Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hibrit Kontrol Ünitesi Tasarımında Giriş ile Çıkışların Belirlenmesi ve Bulanık Mantık Kontrolörün Oluşturulması

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 24, 20.07.2020
https://doi.org/10.5281/zenodo.3902914

Öz

Bu çalışmada, hibrit bir araç için en önemli kontrol birimlerinden biri olan hibrit kontrol ünitesine ait elektronik kart tasarımından ve hibrit kontrol ünitesine ait denetleyicinin bulanık mantık kontrolörü ile nasıl oluşturulması ele alınmıştır. Yapılan çalışmada kontrol kartının farklı giriş ve çıkış yöntemleriyle (frekans, analog sinyal, dijital sinyal vb) oluşturulmasından ve bu yöntemler kullanılırken araç içi haberleşme ve sensör bilgisi verecek olan sistemler için nelere dikkat edilmesi gerektiğinin altı çizilmiştir. Tüm bu çalışmalara paralel olarak, bulanık mantık kontrolörünün oluşturulması, kural tablosunun belirlenmesi ve karar mekanizmasının elde edilmesi çalışmaları da yapılmıştır. Hibrit kontrol ünitesinde hangi motorun hangi koşulda çalışacağına sensörler üzerinden alınan veriler ile bulanık mantık kontrolörü karar verecektir. Hibrit kontrol ünitesi bu doğrultuda oluşturulmuştur.

Destekleyen Kurum

Scientific Research Projects Coordination Unit of Istanbul University - Cerrahpasa

Proje Numarası

33416

Teşekkür

Bu çalışma TÜBİTAK ARDEB Mühendislik Araştırma Grubu tarafından 216M252 numaralı 1003 projesiyle desteklenmiştir. Ayrıca bu çalışma İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir. Proje numarası: 33416

Kaynakça

  • [1] Jalil, N., Kheir. N. A., Salman, M., “A rule-based energy management strategy for a series hybrid vehicle”, Proceedings of the American Control Conference Albuquerque, New Mexico, 689-693, 1997
  • [2] Schouten, N. J., Salman, M. A., Kheir, N.A., “Fuzzy logic control for parallel hybrid vehicles”, Vol. 10, No. 3, 460-468, 2002
  • [3] Schouten, N. J., Salman, M. A., Kheir, N.A, “Energy management strategies for parallel hybrid vehicles using fuzzy logic”, Control EngineERİNG PRACTİCE, VOL.11, 171-177,2003.
  • [4] Kheir, N. A., Salman, M. A., Schouten, N. J., “Emissions and fuel economy trade-off for hybrid vehicles using fuzzy logic”, Mathematics and Computers in Simulation Vol. 66, 155-172. 2004,
  • [5] Altium Designer, Reference Manual, 2020
  • [6] E. Dinçer, CAN BUS ile Dağıtık Kontrol Uygulaması, Niğde Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Şubat 2010, s.2
  • [7] M. ÖZTÜRK, Hidrojen Hibrit Otobüslerde CAN BUS Sistemleri ve Uygulamaları, Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2010, s.56
  • [8] Digikey, Digi-Key’s North American Editors, https://www.digikey.com/en/articles/smart-high-side-drivers-help-meet-tough-new-automotive-standards (SGT: 19.04.2019)
  • [9] MATLAB, Reference Manual, 2019b

Determination of Inputs and Outputs in Hybrid Control Unit Design and Designing of Fuzzy Logic Controller

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 24, 20.07.2020
https://doi.org/10.5281/zenodo.3902914

Öz

In this study, the design of the electronic card of the hybrid control unit, which is one of the most important control units for a hybrid vehicle, and how the control of the hybrid control unit should be created with the fuzzy logic controller is mentioned. In the study, it was underlined that the control card is created with different input and output methods (frequency, analog signal, digital signal, etc.) and what should be considered for the systems that will provide in-vehicle communication and sensor information when using these methods.

In parallel with all these studies, the studies for creating the fuzzy logic controller, determining the rule table and obtaining the decision mechanism has been also carried out. The fuzzy logic controller will decide which engine will operate under which conditions in the hybrid control unit with the data received from the sensors. Hybrid control unit was created in this direction.

Proje Numarası

33416

Kaynakça

  • [1] Jalil, N., Kheir. N. A., Salman, M., “A rule-based energy management strategy for a series hybrid vehicle”, Proceedings of the American Control Conference Albuquerque, New Mexico, 689-693, 1997
  • [2] Schouten, N. J., Salman, M. A., Kheir, N.A., “Fuzzy logic control for parallel hybrid vehicles”, Vol. 10, No. 3, 460-468, 2002
  • [3] Schouten, N. J., Salman, M. A., Kheir, N.A, “Energy management strategies for parallel hybrid vehicles using fuzzy logic”, Control EngineERİNG PRACTİCE, VOL.11, 171-177,2003.
  • [4] Kheir, N. A., Salman, M. A., Schouten, N. J., “Emissions and fuel economy trade-off for hybrid vehicles using fuzzy logic”, Mathematics and Computers in Simulation Vol. 66, 155-172. 2004,
  • [5] Altium Designer, Reference Manual, 2020
  • [6] E. Dinçer, CAN BUS ile Dağıtık Kontrol Uygulaması, Niğde Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Şubat 2010, s.2
  • [7] M. ÖZTÜRK, Hidrojen Hibrit Otobüslerde CAN BUS Sistemleri ve Uygulamaları, Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2010, s.56
  • [8] Digikey, Digi-Key’s North American Editors, https://www.digikey.com/en/articles/smart-high-side-drivers-help-meet-tough-new-automotive-standards (SGT: 19.04.2019)
  • [9] MATLAB, Reference Manual, 2019b
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Elektrik Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yılmaz Arıkusu

Mehmet Kamil Kazakli

Sedat İn

Nevra Bayhan 0000-0002-7497-2377

Hasan Tiryaki

Proje Numarası 33416
Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 15 Haziran 2020
Kabul Tarihi 21 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arıkusu, Y., Kazakli, M. K., İn, S., Bayhan, N., vd. (2020). Hibrit Kontrol Ünitesi Tasarımında Giriş ile Çıkışların Belirlenmesi ve Bulanık Mantık Kontrolörün Oluşturulması. Journal of Science, Technology and Engineering Research, 1(1), 19-24. https://doi.org/10.5281/zenodo.3902914
AMA Arıkusu Y, Kazakli MK, İn S, Bayhan N, Tiryaki H. Hibrit Kontrol Ünitesi Tasarımında Giriş ile Çıkışların Belirlenmesi ve Bulanık Mantık Kontrolörün Oluşturulması. JSTER. Temmuz 2020;1(1):19-24. doi:10.5281/zenodo.3902914
Chicago Arıkusu, Yılmaz, Mehmet Kamil Kazakli, Sedat İn, Nevra Bayhan, ve Hasan Tiryaki. “Hibrit Kontrol Ünitesi Tasarımında Giriş Ile Çıkışların Belirlenmesi Ve Bulanık Mantık Kontrolörün Oluşturulması”. Journal of Science, Technology and Engineering Research 1, sy. 1 (Temmuz 2020): 19-24. https://doi.org/10.5281/zenodo.3902914.
EndNote Arıkusu Y, Kazakli MK, İn S, Bayhan N, Tiryaki H (01 Temmuz 2020) Hibrit Kontrol Ünitesi Tasarımında Giriş ile Çıkışların Belirlenmesi ve Bulanık Mantık Kontrolörün Oluşturulması. Journal of Science, Technology and Engineering Research 1 1 19–24.
IEEE Y. Arıkusu, M. K. Kazakli, S. İn, N. Bayhan, ve H. Tiryaki, “Hibrit Kontrol Ünitesi Tasarımında Giriş ile Çıkışların Belirlenmesi ve Bulanık Mantık Kontrolörün Oluşturulması”, JSTER, c. 1, sy. 1, ss. 19–24, 2020, doi: 10.5281/zenodo.3902914.
ISNAD Arıkusu, Yılmaz vd. “Hibrit Kontrol Ünitesi Tasarımında Giriş Ile Çıkışların Belirlenmesi Ve Bulanık Mantık Kontrolörün Oluşturulması”. Journal of Science, Technology and Engineering Research 1/1 (Temmuz 2020), 19-24. https://doi.org/10.5281/zenodo.3902914.
JAMA Arıkusu Y, Kazakli MK, İn S, Bayhan N, Tiryaki H. Hibrit Kontrol Ünitesi Tasarımında Giriş ile Çıkışların Belirlenmesi ve Bulanık Mantık Kontrolörün Oluşturulması. JSTER. 2020;1:19–24.
MLA Arıkusu, Yılmaz vd. “Hibrit Kontrol Ünitesi Tasarımında Giriş Ile Çıkışların Belirlenmesi Ve Bulanık Mantık Kontrolörün Oluşturulması”. Journal of Science, Technology and Engineering Research, c. 1, sy. 1, 2020, ss. 19-24, doi:10.5281/zenodo.3902914.
Vancouver Arıkusu Y, Kazakli MK, İn S, Bayhan N, Tiryaki H. Hibrit Kontrol Ünitesi Tasarımında Giriş ile Çıkışların Belirlenmesi ve Bulanık Mantık Kontrolörün Oluşturulması. JSTER. 2020;1(1):19-24.
Dergide yayınlanan çalışmalar
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
by-nc-nd.png

Free counters!