Bu çalışmanın amacı, Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin spor takımı evangelizmi ile medya fanatizmi düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 320 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak Spor Takımı Evangelizmi (eFANgelizm) Ölçeği ile Taraftarların Sosyal Medyada Takımlarını Takip Etme Motivasyonları Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi yapılmıştır. Tek Yönlü Varyans Analizi sonucunda anlamlı farklılık gözlenen durumlarda farkın kaynağını bulmak için Post Hoc (Tukey) testi uygulanmıştır. Ölçekler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla “Pearson korelasyon” analizleri yapılarak, p< .05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Katılımcıların spor takımı evangelizmi düzeylerinde cinsiyet değişkeninde anlamlı farklılık saptanırken (p< .05); yaş, lisans durumu, gelir durumu, bölüm, taraftarı olunan takım değişkenlerinde anlamlı farklılık saptanmamıştır. Katılımcıların sosyal medyada takımlarını takip etme motivasyonlarında cinsiyet, lisans durumu, bölüm, taraftarı olunan takım değişkenlerinde anlamlı farklılıklar saptanırken (p< .05); yaş ve gelir durumu değişkenlerinde anlamlı farklılık saptanmamıştır. Katılımcıların spor takımı evangelizmi düzeyleri ile sosyal medyada takımlarını takip etme motivasyonları arasında yüksek düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların spor takımı evangelizmi düzeyleri arttıkça sosyal medyada takımlarını takip etme motivasyonlarının da artacağı; spor takımı evangelizmi düzeyleri azaldıkça sosyal medyada takımlarını takip etme motivasyonlarının da azalacağı söylenebilir.
The purpose of this study is to examine the relationship between sports team evangelism and media fanaticism levels of Atatürk University Faculty of Sports Sciences students. The research was conducted with a total of 320 students studying Faculty of Sports Sciences at Atatürk University. In the study, Sports Team Evangelism (eFANgelism) Scale and Fans' Motivation to Follow Their Teams on Social Media Scale were applied by using the relational survey model, one of the quantitative research methods. Independent Sample T-Test and One-Way Analysis of Variance were used to analyze the data. In cases where a significant difference was observed as a result of One-Way Analysis of Variance, Post Hoc (Tukey) test was applied to find the source of the difference. In order to determine the relationship between the scales, "Pearson Correlation" analyzes were performed and evaluated at the p < .05 significance level. A significant difference was found in the gender variable in the participants' sports team evangelism levels (p < .05). Significant difference wasn't found in the variables of age, sports license status, income level, department, and favorite team. Significant differences were detected in the participants' motivation to follow their teams on social media in terms of gender, sports license status, department and favorite team variables. No significant difference was found in age and income level variables. It was concluded that there was a highly positive relationship between the participants' sports team evangelism levels and their motivation to follow their teams on social media. It can be said that as the participants' level of sports team evangelism increases, their motivation to follow their teams on social media also increases; as the level of sports team evangelism decreases, their motivation to follow their teams on social media also decreases.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Orijinal Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1 |