March , 23-27.
  • Yıldırım, M. (2018). Yeni Medyada Ürün Yerleştirme: Youtube Kanalları ve “Youtuber’lar. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı Eğlence ve Ürün Yerleştirme, (s. 149-165).
  • Zengin, B., & Arıcı , S. (2017). Konakalma İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanım Şekillerinin Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 375-399.
  • Zengin, B., & Çakmak, M. (2019). Sosyal Medya Kullanımının TüketicilerinYiyecek İçecek İşletmesi Tercihleri Etkisi. Dıyalektog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi 21, 243-256.
  • Zengin, B., Ünal, A., & Taş, M. (2019). Sosyal Medyanın Turistlerin Satın Alma Kararları Üzerindeki Etkisi: Erzincan Kemaliye Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2226-2250.
Yıl 2020, , 1562 - 1579, 30.10.2020
https://doi.org/10.21547/jss.730551

Öz

Kaynakça

  • Akıncı Vural, Z., & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesiİletişim Fakültesi’ ne Yönelik Bir Araştırma. Journal Of Yaşar University, 20 (5), 33-49.
  • Akkaşoğlu, S., Akyol, C., Ulama , Ş., & Zengin, B. (2019). Tarım Turizmine Yönelik Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1193-1218.
  • Aydoğan, S. (2013). 21. Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Sosyal Medya’ dan Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi’ ne. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Berthon, P., Pitt, L., Plangger, K., & Shapiro, D. (2012). Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy. . Business Horizons, 55(3), 261-271.
  • C. Ashley, & Tuten, T. (2015). Creative strategies in social media marketing: An exploratory study of branded social content and consumer engagement. Psychology & Marketing, 32 (1) , 15-27.
  • Clow, D. B., & Kenneth, E. (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Constantinides, E., & Fountain , S. (2008). Web 2.0: Conceptual foundations and marketing ıssues.–. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice 9, 231-244. Çalışkan, M., & Mencik , Y. (2015). Değişen Dünyanın Yeni Yüzü: Sosyal Medya. Akademik Bakış Derigisi, 50, 273-283.
  • Drury, G. (2008). Opinion piece: Social media: Should marketers engage and how can it be done effectively?. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice 9, 274-277. Eraslan, L. (2016). Sosyal Medyayı Anlamak Bir Sosyal Medya Rehberi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım,.
  • Erdoğmuş, Ş., & Çiçek, M. (2012). The Impact of Social Media Marketing on Brand. Loyalty. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 58, 1353-1360.
  • Eryılmaz, B., & Zengin, B. (2014). Sosyal Medyada Konaklama İşletmelerine Yönelik Tüketici Yaklaşımları Üzerine Bir Araştırma. İşletme Bilimi Dergisi Cilt:2 Sayı:1 , 147-167.
  • Felix , R., Rauschnabel, P., & Hincsh, C. (2017). Elements of strategic social media marketing: A holistic framework. Journal of Business Research 70, 118-126.
  • Hoffman D.L., F. M. (2010). Can You Measure the ROI of Your Social Media Marketing, . MIT Sloan Management, 52/1, , 41-49.
  • Krippendorff, K. (2004). Content Analysis An Introduction To Its Methodology. Thousand Oaks: Sage.
  • Öcal, D. (2018). “İnstagram Örneğinde Sosyal Medyadan Yansıyanlar. İnif Dergi , 3 (1), 26-36.
  • Schreglmann, S. (2016). Türkiye’de Üstün Yetenekli Öğrenciler İle İlgili Yapılan Yükseköğretim Tezlerinin İçerik Analizi. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 4(1), 14-21.
  • Tosun, N. B. (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları,.
  • Trattner, C., & Kappe, , F. (2012). Social Stream Marketing on Facebook: A Case Study . International Journal of ocial and Humanistic Computing (IJSHC), 101-117.
  • Tuten, T. L., & Solomon, M. (2017). Social Media Marketing. Edinburg: pearson.
  • Woodall G., C. C. (2011). The Results are in: Social Media Techniques vs. Focus Groups for Qualitative Research, . MRA’S Alert! Magazine, March , 23-27.
  • Yıldırım, M. (2018). Yeni Medyada Ürün Yerleştirme: Youtube Kanalları ve “Youtuber’lar. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı Eğlence ve Ürün Yerleştirme, (s. 149-165).
  • Zengin, B., & Arıcı , S. (2017). Konakalma İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanım Şekillerinin Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 375-399.
  • Zengin, B., & Çakmak, M. (2019). Sosyal Medya Kullanımının TüketicilerinYiyecek İçecek İşletmesi Tercihleri Etkisi. Dıyalektog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi 21, 243-256.
  • Zengin, B., Ünal, A., & Taş, M. (2019). Sosyal Medyanın Turistlerin Satın Alma Kararları Üzerindeki Etkisi: Erzincan Kemaliye Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2226-2250.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Turizm, Otelcilik, Konaklama ve Spor
Yazarlar

Burhanettin Zengin 0000-0002-6368-0969

Yasemin Serdaroğlu 0000-0003-4671-9152

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 18 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Zengin, B., & Serdaroğlu, Y. (2020). sosyal medya pazarlaması konusundaki lisansüstü tezlerin içerik analiziyle değerlendirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(4), 1562-1579. https://doi.org/10.21547/jss.730551