Bu araştırmada ortaöğretim öğrencilerini başarısızlığa sevk eden unsurlar öğrenci boyutuyla saptanmaya çalışılmıştır. Konuyla ilgili olarak Gaziantep’te bir anket çalışması yapılmış, başarısızlık unsurlarına katılım oranları tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin %64’ü “Bazı öğretmenlerin anlattıklarını anlayamadığımdan dolayı başarısızım”, %63’ü “Bazı dersleri başaramayacağım kaygısından dolayı başarısızım”, %55’i “Verimli ders çalışma yollarını bilmediğimden başarısızım” ve %53’ü de “İlgi duymadığım derslerden başarısızım” unsurlarını başarısızlıklarında önemli bir etken olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Bununla beraber, frekans oranı %50 ve üstünde hesaplanan bu başarısızlık unsurları öğrencilerin; cinsiyet, eğitim gördüğü alan ve okul türü değişkenleri ile çapraz frekans dağılımları da karşılaştırılmış ve birtakım öneriler getirilmiştir
Öğrenci Başarısı Başarısızlık Unsurları Ortaöğretim Öğrencileri
In this research, it is aimed to determine the factors that lead the secondary school students to failure, in respect of students. The rates of those factors for failure are determined in a research made in Gaziantep. According to results of this research; 64% of the students say “I am unsuccessful as I don’t understand what my teacher lectures”, 63% of those, “I am unsuccessful because of the fear that I can’t achieve”, 55% of those “I am unsuccessful since I don’t know the ways to study effectively” and 53% “I am unsuccessful in the subjects that I am not interested in” which are considered by they students as the main factors for their failure. Besides, these factors for failure, the frequency proportions of which are over 50% and the variations in the students’ genders, education branches and school types are compared with cross frequency proportions and some recommendations are suggested
Student Success Factors For Failure The Secondary School Students
Diğer ID | JA32PZ69CZ |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1 |