Araştırmada turizm endüstrisinde modern teknolojilerin rolü ve önemini temel alarak, turizm sektöründe akademisyenlerin, öğrencilerin ve yöneticilerin turizmdeki teknoloji ile ilgili yeniliklere yönelik algılarını tanımlamak ve değerlendirmek amaçlanmaktadır. Buradan hareketle toplam 293 kişiden oluşan örneklem grubunda, turizm akademisyenleri, öğrencileri ve işletme yöneticilerinden toplanan veriler analiz edilmiştir. Araştırmada frekans dağılımları, yüzdelik oranlar, ortalama değerler ve standart sapma gibi betimleyici analizlerin yanı sıra, araştırma hipotezleri için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Post-Hoc analizinden faydalanılmıştır. Ölçeklerin yapı geçerliliği için doğrulayıcı faktör analizi ve güvenilirliği için Cronbach Alpha testi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre turizm akademisyenleri, öğrencileri ve işletme yöneticilerinin otel işletmelerinde teknolojik yenilikleri kullanım tercihleri, turizm endüstrisinde teknolojik yeniliklerin özelliklerini algılamaları, turizm endüstrisinde teknolojik yenilikleri kullanmalarına yönelik duyguları ve turizm endüstrisinde teknolojik yeniliklerin önemine yönelik algılamaları arasında herhangi anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.
Based on the role and importance of modern technologies in the tourism industry, it is aimed to define and evaluate the perceptions of academicians, students, and managers in the tourism industry regarding the innovations related to technology in tourism. Based on this, the data collected from tourism academicians, students, and business managers were analyzed in the sample group consisting of 293 people. In addition to descriptive analyzes such as frequency distributions, percentage rates, mean values, and standard deviation, One-Way Variance Analysis (ANOVA) and Post-Hoc analysis were used for research hypotheses. Cronbach Alpha test was used for confirmatory factor analysis and reliability for the construct validity of the scales. According to the results of the analysis, there is no significant difference between tourism academics, students and business managers' preferences of using technological innovations in hotel businesses, their perceptions of the technological innovations in the tourism industry, their feelings about using technological innovations in the tourism industry and their perceptions of the importance of technological innovations in the tourism industry.
Perception Attitude Technological Innovations Stakeholders Tourism Industry
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm, Otelcilik, Konaklama ve Spor |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 6 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 4 |