Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Yetiştirmede Yeni Bir Kuram ve Yeni Bir Model

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 10, 02.07.2024

Öz

İdeal bir eğitim-öğretim sisteminin en güncel konusu, öğretmen yetiştirme modelidir. Eğitim-öğretim alanında teknolojik yenilikler ve öğretim yöntemleri ne denli gelişirse gelişsin, yine de öğretmenler, eğitim-öğretim sisteminin asıl belirleyicisi ve ana ögesi ve öznesidir. Öğretmenlik, her şeyden önce insan ilişkilerine ve nitelikli iletişime dayalı özel bir uzmanlık alanıdır. Öğretmenlik, kendi içinde her an yenileşmeyi, gelişmeyi ve ilerlemeyi gerektiren bir çalışma koludur. Öğretmenler, her türlü iş ve meslek alanının yetiştiricileri oldukları için, onların bilgi ve beceri düzeyleri toplumun tamamını etkileyen bir nitelik taşımaktadır. Öğretmenler, öğrencileriyle birlikte öğrenme yolculuğuna çıkan, bilgi ve becerilerini paylaşan, öğrencilerin yeteneklerini keşfeden, onları yüreklendiren ve yönlendiren, topluma örneklik ve öncülük eden bireyler olarak düşünülmelidir.
Öğretmen yetiştirme sürecini belli yıllarla sınırlandırmak doğru değildir. O bakımdan bu bildiride ortaya koyacağımız model, lise ve üniversite eğitiminde (4+4) olmak üzere sekiz yılı kapsayan fiilî eğitimle birlikte sürekli bir yenileşme ve gelişmeyi öngören bir anlayışa dayalıdır. Nitekim öğretmenlik durağan değil süreğen bir anlayışla yapılabilecek bir adanmışlık mesleğidir. Bu yazıda söz konusu edilen öğretmen yetiştirme modeli Türk Dünyasının tümünde kullanılmasını öngördüğümüz öğretmen yetiştirme modeli olup 10 aşamalı bir süreci içermektedir.

Etik Beyan

“Öğretmen Yetiştirmede Yeni Bir Kuram ve Yeni Bir Model” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.

Kaynakça

  • Aydın, Mustafa, “Değerler, İşlevleri ve Ahlak”, Eğitime Bakış Dergisi, Yıl:7, Sayı:19. 2006.
  • Kapusuz, Hakkı, Türkiye’nin Sınavlarla İmtihanı, Elips yay. İstanbul, 2022.
  • Temel, Gökhan, 1940-1946 Döneminde Köy Enstitülerindeki Eğitim- Öğretim Uygulamaları ve Tarih Eğitimi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Tarih Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2010.
  • Topçu, Nurettin Türkiye’nin Maarif Davası, 25.Baskı, İstanbul, 2016.
  • Yaman, Ertuğrul, İnsan ve İletişim, Akçağ Yayınları, Ankara, 2011.
  • Yaman, Ertuğrul, Değerler Eğitimi, Akçağ Yayınları, 5. Baskı, Ankara, 2017.
  • Yaman, Ertuğrul; Aydın, Oğuzhan, İdealist Öğretmen, Eysem Yay. Ankara, 2016. Yazıcı, Kubilay, “Değerler Eğitimi’ne Genel Bir Bakış”, Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, s.19, 2006.
  • Yılmaz, Bülent, Öğrencilerin Okuma ve Kütüphaneyi Kullanma Alışkanlıklarında Ebeveynlerin Duyarlılığı, Bilgi Dünyası, 5 (2), S.115-136. 2004.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ağız Araştırmaları Bilimi, Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ertuğrul Yaman

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 4 Nisan 2024
Kabul Tarihi 10 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yaman, E. (2024). Öğretmen Yetiştirmede Yeni Bir Kuram ve Yeni Bir Model. Journal of Turkic Civilization Studies, 5(1), 1-10.

Journal of Turkic Civilization Studies © 2022 by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International

   

Journal of Turkic Civilization Studies by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1