Kapitalizmin reklamlar vasıtasıyla kitlelerin
arzularını kışkırtmasına rağmen bunun aksini savunan ve onun arzuları
bastırdığını iddia eden kimselerin argümanlarının gerekçelerinin neler
oldukları bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bunun için Wilhelm Reich’ın,
Deleuze’un, Guattari’nin ve Lyotard’ın görüşlerine müracaat edilmiştir. Yer
verilen bu isimlerin öne sürdüğü argümanların daha çok Viktoryen Burjuvazi ve
üretim eksenli bir kapitalizm evresiyle ilişkili olduğu ancak günümüzü
açıklayamadığı anlaşılmıştır. Dahası onların arzuyla ilişkili söylemlerinin
bizleri kapitalizme daha çok bağımlı hale getireceği sonucuna ulaşılmıştır.
Even
if capitalism excites desires of the masses by advertisements, what reasons of
arguments of some ones who argue against this and claim that it suppresses
desires are the aim of this investigation. For this the views of Wilhelm Reich,
Deleuze, Guattari and Lyotard are given place. It is understood that arguments
which these names who are given place claim are associated with phase of
victorian bourgeoisie and a production-oriented capitalism but they can not
explain today. Moreover, it is conluded that whose discourses about desires
will make us more dependent on capitalism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Sosyoloji |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 1 |