Türkiye’de yaşayan 12 yaş altı çocuk sahibi ailelerin dışarıda yeme içme alışkanlarının tespiti amacı ile yapılan bu araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri anket formu vasıtası ile toplanmıştır. Anket formu iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde araştırmaya katılan ebeveynlerin ve çocuklarının demografik özelliklerinin sorulduğu 8 soru yer almaktadır. İkinci bölümde ise katılımcıların çocukları ile dışarıda yemek olgusuna bakışlarını tespit etmek amacıyla sorulan 18 soru yer almaktadır. Anket formunu eksiksiz ve istenilen şekilde dolduran 488 ebeveynin anket formu değerlendirmeye alınmıştır. Anket formu değerlendirmeye alınan ebeveynlerin 805 çocuğu vardır. Katılımcıların vermiş oldukları cevaplar ile bilgisayarda bir veri tabanı oluşturulmuş, elde edilen veriler araştırmanın amacı doğrultusunda frekans, yüzde dağılımı, ağırlık hesaplama ve sıralama işlemlerine tabi tutulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ailelerin çocukları olduktan sonra dışarıda yemeğe gitme sıklıkları azalmaktadır. Aileler en fazla özel günlerde dışarıda yemeğe çıkmaktadırlar. Aileler dışarıda çıktıklarında en fazla döner, kebap, pide türü yiyecekler sunan işletmeleri tercih etmektedirler. Aileler çocuklarının daha sağlıklı yiyecek ve içecek tüketmelerini sağlamak için çocuklarının siparişlerine müdahale etmektedirler. Aileler en fazla çocuklarının yaşına ve ağız tadına uygun yiyecekler sunulmaması nedeni ile dışarıda yemek yeme kararından vazgeçmektedirler. Fiziksel şartların çocuklara uygun olmaması ise dışarıda yemek yeme isteğini azaltan diğer bir nedendir. Çocuğun isteğinin işletme seçimine etkisinin % 81,35 olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların %79,30’u çocuklarının daha mutlu olup, daha sağlıklı yiyecekler yiyebileceği ve kendilerinin daha rahat edecekleri hizmet sunulduğu takdirde daha fazla ödeme yapmayı göze alabileceklerini belirmişlerdir. Katılımcıların daha fazla ödemeyi göze alacağınız oran nedir sorusuna verdikleri cevaplar sonucu oluşan oran ise %50,08’dir.
Ev Dışı Tüketim Dışarıda Yemek Çocuklu Aile Yiyecek İçecek İşletmeleri
The aim of this study where the
descriptive research method was used was to determine the dining out habits of
families with children under the age of 12 living in Turkey. The research data
was collected through survey forms. The survey form was comprised of two
sections. In the first part there are 8 questions regarding demographic
information of the parents who participated in the study and of their children.
In the second part, there are 18 questions asked to determine the participants’
perspective on the phenomenon of eating out with their children. The 488
parents’ survey forms being complete and filled out as instructed were
considered. The parents whose survey forms were included in the evaluation have
805 children. A database was established on the computer with the answers of
the participants and the obtained data was subjected to frequency, percentage
distribution, weight calculation and sorting operations and interpreted in
terms of the purpose of the study. According to the results of the study, the
frequency of dining out decreases after families have children. The families
mostly dine out on special occasions. The families mostly prefer restaurants
offering meals such as döner kebab, kebab, pide when they go out. The families
interfere with their children’s meal orders in order to ensure that their
children consume healthier food and beverages. The families give up the
decision to eat out mostly because of the lack of appropriate meals for their
children’s age and taste palate. The physical conditions being unsuitable for
children is another reason decreasing willingness to eat out. It has been
determined that the effect of a child request on the selection of a catering
enterprise is 81.35%. 79.30% of the participants stated that they could be
willing to pay more if it were the case that their children were happier, they
could eat healthy food and they could be more comfortable themselves with the
provided service. The ratio generated by the result of the participants’ answers
to the question what would be the rate that you would be willing to pay more
was found to be 50.08%.
Out of Home Consumption Dining Out Family with Children Food and Beverage Enterprises
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm, Otelcilik, Konaklama ve Spor |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 4 |