Dijital dünya giderek evrimleşmekte ve bu değişimin merkezinde Metaverse bulunmaktadır. Yaklaşık otuz yıl önce Neal Stephenson’un Snow Crash adlı bilim kurgu kitabında ilk kez ortaya atılan Metaverse kavramı, fiziksel gerçekliği dijital sanallıkla birleştiren sürekli, kalıcı ve çok kullanıcılı bir ortam olan gerçeklik sonrası bir evrendir. İşletmeler açısından sanal dünyada yeni pazarlama, satış ve müşteri etkileşimi fırsatları sunmakta, sınırların ortadan kaldırılmasıyla küresel müşteri kitlesine ulaşmayı daha kolay hâle getirmektedir. Metaverse, işletmeler için büyük fırsatlar sunan dinamik bir dijital ekosistem olmakla birlikte aynı zamanda bazı zorlukları da beraberinde getirmektedir. Dolayısıyla yavaş yavaş kendi ekonomisini yaratan Metaverse teknolojilerinin işletmeler üzerindeki etkisini anlamanın ve bu yöndeki tartışmaların literatürdeki karşılıklarını takip etmenin değerli olduğu düşünülmektedir. İşletmelerin, bu yeni dijital dünyanın potansiyelini anlamaları, doğru stratejileri geliştirmeleri ve bu dinamik değişime adapte olabilmeleri için SWOT analizi gibi güçlü bir araca başvurulması gerektiği düşünülmektedir. SWOT analizi işletmelerin etkili stratejiler geliştirmelerine yardımcı olurken, güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönleriyle başa çıkmalarını sağlamaktadır. Bu çalışma, nitel veri toplama yöntemi olan doküman incelemesi yoluyla gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda, dokümanlardaki bilgilerden ve yorumlardan faydalanılmış ve doküman incelemesi sonuçları SWOT analizi çerçevesinde sunulmuştur. Son olarak işletmelere ve araştırmacılara konuyla ilgili önerilerde bulunulmuştur. Bu evrenin SWOT analizi yöntemiyle değerlendirilmesinin spesifik olarak işletmeler bağlamında yapılması ile çalışmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Metaverse Metaverse ve İşletmeler Swot Analizi Dijital Dönüşüm Uzaktan Çalışma
The digital world is continuously evolving, and at the heart of this transformation lies the Metaverse. First introduced nearly thirty years ago in Neal Stephenson's science fiction novel Snow Crash, the concept of the Metaverse represents a post-reality universe that merges physical reality with digital virtuality, creating a persistent, continuous, and multi-user environment. From a business perspective, it offers new opportunities for marketing, sales, and customer engagement in virtual spaces, making it easier to reach a global customer base by eliminating physical boundaries. While the Metaverse presents a dynamic digital ecosystem with significant opportunities for businesses, it also brings certain challenges. Therefore, understanding the impact of Metaverse technologies on businesses and following the discussions surrounding this topic in the literature is considered valuable. For businesses to grasp the potential of this new digital realm, develop the right strategies, and adapt to this dynamic change, the use of a robust tool like SWOT analysis is recommended. SWOT analysis helps businesses develop effective strategies by leveraging their strengths to address their weaknesses. This study was conducted through document analysis, a qualitative data collection method. In this context, information and insights from the documents were utilized, and the results of the document analysis were presented within the framework of a SWOT analysis. Finally, recommendations were provided to businesses and researchers on the subject. It is believed that assessing this universe specifically in the context of businesses through SWOT analysis will contribute to the literature.
Metaverse Metaverse and Businesses SWOT Analysis Digital Transformation Remote Working
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları Yönetimi, İşletme , İnovasyon Yönetimi |
Bölüm | İşletme Finans |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 23 Sayı: 4 |