Bu çalışmanın amacı, akademik alandaki cinsel istismarın görünürlüğü üzerine bir değerlendirme yapmaktır. Bu araştırma derleme tipi bir araştırmadır. Amerika ve İngiltere’de yapılmış olan akademik cinsel istismar çalışmalarının bir derlemesinin sunulacağı bu araştırmada, mevcut durum kronolojik olarak ele alınmıştır. Resnik’in kitabından hareket ile akademik alandaki cinsel istismarın nedenleri ve sonuçları da bu çalışma kapsamında irdelenmiştir. Eğitim ve çalışma alanında görülen istismar varsayıldığı gibi olumsuz sonuçları olan bir durumdur. Çalışma alanında verimsizliğe aidiyetin ve yaşam doyumunun azalmasına neden olan cinsel istismar, akademik alanda görüldüğünde ise okul terkine, cinsiyet ayrımcılığına ve eğitimde kalitenin düşmesine neden olabilmektedir. Amerika ve İngiltere farklı kültürel boyutlara sahip ülkelerdir. Bu ülkelerin örnek olarak seçilmesi ise kültürden bağımsız bir cinsel istismar yaygınlığını belirlemek amacıyladır. Ayrıca Resnik’in varsayımından hareket ile belirlenmiştir. Araştırmanın sonuç kısmında da belirtildiği gibi örnek ülkelerin hepsinde kadınlara yönelik akademik cinsel istismar çok yüksek oranda görünür haldedir. Akademik cinsel istismarın cinsiyet, ayrımcılık ve otoriter örgüt iklimi ile önemli derecede ilişkili olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda uzman ve maruz kalması muhtemel kişilere yönelik öneriler getirileceği gibi politika yapıcılara cinsel istismar ile baş etme noktasında katkı sağlaması beklenmektedir.
Eşime...
The aim of this study is to make an evaluation on the visibility of sexual abuse in the academic field. This research is a compilation type research. In this study, in which a compilation of academic sexual abuse studies conducted in the USA, England and Turkey will be presented, the current situation is discussed chronologically. Based on Resnik's book, the causes and consequences of sexual abuse in the academic field were also examined within the scope of this study. Abuse in education and work is a situation that has negative consequences, as is assumed. Sexual abuse, which causes inefficiency, decreased belonging and life satisfaction in the field of work, causes dropout, gender discrimination and a decrease in the quality of education when seen in the academic field. America and England are countries with different cultural dimensions. The selection of these countries as examples is to determine the prevalence of sexual abuse independent of culture. As stated in the conclusion of the study, academic sexual abuse of women is highly visible in all sample countries. It has been determined that academic sexual abuse is significantly related to gender discrimination and authoritarian organizational climate. At the end of the research, suggestions will be made for experts and people who are likely to be exposed, and it is expected to contribute to policy makers in coping with sexual abuse.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.