Bu çalışmada, BİST’de hisse senetleri işlem gören ve Gıda, İçecek ve Tütün sektöründe faaliyet gösteren 18 şirketin 2011-2019 yılları arasına ait verileri yardımı ile reklam harcamalarının karlılık ve net satışlardaki büyüme üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada Sistem GMM analiz yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonucunda; reklam harcamaları ile karlılık ve satışlardaki değişim arasında pozitif anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir.
In this study, the effect of advertising expenditures on profitability and growth in net sales was examined with the help of the data of the 18 companies operating in the Food, Beverage and Tobacco sector, whose stocks are traded in BIST. System GMM analysis method was used in the study. As a result of the analysis; It was determined that there is a positive significant relationship between advertising expenditures and profitability and net sales growth.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | İşletme Finans |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 10 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |