Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklılaştırılmış Öğretim

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 62 - 79, 02.07.2024

Öz

Bu çalışmada farklılaştırılmış öğretimin ne olduğu, kuramsal temelleri, farklılaştırılmış öğretimde farklılaşan ögeler, farklılaştırılmış öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler ile farklılaştırılmış öğretimin nasıl uygulanabileceği hakkında bilgiler verilmiştir. Her öğrenci çeşitli deneyimlere, ön bilgilere, ilgi ve öğrenme profiline sahip olarak öğrenme ortamına gelmektedir. Öğrencilerin bu özelliklerine uygun ders planları ve materyallerin hazırlanması, öğrencilere öğrenme konusunda seçim yapabilme özgürlüğü verilmesi, esnek gruplama çalışmaları yapılması, sürekli değerlendirmelerin olması vb. özellikleri sayesinde farklılaştırılmış öğretimin eğitim öğretimde olumlu katkıları olabileceği düşünülmektedir.

Etik Beyan

“Farklılaştırılmış Öğretim” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.

Kaynakça

  • Avcı, S. (2022). Farklılaştırılmış ev ödevi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Avcı, S. ve Yüksel, A. (2018). Farklılaştırılmış öğretim teori ve uygulama. Ankara: Nobel.
  • Avcı, S., Yüksel, A. ve Akıncı, T. (2010). Okuma alışkanlığı kazandırmada etkili bir yöntem: Okuma çemberi. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 5-24.
  • Baysen, E. ve Silman, F. (2012). “Yapılandırmacı Yaklaşım” içinde Öğrenme ve Öğretme Kuramlar, Yaklaşımlar, Modeller, Editör: Zeki Kaya, 197-225. Ankara: Pegem Akademi.
  • Davis, K., Christodoulou, J., Seider, S., & Gardner, H. (2011). The theory of multiple intelligences. In R.J. Sternberg & S.B. Kaufman (Eds.), Cambridge Handbook of Intelligence (pp. 485-503). Cambridge, UK; New York: Cambridge University Press., Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2982593
  • Demir, S. (2021). Uygulamalı örneklerle farklılaştırılmış öğretim yöntem ve teknikleri. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Gömleksiz, M. N. ve Elaldı, Ş. (2011). Yapılandırmacı yaklaşım bağlamında yabancı dil öğretimi. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(2), 443-454.
  • Gregory, G. H. ve Chapman, C. (2020). Tek beden herkese uymaz farklılaştırılmış öğretim stratejileri. (Çev.) Saadet Zoraloğlu ve (Çev. Ed.) Mehmet Arif Sözer. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güzel Nacar, A., M., Döş, B. (2024). Farklılaştırılmış öğretim ile ilgili yapılan araştırmaların yöntemsel incelenmesi, Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(17), 1-14. doi: 10.57135/jier. 1441272
  • Hall, T., Vue, G., Strangman, N., & Meyer, A. (2003). Differentiated instruction and implications for UDL implementation. Wakefield, MA: National Center on Accessing the General Curriculum. (Links updated 2014). Retrieved [Mayıs 2024] from http://www.cast.org/products-services/resources/2003/ncacdifferentiated- instruction-udl
  • Heacox, D. (2002). Differentiating instruction in the regular classroom: How to reach and teach all learners, grades 3-12. USA: Free Spirit Publishing.
  • Karadağ, R. (2010). İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması: bir eylem araştırması (Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kılınç, Ş. ve Sözer M. A. (2023). Farklılaştırılmış öğretim. Ankara: Pegem Akademi. Özer, S. ve Yılmaz, E. (2016). Farklılaştırılmış öğretim. Editörler Ercan Yılmaz,
  • Muhittin Çalışkan, & Süleyman Alparslan Sulak, Eğitim Bilimlerinden Yansımalar, Konya: Çizgi Kitabevi, 127-140.
  • Powers, E. A. (2008). The use of independent study as a viable differentiation technique for gifted learners in the regular classroom. Gifted Child Today, 31(3), 57-65.
  • Taşpınar, M. (2012). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Elhan Kitap Yayın Dağıtım.
  • Tomlinson, C. A. (1999). The differentiated classroom: Responding to the needs of all learners. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Zoraloğlu, S. ve Şahin, A. E. (2022). Farklılaştırılmış öğretim yaklaşımına yönelik öğretmen yeterlikleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51(2), 1377- 1416.
  • Zorlu, F. (2020). İşbirlikli öğrenme modelinin uzaktan eğitim ortamlarında uygulanmasına yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüş ve önerilerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi 7, 219-232.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilim ve Teknoloji Sosyolojisi ve Sosyal Bilimler
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Betül Kavut 0000-0003-0951-8925

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 10 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kavut, B. (2024). Farklılaştırılmış Öğretim. Journal of Turkic Civilization Studies, 5(1), 62-79.

Journal of Turkic Civilization Studies © 2022 by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International

   

Journal of Turkic Civilization Studies by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1