Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Appraising Academic Quality of Academicians With Multiple Correspondence Analysis

Yıl 2002, Cilt: 1 Sayı: 2, 39 - 54, 16.08.2002

Öz

The aim of this research is to analyse the professional quality of working life of academicians in the Turkish University. Survey data were collected from 50 state universities in Turkey. 1270 women and 2252 men, total 3512 academicians were participated into the survey.

The results of this survey shows the academicians, particularly junior ones, in most new universities are treated unequally in terms of resources, computer and internet facilities, and other material benefits. Most feel unsupported by their departments in their scientific endeavours and feel excluded from academic activities and from the types of intellectual networking needed to succeed in science.

Kaynakça

  • AYTAÇ, M., BAYRAM N., (2001), “Çoklu Karşılık Getirme Analizi ve Öğretim Üyeleri Üzerine Bir Uygulama”, V. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, Adana.
  • CARROLL, J. D., GREEN E. P. (1988), “An INDSCAL-Based Approach to Multiple Correspondence Analysis”, Journal of Marketing Research, Vol.XXV, May 1988, s. 193-203.
  • ÇAKAR, Ö. (1997), Bilim Adamı Yetiştirme, Lisansüstü Eğitim, Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBA, Bilimsel Toplantı Serileri:7, Ankara.
  • ÇAVDAR, A., Temel Eğitim, Bilim, Eğitim ve Toplumsal Gelişme, Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBA, Bilimsel Toplantı Serileri:8, Ankara.
  • DE LEEUW, RIJCKEVORSEL J.V. (1980), HOMALS&PRINCALS Some Generalizations of Principal Components Analysis, in Diday et al. (eds.), Data Analysis And Informatics II, Amsterdam: North Holland, s. 231-242.
  • GİFİ A (1990), Nonlinear Multivariate Analysis, New York, John Wiley&Sons.
  • GREENACRE M. J. (1993), Correspondance Analysis in Practice, London, Academic Press.
  • HEISER J. Willem, MEULMAN J. Jacqueline (1994), Homogeneity Analysis: Exploring the Distribution of Variables and Their Nonlinear Relationships, in Michael Greenacre, Jörg Blasius (eds.), Correspondence Analysis in the Social Sciences, London Academic Press, s. 179-209.
  • MEULMAN J. J., HEİSER J. W., Visual Display of Interaction in Multiway Contingency Tables by Use of Homogeneity Analysis: 2X2X2X2 Case, in Michael Greenacre, Jörg Blasius (eds.) Visualization of Categorical Data, London, Academic Press, s. 277-298.
  • MICHAILIDIS G., De LEEUW (1996), “The Gifi System of Descriptive Multivariate Analysis” Technical Report, UCLA Statistics Program, Preprint 204.
  • MICHAILIDIS G., De LEEUW (1997), Constrained Homogeneity Analysis With Applications to Hierarchical Data”, Technical Report, UCLA Statistics Program, Preprint 207.
  • ÖZDAMAR, K. (1999), Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi, Eskişehir, Kaat Kitabevi.
  • TANKER, M. (1997), Bilim Adamı Yetiştirme, Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBA, Bilimsel Toplantı Serileri:7, Ankara.
  • TOSUN, İ. (1997), Bilim Adamı Yetiştirme, Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBA, Bilimsel Toplantı Serileri:7, Ankara.
  • YÖK, Mart 2000 Raporu, Erişim: [ http://www.yok.gov.tr ].
  • www.spss.com/tech/stat/algorithims/homals.pdf

Çoklu Karşılık Getirme Analizi ile Akademisyenlerin Akademik Niteliğinin Değerlendirilmesi

Yıl 2002, Cilt: 1 Sayı: 2, 39 - 54, 16.08.2002

Öz

Yeni bin yıla girerken, yükseköğretim alanında özellikle gelişmiş ülkelerde önemli değişmeler yaşanmıştır. Teknolojide ortaya çıkan büyük ve sürekli gelişmeler, bilgi çağına geçişi başlatmış, bilgi kaynakları internetin de sağladığı sınırsız olanaklarla çok kolay erişilebilir hale gelmiştir. Bu sayede sınırlı olan bilgiler, toplumun çok geniş bir kısmına yayılmıştır. Bilgilerin çok çabuk yenilenmesi ve sürekli yeni gelişimler sadece öğretim üye ve yardımcılarının değil, üniversite mezunlarının da bilgi, beceri ve yeteneklerini sürekli yenilemek zorunda bırakmıştır. Bütün bu nedenlerle üniversitelerimiz, başkaları tarafından üretilmiş ve kullanma tarihleri geçmiş eski bilgiler yerine bilgi üretmeye yönelik yeni güncel bilgilerden haberdar olmak ve bu yönden çalışmalar yapmak zorundadırlar. Üniversitelerin yeni bilgiler üretmesi öğretim elemanlarının niteliği ile doğrudan ilişkili olup, öğretim üyesinin kalitesinin, dolayısı ile yükseköğretimin kalitesinin yükseltilmesine yönelik her türlü girişim bu bakımdan oldukça önem arz etmektedir.

Bu tebliğde, üniversitelerdeki akademisyenlerin araştırmacı kimliğinin varlığının, akademisyenlerin bilim alanlarına ve unvanlarına göre yerleşimi incelenmiştir.

Kaynakça

  • AYTAÇ, M., BAYRAM N., (2001), “Çoklu Karşılık Getirme Analizi ve Öğretim Üyeleri Üzerine Bir Uygulama”, V. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, Adana.
  • CARROLL, J. D., GREEN E. P. (1988), “An INDSCAL-Based Approach to Multiple Correspondence Analysis”, Journal of Marketing Research, Vol.XXV, May 1988, s. 193-203.
  • ÇAKAR, Ö. (1997), Bilim Adamı Yetiştirme, Lisansüstü Eğitim, Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBA, Bilimsel Toplantı Serileri:7, Ankara.
  • ÇAVDAR, A., Temel Eğitim, Bilim, Eğitim ve Toplumsal Gelişme, Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBA, Bilimsel Toplantı Serileri:8, Ankara.
  • DE LEEUW, RIJCKEVORSEL J.V. (1980), HOMALS&PRINCALS Some Generalizations of Principal Components Analysis, in Diday et al. (eds.), Data Analysis And Informatics II, Amsterdam: North Holland, s. 231-242.
  • GİFİ A (1990), Nonlinear Multivariate Analysis, New York, John Wiley&Sons.
  • GREENACRE M. J. (1993), Correspondance Analysis in Practice, London, Academic Press.
  • HEISER J. Willem, MEULMAN J. Jacqueline (1994), Homogeneity Analysis: Exploring the Distribution of Variables and Their Nonlinear Relationships, in Michael Greenacre, Jörg Blasius (eds.), Correspondence Analysis in the Social Sciences, London Academic Press, s. 179-209.
  • MEULMAN J. J., HEİSER J. W., Visual Display of Interaction in Multiway Contingency Tables by Use of Homogeneity Analysis: 2X2X2X2 Case, in Michael Greenacre, Jörg Blasius (eds.) Visualization of Categorical Data, London, Academic Press, s. 277-298.
  • MICHAILIDIS G., De LEEUW (1996), “The Gifi System of Descriptive Multivariate Analysis” Technical Report, UCLA Statistics Program, Preprint 204.
  • MICHAILIDIS G., De LEEUW (1997), Constrained Homogeneity Analysis With Applications to Hierarchical Data”, Technical Report, UCLA Statistics Program, Preprint 207.
  • ÖZDAMAR, K. (1999), Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi, Eskişehir, Kaat Kitabevi.
  • TANKER, M. (1997), Bilim Adamı Yetiştirme, Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBA, Bilimsel Toplantı Serileri:7, Ankara.
  • TOSUN, İ. (1997), Bilim Adamı Yetiştirme, Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBA, Bilimsel Toplantı Serileri:7, Ankara.
  • YÖK, Mart 2000 Raporu, Erişim: [ http://www.yok.gov.tr ].
  • www.spss.com/tech/stat/algorithims/homals.pdf
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonometrik ve İstatistiksel Yöntemler
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nuran Bayram Arlı

Mustafa Aytaç

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bayram Arlı, N., & Aytaç, M. (2002). Çoklu Karşılık Getirme Analizi ile Akademisyenlerin Akademik Niteliğinin Değerlendirilmesi. İstatistik Araştırma Dergisi, 1(2), 39-54.