Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi

Yıl 2017, , 45 - 52, 16.06.2017
https://doi.org/10.25307/jssr.309716

Öz

Bu çalışmada, oyun ve fiziki etkinlikler dersinin çocuklarda seçilmiş
motorik özellikler üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya,
Kocaeli ilinde bulunan Özel Eğitim Kurumunun ilköğretim birinci kademesinde
okuyan 9-10 yaşlarında olan n=149 (erkek=66, kız=83) 3. ve 4. sınıf öğrencisi
gönüllü olarak katılmıştır. Yapılan ölçümler; boy, vücut ağırlığı, kulaç
uzunluğu, esneklik, durarak uzun atlama ve sağlık topu fırlatma ölçümlerinden
oluşmuştur. Çalışmadaki etkinlikler, spor salonu, yüzme havuzu ve buz pateni
alanlarında gerçekleştirilmiştir. İlk test ve son test arasında 28 hafta
süresince eğitim müfredatında bulunan buz pateni, yüzme ve eğitsel oyunlardan
oluşan sportif etkinlikler uygulanmıştır. Üç haftada bir dönüşümlü olarak spor
salonu, yüzme havuzu ve buz pateni alanları kullanılarak ders içeriklerine
uygun olarak sportif etkinlikler gerçekleştirilmiştir.
Uygulamalar beden eğitimi öğretmeni tarafından
gerçekleştirilmiştir.  Ölçümler araştırmacılar
tarafından uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler istatistiki analizi
SPSS 21.0 programında yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı
istatistik, Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi
uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir. Çalışma
sonucunda, durarak uzun atlama, otur uzan eriş ve sağlık topu fırlatma değişkenlerinde
istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05).

Kaynakça

  • Altınkök, M., Vazgeçer, E., ve Ölçücü, B. (2013). Temel motor hareketlerin geliştirilmesini içeren beden eğitimi program tasarısının 5–6 yaş çocukların temel motor hareketlerinin gelişimine etkisinin araştırılması. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 74-87.
  • Berg, K. E., LaVoie, J. C., & Latin, R. W. (1995). Physiological training effect of youht soccer. Med. Sci. Sports Exerc. Dec, 17(6), 656-60.
  • Çelik, A. (2016). Hareket eğitimi koordinatif yetiler ve temel becerilerin eğitimi. İstanbul: Ergün yayınevi, s.180-181.
  • Çelik, A., ve Şahin, M. (2013). Spor ve çocuk gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
  • Demirci, N., ve Demirci, P. T. (2014). Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler dersinde elde ettikleri kazanimlarin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 25-34.
  • Faigenbaum, A. D., Milliken, L. A., Loud, R. L., Burak, B. T., Doherty, C. L., & Westcott, W. L. (2002). Comparison of 1 and 2 days per week of strength training in children. Research quarterly for exercise and sport, 73(4), 416-424.
  • Gray, T. A., & Judy, O. (2003). Physical education rec. And Dance, 74(6), 52.
  • Gülüm, V. (2008). Adana ilindeki beden eğitimi öğretmenlerinin ilköğretim okullarında uygulanmakta olan beden eğitimi öğretim programına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış) Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı., 7.
  • Ishee, J. A. (2003). Participation in extracurricular physical in middle schools. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 74(4), 10.
  • Kerkez F., Kalkavan A. ve Öztürk A. (2001). Bazı psikomotor ve fiziksel özellilerin koordinatif yeteneğe etkisinin van’lı 9-11 yaş grubu erkek çocukların üzerinde araştırılması. Spor Araştırmaları Dergisi, 5(1), 9-27.
  • Koç, H., ve Tekin, A. (2011). Beden eğitimi derslerinin çocuklarda seçilmiş motorik özellikler üzerine etkisi. VAN/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 9-17.
  • Koçak, S, ve Kartal, A, (2003). İlköğretim öğrencilerinin bir öğretim döneminde fiziksel uygunluk gelişimlerindeki değişimin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8 (1), 53-60.
  • Kuru, O., ve Köksalan, B. (2012). 9 yaş çocuklarının psiko-motor gelişimlerinde oyunun etkisi. Cumhuriyet International Journal of Education, 1(2), 37-49.
  • Loko, J., Aule, R., Sikkut, T., Ereline, J., & Viru, A. (2000). Motor performance status in 10 to 17‐year‐old Estonian girls. Scandinavian journal of medicine & science in sports, 10(2), 109-113.
  • Saygın, Ö., Polat, Y., ve Karacabey, K. (2005). Çocuklarda hareket eğitiminin fiziksel uygunluk özelliklerine etkisi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 19(3), 205-212.
  • Şen, M. (2004) Anaokuluna devam eden altı yaş çocukların motor gelişimlerine beden eğitimi çalışmalarının etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış) Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Soğat, A. (2007). Spor yapan ve yapmayan 11–12 yaş grubu çocuklarda bazı fiziksel özelliklerin araştırılması. (Yayımlanmamış) Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Van Beurden, E., Zask, A., Barnett, L.M., & Dietrich, U.C. (2002). Fundamental movement skills- how do primary school children perform? The “move it groove it” program in rural Australia. J Sci Med Sport, 5, 244-52.
  • Watts, P.B., Joubert, L.M., Lish, A.K., Mats, J.D., & Wilkins, B. (2003). Anthropometry of young competitive sport rock climbers. Br Journal Sport Medicine, 37, 420-4.
  • Yüzgül A. ve Müniroğlu S. (2001). Ankara’da özel bir okulda 7-12 yaş grubu çocukların fiziksel özelliklerinin incelenmesi. 3. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi bildiriler kitabı içinde (ss. 343-356) Antalya.

The Effect on the Selected Motoric Characteristics of Children in the Game and Physical Activities Lesson

Yıl 2017, , 45 - 52, 16.06.2017
https://doi.org/10.25307/jssr.309716

Öz

In this study, it is
aimed to examine the effect of game and physical activity lessons on selected
motoric characteristics in children. N = 149 (male = 66, female = 83) third and
fourth year students attending the Special Education Institution in Kocaeli
province participated voluntarily in the first grade of elementary school.
Measurements made; Height, body weight, flare length, flexibility, standing
long jump and throwing health ball. Activities were conducted in the gym,
swimming pool and ice-skating areas. The first test and the last test were
performed of sports activities consisting of ice skating, swimming and
educational games in the education curriculum for 28 weeks. Every three weeks,
sportive activities were carried out in accordance with the course contents,
using gymnasium, swimming pool and ice patrol areas alternately. The practices
were carried out by the physical education teacher. Measurements were applied
by researchers. The statistical analysis of the data obtained in the study was
carried out in the SPSS 21.0 program. In the analysis of the data, descriptive
statistics, Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Marked Ranks Test were applied.
Significance level was determined as p <0.05. As a result of the study,
statistically significant difference was found in the variables of long
standing jump, sitting reach and health ball throwing (p <0,05).

Kaynakça

  • Altınkök, M., Vazgeçer, E., ve Ölçücü, B. (2013). Temel motor hareketlerin geliştirilmesini içeren beden eğitimi program tasarısının 5–6 yaş çocukların temel motor hareketlerinin gelişimine etkisinin araştırılması. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 74-87.
  • Berg, K. E., LaVoie, J. C., & Latin, R. W. (1995). Physiological training effect of youht soccer. Med. Sci. Sports Exerc. Dec, 17(6), 656-60.
  • Çelik, A. (2016). Hareket eğitimi koordinatif yetiler ve temel becerilerin eğitimi. İstanbul: Ergün yayınevi, s.180-181.
  • Çelik, A., ve Şahin, M. (2013). Spor ve çocuk gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
  • Demirci, N., ve Demirci, P. T. (2014). Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler dersinde elde ettikleri kazanimlarin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 25-34.
  • Faigenbaum, A. D., Milliken, L. A., Loud, R. L., Burak, B. T., Doherty, C. L., & Westcott, W. L. (2002). Comparison of 1 and 2 days per week of strength training in children. Research quarterly for exercise and sport, 73(4), 416-424.
  • Gray, T. A., & Judy, O. (2003). Physical education rec. And Dance, 74(6), 52.
  • Gülüm, V. (2008). Adana ilindeki beden eğitimi öğretmenlerinin ilköğretim okullarında uygulanmakta olan beden eğitimi öğretim programına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış) Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı., 7.
  • Ishee, J. A. (2003). Participation in extracurricular physical in middle schools. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 74(4), 10.
  • Kerkez F., Kalkavan A. ve Öztürk A. (2001). Bazı psikomotor ve fiziksel özellilerin koordinatif yeteneğe etkisinin van’lı 9-11 yaş grubu erkek çocukların üzerinde araştırılması. Spor Araştırmaları Dergisi, 5(1), 9-27.
  • Koç, H., ve Tekin, A. (2011). Beden eğitimi derslerinin çocuklarda seçilmiş motorik özellikler üzerine etkisi. VAN/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 9-17.
  • Koçak, S, ve Kartal, A, (2003). İlköğretim öğrencilerinin bir öğretim döneminde fiziksel uygunluk gelişimlerindeki değişimin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8 (1), 53-60.
  • Kuru, O., ve Köksalan, B. (2012). 9 yaş çocuklarının psiko-motor gelişimlerinde oyunun etkisi. Cumhuriyet International Journal of Education, 1(2), 37-49.
  • Loko, J., Aule, R., Sikkut, T., Ereline, J., & Viru, A. (2000). Motor performance status in 10 to 17‐year‐old Estonian girls. Scandinavian journal of medicine & science in sports, 10(2), 109-113.
  • Saygın, Ö., Polat, Y., ve Karacabey, K. (2005). Çocuklarda hareket eğitiminin fiziksel uygunluk özelliklerine etkisi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 19(3), 205-212.
  • Şen, M. (2004) Anaokuluna devam eden altı yaş çocukların motor gelişimlerine beden eğitimi çalışmalarının etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış) Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Soğat, A. (2007). Spor yapan ve yapmayan 11–12 yaş grubu çocuklarda bazı fiziksel özelliklerin araştırılması. (Yayımlanmamış) Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Van Beurden, E., Zask, A., Barnett, L.M., & Dietrich, U.C. (2002). Fundamental movement skills- how do primary school children perform? The “move it groove it” program in rural Australia. J Sci Med Sport, 5, 244-52.
  • Watts, P.B., Joubert, L.M., Lish, A.K., Mats, J.D., & Wilkins, B. (2003). Anthropometry of young competitive sport rock climbers. Br Journal Sport Medicine, 37, 420-4.
  • Yüzgül A. ve Müniroğlu S. (2001). Ankara’da özel bir okulda 7-12 yaş grubu çocukların fiziksel özelliklerinin incelenmesi. 3. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi bildiriler kitabı içinde (ss. 343-356) Antalya.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi
Yazarlar

Ece Ongül Bu kişi benim

Betül Bayazıt Bu kişi benim

OZAN Yılmaz

Musafa Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Haziran 2017
Kabul Tarihi 16 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Ongül, E., Bayazıt, B., Yılmaz, O., Güler, M. (2017). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi. Journal of Sport Sciences Research, 2(1), 45-52. https://doi.org/10.25307/jssr.309716
AMA Ongül E, Bayazıt B, Yılmaz O, Güler M. Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi. JSSR. Haziran 2017;2(1):45-52. doi:10.25307/jssr.309716
Chicago Ongül, Ece, Betül Bayazıt, OZAN Yılmaz, ve Musafa Güler. “Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi”. Journal of Sport Sciences Research 2, sy. 1 (Haziran 2017): 45-52. https://doi.org/10.25307/jssr.309716.
EndNote Ongül E, Bayazıt B, Yılmaz O, Güler M (01 Haziran 2017) Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi. Journal of Sport Sciences Research 2 1 45–52.
IEEE E. Ongül, B. Bayazıt, O. Yılmaz, ve M. Güler, “Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi”, JSSR, c. 2, sy. 1, ss. 45–52, 2017, doi: 10.25307/jssr.309716.
ISNAD Ongül, Ece vd. “Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi”. Journal of Sport Sciences Research 2/1 (Haziran 2017), 45-52. https://doi.org/10.25307/jssr.309716.
JAMA Ongül E, Bayazıt B, Yılmaz O, Güler M. Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi. JSSR. 2017;2:45–52.
MLA Ongül, Ece vd. “Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi”. Journal of Sport Sciences Research, c. 2, sy. 1, 2017, ss. 45-52, doi:10.25307/jssr.309716.
Vancouver Ongül E, Bayazıt B, Yılmaz O, Güler M. Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi. JSSR. 2017;2(1):45-52.

26355    18836       18837       8748

Dergi indirme İstatistikleri 

indir.png