Bu çalışmada, oyun ve fiziki etkinlikler dersinin çocuklarda seçilmiş
motorik özellikler üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya,
Kocaeli ilinde bulunan Özel Eğitim Kurumunun ilköğretim birinci kademesinde
okuyan 9-10 yaşlarında olan n=149 (erkek=66, kız=83) 3. ve 4. sınıf öğrencisi
gönüllü olarak katılmıştır. Yapılan ölçümler; boy, vücut ağırlığı, kulaç
uzunluğu, esneklik, durarak uzun atlama ve sağlık topu fırlatma ölçümlerinden
oluşmuştur. Çalışmadaki etkinlikler, spor salonu, yüzme havuzu ve buz pateni
alanlarında gerçekleştirilmiştir. İlk test ve son test arasında 28 hafta
süresince eğitim müfredatında bulunan buz pateni, yüzme ve eğitsel oyunlardan
oluşan sportif etkinlikler uygulanmıştır. Üç haftada bir dönüşümlü olarak spor
salonu, yüzme havuzu ve buz pateni alanları kullanılarak ders içeriklerine
uygun olarak sportif etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Uygulamalar beden eğitimi öğretmeni tarafından
gerçekleştirilmiştir. Ölçümler araştırmacılar
tarafından uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler istatistiki analizi
SPSS 21.0 programında yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı
istatistik, Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi
uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir. Çalışma
sonucunda, durarak uzun atlama, otur uzan eriş ve sağlık topu fırlatma değişkenlerinde
istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05).
In this study, it is
aimed to examine the effect of game and physical activity lessons on selected
motoric characteristics in children. N = 149 (male = 66, female = 83) third and
fourth year students attending the Special Education Institution in Kocaeli
province participated voluntarily in the first grade of elementary school.
Measurements made; Height, body weight, flare length, flexibility, standing
long jump and throwing health ball. Activities were conducted in the gym,
swimming pool and ice-skating areas. The first test and the last test were
performed of sports activities consisting of ice skating, swimming and
educational games in the education curriculum for 28 weeks. Every three weeks,
sportive activities were carried out in accordance with the course contents,
using gymnasium, swimming pool and ice patrol areas alternately. The practices
were carried out by the physical education teacher. Measurements were applied
by researchers. The statistical analysis of the data obtained in the study was
carried out in the SPSS 21.0 program. In the analysis of the data, descriptive
statistics, Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Marked Ranks Test were applied.
Significance level was determined as p <0.05. As a result of the study,
statistically significant difference was found in the variables of long
standing jump, sitting reach and health ball throwing (p <0,05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |