Bu çalışmanın amacı, 1924’ten günümüze kadar Türkiye’de uygulanmış olan ilkokul programlarını inceleyerek gelişim süreçlerini belirlemektir. Çalışma doküman incelemesi modeli ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma için 1924’den günümüze kadar Türkiye’de uygulanmış olan ilkokul ve ilköğretim okulları öğretim programları Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ve MEB Yayımlar Dairesinden elde edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre; Ülkemizde 1924 eğitim programı savaş sonrası, kısa süreli ve ön çalışma süreci kısa tutulmuş bir programdır. Fakirleşmiş ve nüfusu azalmış bir toplumun geleceğinin inşasında eğitimin önemi üzerine uygulamaya konmuş milli kavramlara önem vermiştir. 1926 yılında ise Latin harfleri ile batılı anlayış ve laiklik üzerine inşa başlamıştır. 1936 yılı inkılaplar sonrası dönem olup özel amaç ve hedeflerin oluşturulduğu dönemdir. 1948 yılında demokrasi adımları atıldığı için demokrasi bilincinin, insana saygı ve sevgi anlayışının aşılanması görüşleri hâkimdir. 1968 yılında gençlerin toplumsal ve kişisel yararları üzerinde durulmuştur. 1997 önceki programlara çok benzerdir. 2005 yılında uygulamaya başlanan program ile çağın gereklerine uygun düşünen, problem çözen, üreten bireyler yetiştirilmesi için genel ve özel amaçlar belirlenmiştir. Bu amaçlara ulaşmada öncülük edecek dersler ve ders içerikleri müfredata eklenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tarih Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Journal of Turkic Civilization Studies © 2022 by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International
Journal of Turkic Civilization Studies by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International